PDA

Bekijk Volledige Versie : 9 redenen om Ramadan goed in te plannen

»¤ƒãïtµ¤«
03-09-06, 07:00
1. Stel je zelf in op?Ramadan modus?
Begin ruim van te voren te plannen voor Ramadan door je zelf op Ramadan modus te zetten. Op het moment van plannen ben je mentaal voorbereidt, waardoor je het gevoel begint te krijgen en streeft naar deze speciale
maand.

2. Je dagelijkse schema aanpassen
Door ruimschoots van te voren te plannen, kun je met gemak je werk, slaap en eetschema aanpassen aan de Suhur en Iftaar.

3. Meer tijd voor familie
Dit zijn momenten waar de hele familie samen is. Door het drukke leven is een maaltijd bijna altijd een individueel gebeuren, maar in Ramadan is een ieder op tijd aanwezig voor de avondmaaltijd. Maak dan ook gebruik van deze mooie gelegenheid om de banden eens extra aan te halen.

4. Gezamenlijk de maaltijd voorbereiden
De zegeningen van Ramadan zijn voor een ieder toegankelijk. Help elkaar dan ook met het koken, dit geldt dus ook voor de mannen. Nodig vrienden en buren uit, zodat het een gezamenlijk gebeuren wordt, je sneller klaar bent en meer tijd over houdt voor Ibadah.

5. Plan een iftaar
Plan een iftaar voor je vrienden zodat je de oneindige zegeningen van Allah (swt) krijgt. Door dit te plannen kan je ruimschoots van te voren je datum boeken, zodat elke vriend aanwezig kan zijn voor jou feestje.

6. Doe aan carpoolen
Ga gezamenlijk met je familie, buren vrienden, buurtgenoten naar de Moskee. Maak een schema van mensen die vervoer tot hun beschikking hebben en die eventuele vervoerlozen mee kunnen nemen. Wissel zo met elkaar de taken af en deel de kosten onderling.

7. De aandelen van Ibadah stijgen enorm
Ibadah stijgt in zijn waarde in de maand Ramadan. Hou er ruimschoots rekening mee dat je tijd vrijmaakt om deze ook daadwerkelijk te verdienen, zoiets laat je toch niet opzij liggen?

8. Je houdt tijd over voor de Eid-inkopen
Had je vorig jaar geen tijd meer om Eid-inkopen te doen, omdat je het weer uitgesteld had tot het laatste moment? Geen probleem. Door goed te plannen kan je vast wel tijd vrij maken. Verras je (schoon)moeder eens met een waardige kado.

9. Het juiste moment voor Dawah
Organiseer iftaars waar je mensen van verschillende geloven bij elkaar brengt voor een gezellige maaltijd en waar je allerlei zaken m.b.t. de islam en moslims kunt bespreken. Een goed moment gezien er een sfeer hangt van tolerantie, liefde en respect (shaitaan is met vakantie) onder de Moslims!

Bron: Zustersactief

Sweet*Lady*
14-09-06, 20:23
Macha'allah..
Ik ben me mentaal aan het voorbereieden op de Ramadan en ik heb zin in de Ramadan Soubhana'allah..

:djazak:

»¤ƒãïtµ¤«
14-09-06, 20:26
Macha'allah..
Ik ben me mentaal aan het voorbereieden op de Ramadan en ik heb zin in de Ramadan Soubhana'allah..

:djazak:

Insha-Allah ik ook.. helemaal in Ramadan-mode nu. :waiyak: lieverd