PDA

Bekijk Volledige Versie : Ramadan... zaterdag of zondag???

*laila*
22-09-06, 21:11
Zoals elk jaar is er weer dit jaar discussie wanneer het ramadan is... zusters en broeders... wie vast morgen en wie vast zondag...

eerst werd er gezegd dat het vasten morgen is, dan komen mensen van 'isha gebed thuis en zeggen enkele dat het zondag is, dan hoor ik weer waar ze in anderen moskeeën zeggen dat het morgen is...

Moge allah ons helpen zodat onze imaams hier in Europa een duidelijke dag kunnen doorgeven... Moge allah ons vergeven als we het verkeerde doen... Moge allah ons helpen om de juiste keuzes te maken... amine

Jamal
22-09-06, 21:56
Wij beginnen morgen insa allah.

Amien op je du3a

*laila*
22-09-06, 22:24
insha'allah allah i kber... ik ga morgen ook vasten, dan zie ik wel wat ze hier in de buurt doen... als ze dan toch gaan eten, ga ik het insha'allah opnieuw doen na de ramadan...

»¤ƒãïtµ¤«
22-09-06, 22:29
insha'allah allah i kber... ik ga morgen ook vasten, dan zie ik wel wat ze hier in de buurt doen... als ze dan toch gaan eten, ga ik het insha'allah opnieuw doen na de ramadan...

Insha-Allah

MiMi
22-09-06, 22:39

Ga je nu vasten of niet??? Ik volg het niet helemaal :oops:

*laila*
23-09-06, 00:21
ja ik ook niet... maar denk dat ik wel ga vasten... ja antwerpen doet altijd moeilijk he... subhana'allah

Sweet*Lady*
23-09-06, 00:29
Oeff ja ik weet of ik ga vasten sommige zeg jaen sommige zeggen nee ewa verstaat dat ??

*laila*
23-09-06, 05:31
ja idd... maar markaz islamia in Brussel heeft gezegd dat héél Antwerpen zondag moet vasten... dan zegt Moskee Bilal weer dat we zaterdag moeten vasten... allah oe a3lam

Dienares van Allah
23-09-06, 05:40
Selaamoe 3alaykoem

Zoals ik ergens anders al heb gezegd hier, ook bij ons (Limburg) chaos, maar we vasten vandaag. Het kan niet dat Brussel zegt zondag, maar dat ze in Schaarbeek al beginne met taraweeh. Allahoe a3lem.

wa selaamoe 3alaykoem
Oem Mohsin

*laila*
23-09-06, 05:43
subhana'allah.. ken ook een meisje in brussel en ze zei dat ze pas zondag gaan vasten... dus brussel is ook chaos...

Sweet*Lady*
23-09-06, 08:37
Soubhana'allah ik snap niet wrm niet gwn een dag zeggen voor heel België

*laila*
23-09-06, 19:03
snap het ook niet... ik heb eigenlijk gevast tot 10u 'smorgens :oops: was dus van plan om te vasten, maar ging bij mijn vriendin en ze zei dat ze niet vasten... dus niemand hier in de buurt vastte, dus heb ik gegeten... Moge allah ons vergeven... amine

voor ons begint het dus morgen...

Nordin
23-09-06, 21:26
:hhh: Je zag zeker al dat lekker eten en dacht effe proeven :oops: , Allahuma Amien

mOslima_Samira
23-09-06, 21:55
Salam oe 'alaykum wa Rahmatullah wa Barakatu,

Insja-Allah verkeert ieder van jullie in goede staat, innerlijke geloof en gezondheid. Ja, blijkbaar vast Antwerpen, Brussel, Luik en Wallonië pas zondag insja-Allah. Terwijl Limburg (in België) daarentegen reeds zaterdag (vandaag) is begonnen. Wij zijn dus ook vandaag begonnen. Ghair insja-Allah, moge Allah (Subhana wa Ta'ala) het van ons accepteren en moge Hij ons vergeven voor datgene wat we verkeerd doen. Allahumma ameen. Baraka Allahu Feekoum.

Salam oe 'alaykum wa Rahmatullah wa Barakatu,
Moge Allah (Subhana wa Ta'ala) jullie belonen met janna al-Firdaus,
Fi Amanilah,

Umm Anas Ayman

hassan
23-09-06, 22:34
:wasalam:

Amien op de gemaakte ad3iyah, ik kijk vaak op de volgende website http://fatwa-online.com/ daar wordt de eerste vastendag van te voren weergeven.

Sweet*Lady*
24-09-06, 17:08
:djazak: Wasil!

Missintuition
24-09-06, 20:51
Salaam 3alaikoum,

Bij deze Ramadan Moubarak Aan jullie allen!!!Moge Allah onze Hart en geest reinigen en Taqwa plaatsen in onze harten!!!

Ik heb uit een Betrouwbare hadith begrepen dat als 1 oprechte moslim de maan ziet, wij moeten vasten het is gwn een fitnah die elke jaar weer gebeurt, wij zijn een Ummah en we horen dus Met zn Allen op een dag te vasten en op een dag De Eid vieren!!!

Wa salaam 3alaikoum wa Ra7matollah,

MiMi
24-09-06, 22:10
Maar is het niet dat je het land moet volgen waar je woont??? Allah ou a3lam

Missintuition
25-09-06, 10:38
Salaam 3alaikoum,

Nee Zuster het is niet dat je het land moet volgen, Als dus 1 oprechte moslim de maan gezien heeft, hoort de hele wereld mee te vasten want zoals ik al zei, we zijn een Ummah!!!

MiMi
25-09-06, 21:44
Aaah owki, Barak'Allah ou fiek

Missintuition
26-09-06, 09:26
Aaah owki, Barak'Allah ou fiek

Wa Fieki Barak Allah Zuster!!!

Sweet*Lady*
26-09-06, 18:46
Salaam 3alaikoum,

Nee Zuster het is niet dat je het land moet volgen, Als dus 1 oprechte moslim de maan gezien heeft, hoort de hele wereld mee te vasten want zoals ik al zei, we zijn een Ummah!!!

Ewa normaal gezien

Missintuition
26-09-06, 20:34
Salaam 3alaikoum,

Ewa normaal gezien

Sorry Zuster begrijp niet wat je bedoelt?? Explain???

wa Salaam 3alaykoem

*laila*
27-09-06, 04:49
dacht toch dat je moet volgen de moskee die je het dichtste is... moge allah ons vergeven als we het verkeerd hebben...

haha broeder Nordin, nee zo ging het niet... heb mijn vader nog gevraagd wat ik moet doen als de buren eten... en hij zei: ja je kan moeilijk alleen vasten.. dus als de buren eten mag je eten... :hhh:

broeder Wasil shokran voor de site.. Moge allah je belonen...

zuster Samira shokran voor je dua'... amine