PDA

Bekijk Volledige Versie : Tips

»¤ƒãïtµ¤«
08-09-06, 13:49
:assal:

De beste maand van het jaar is insha-Allah minder dan 2 weken van ons verwijderd. Deze maand is niet alleen bijzonder omdat er in gevast wordt, het is een maand waarin mensen de kans krijgen om hun Imaan flink te laten stijgen. De beloningen die mensen in Ramadan zullen krijgen zijn veel hoger dan normaal insha-Allah.

Kortom, het is erg belangrijk om tijd niet te verspillen en goed te organiseren en zeker in Ramadan.

Vandaar deze topic met als doel tips te verzamelen voor moslims die voor zichzelf zoveel mogelijk uit deze mooie maand willen halen.

Mijn vraag is dus: Willen jullie Islamitische dingen noemen waarvan het extra nuttig is om ze in de Ramadan te doen? (naast de standaard activiteiten als bidden en geld geven). Je hoeft hierbij niet te zeggen of je het zelf wel of niet gaat doen zodat niemand de ander van Riyaa (opscheppen) kan beschuldigen. Gewoon tips geven.

Insha-Allah zullen mensen hier nut van hebben.

Alvast bedankt voor het reageren.

:wasalam:

*laila*
09-09-06, 21:04
masha'allah faith'ke... je komt altijd met nieuwe dingen in je hoofd... ;)

Moge allah onze zondes vergeven.. Moge allah onze imaan versterken... moge allah onze gebeden verhoren... moge allah onze dua's accepteren... moge allah deze mooie maand brengen vol vreugde, en moge allah onze families bij elkaar brengen... amine

mocht er iets in mijn hoofdkomen zal ik het melden insha'allah ... ;)

»¤ƒãïtµ¤«
09-09-06, 23:03

Moge allah onze zondes vergeven.. Moge allah onze imaan versterken... moge allah onze gebeden verhoren... moge allah onze dua's accepteren... moge allah deze mooie maand brengen vol vreugde, en moge allah onze families bij elkaar brengen... amine

Shokran oeghty! Allahuma Ameen op je smeekbedes. :djazak: voor je bijdrage.

Ma3a Salama

Moe'tasima
24-09-06, 21:08
Assalaam oe'leikoem

Ik zat laatst te denken om een aantal doe'as te leren die in de Qoraan te vinden zijn. Kan me nog herinneren dat Wasil een topic geopend had met een aantal masha Allah vele doe'as om vergiffenis (met audio).

Misschien is het een goed idee om deze doe'as te gaan leren in deze maand Ramadan. Een maand om onze imaan te versterken, goede daden te verrichten, en vragen naar de Vergeving van Allah Soebhana wa Ta'ala. Dat we iedere week misschien 1 kunnen leren. En insha Allah tijdens onze soedjoed deze doe'as kunnen lezen, hopend op de Vergeving van Allah Soebhana wa Ta'ala.

Wat vinden jullie ervan? Ik heb hier de link waar ik het over had van Wasil (moge Allah hem belonen met al het goede, en al mijn broeders en zusters, Allahoema amien) De smeekbede voor vergiffenis (http://www.risala.nl/forum/viewtopic.php?t=3250&highlight=)

ghair insha Allah. Ben beniewd naar jullie reacties.
Wassalaam oe'leikoem : )

»¤ƒãïtµ¤«
24-09-06, 23:09
Assalaam oe'leikoem

Ik zat laatst te denken om een aantal doe'as te leren die in de Qoraan te vinden zijn. Kan me nog herinneren dat Wasil een topic geopend had met een aantal masha Allah vele doe'as om vergiffenis (met audio).

Misschien is het een goed idee om deze doe'as te gaan leren in deze maand Ramadan. Een maand om onze imaan te versterken, goede daden te verrichten, en vragen naar de Vergeving van Allah Soebhana wa Ta'ala. Dat we iedere week misschien 1 kunnen leren. En insha Allah tijdens onze soedjoed deze doe'as kunnen lezen, hopend op de Vergeving van Allah Soebhana wa Ta'ala.

Wat vinden jullie ervan? Ik heb hier de link waar ik het over had van Wasil (moge Allah hem belonen met al het goede, en al mijn broeders en zusters, Allahoema amien) De smeekbede voor vergiffenis (http://www.risala.nl/forum/viewtopic.php?t=3250&highlight=)

ghair insha Allah. Ben beniewd naar jullie reacties.
Wassalaam oe'leikoem : )

Masha-Allah idee! Barrak Allahoe Fieki lievrd!

Sweet*Lady*
25-09-06, 16:50

Allahoema Amien!