PDA

Bekijk Volledige Versie : Enquete over halal en haram

ANOUARx
04-12-06, 17:39
1. Bent u moslim?
ja

2. volwassene

3. Hoe lang woont u al in Nederland?
meer dan 18 jaar.. hier geboren

4. Eet u wel eens verboden voedsel? Zo ja waarom?

vroeger wel.. maar na mate je ouder word.. ga je er toch meer op letten dat je echt zo veel mogelijk halal gaat eten.

5. Waar koopt u uw vlees? (bijv. halal slager, supermarkt)

bij de halal slagerij

6. Heeft u wel eens seksueel contact gehad met iemand voordat u met diegene getrouwd was?

ja wel meer dan een.. heb er wel spijt van.. jammer!!

7. ben een man dus nee:P

8. Heeft u wel eens iets gedaan wat tot haram leidde of haram was?
Zo ja: Heeft Allah u vergeven?

te veel om op te noemen... en of allah mij vergeven heeft.. die vraag kan alleen ALLAH beantwoorden.. heb hem namelijk NOG niet gesproken.

9. Denkt u dat u uw geloof net zo goed kunt nastreven (m.b.t. halal en haram) als in een
land waar de Islam het belangrijkste geloof is? Waarom?

alles is mogelijk.. zo als de nederlander zegt.. waar een wil is , is een weg!

10. Denkt u dat als er meer mogelijkheden komen m.b.t. halal (bijv. halal-ziekenhuizen, halal-slagers enz.) dat u zich beter kunt aanpassen in de Nederlandse samenleving?
Waarom?

ja denk het wel.. eerste islamitische zieken huis is al geopend in r.dam.. dus meerderen zullen in sha allah zeker volgen.. en halal slagers zijn er al in over vloed.

salaamie!!!!!!

Moslima_z
04-12-06, 21:03
1. Bent u moslim? Zo nee, bedankt voor de moeite.

Ja

2. Wat is uw leeftijd?

20 jaar

Mijn hele leven

Nee

Bij de Halal-slager

6. Heeft u wel eens seksueel contact gehad met iemand voordat u met diegene getrouwd was?

Nee

7. Draagt u een hoofddoekje? Zo nee waarom?
Ja..

Ja..Moge Allah mij vergeven..

Dat kan ik niet weten..Ik hoop het wel..

9. Denkt u dat u uw geloof net zo goed kunt nastreven (m.b.t. halal en haram) als in een

Nee, er zijn veel belemmeringen voor de moslims in dit land..Moslims worden vaak niet geaccepteerd.

10. Denkt u dat als er meer mogelijkheden komen m.b.t. halal (bijv. halal-ziekenhuizen, halal-slagers enz.) dat u zich beter kunt aanpassen in de Nederlandse samenleving?
Waarom?

Ja. als het van beide kanten komt ben ik bereid om mij ook voor zover toegestaan is in de islam mij ook aan te passen..

karima***
05-12-06, 09:53
is dit alleen maar voor hollanders??

:( :(

»¤ƒãïtµ¤«
05-12-06, 22:13
Nog even dit: ik wil jullie er graag op wijzen dat een moslim(a) niet openlijk over zijn/haar zondes behoort te praten. Dat is tussen het individu zelf en Allah Ta'ala. Moge Allah Ta'ala me vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd.

Ma3a Salama

hassan
05-12-06, 22:43
Nog even dit: ik wil jullie er graag op wijzen dat een moslim(a) niet openlijk over zijn/haar zondes behoort te praten. Dat is tussen het individu zelf en Allah Ta'ala. Moge Allah Ta'ala me vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd.

Ma3a Salama

:wasalam:

Dit is correct beste zuster Baraka Allahu fieki.

Ibn Masaa‚¬a„¢oed zei: aa‚¬Å“Een man kwam bij de profeet http://img474.imageshack.us/img474/8552/sawssmalldw0.jpg en zei: aa‚¬Å“O boodschapper van Allah, ik vond een vrouw in een tuin en ik deed alles met haar behalve geslachtsgemeenschap, ik kuste en omhelsde haar en ik deed niets anders dan dat dus doe maar wat u wilt met mij.aa‚¬? De boodschapper van Allah http://img474.imageshack.us/img474/8552/sawssmalldw0.jpg zei niks en de man ging weg. aa‚¬ËœOmar zei: aa‚¬Å“Allah heeft zijn zonde geheim gehouden als hij zijn zonde verborgen heeft gehouden.aa‚¬? De boodschapper van Allah http://img474.imageshack.us/img474/8552/sawssmalldw0.jpg zei: aa‚¬Å“Breng hem bij me terug.aa‚¬? Dus brachten ze hem bij hem terug en hij http://img474.imageshack.us/img474/8552/sawssmalldw0.jpg reciteerde voor hem: aa‚¬Å“En verricht het gebed aan het begin en het einde van de dag en aan het begin van de avond,voorwaar de goede daden wissen de slechte daden uit.Dat is een onderricht voor degenen die zich laten onderrichten. aa‚¬Å“ [1]

Volgens een overlevering van aa‚¬ËœOmar, zei Moeaa‚¬a„¢aadz: aa‚¬Å“O boodschapper van Allah, geldt dit alleen voor hem of voor alle mensen?aa‚¬? De profeet zei: aa‚¬? Nee, dit geldt voor alle mensen.aa‚¬? [2]

[1] Soerat Hoed (11),aayah 114.

[2] Overgeleverd door Moeslim.

Het is overgeleverd door Salim ibn aa‚¬ËœAbd-Allah van Abu Hurayrah dat de Boodschapper van Allah (sallAllahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) gezegd heeft:

aa‚¬Å“Iedereen van mijn ummah zal in orde zijn, behalve degenen die openlijk zondigen. Een onderdeel van openlijk zondigen is een man die aa‚¬a„¢s nachts iets doet en Allah verbergt het maar de volgende morgen zegt hij: aa‚¬ËœO die en die, ik heb gisternacht dit en dat gedaan.aa‚¬a„¢ Zijn Heer had zijn zonde de hele nacht verborgen maar aa‚¬a„¢s morgens heeft hij de bedekking van Allah verwijderd.aa‚¬? (Overgeleverd door al-Bukhaari, 5721; Muslim, 2990)

Dit is de hadith van Ibn aa‚¬ËœUmar die toegeschreven werd aan de Profeet (sallAllahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam): aa‚¬Å“Vermijd deze onzedelijkheden die Allah verboden heeft. Als iemand er één van begaat, laat hem dan bedekt zijn met de bedekking van Allah.aa‚¬? De hadith was overgeleverd door al-Hakim en is ook te vinden in al-Muwattaaa‚¬a„¢ als één van de mursal overleveringen van Zayd ibn Aslam.

wa Allahu A3lam

Oem_Nisa
18-05-07, 20:50

Ma3a Salama

:wasalam:

Dit is correct beste zuster Baraka Allahu fieki.

Ibn Masaa‚¬a„¢oed zei: aa‚¬Å“Een man kwam bij de profeet http://img474.imageshack.us/img474/8552/sawssmalldw0.jpg en zei: aa‚¬Å“O boodschapper van Allah, ik vond een vrouw in een tuin en ik deed alles met haar behalve geslachtsgemeenschap, ik kuste en omhelsde haar en ik deed niets anders dan dat dus doe maar wat u wilt met mij.aa‚¬? De boodschapper van Allah http://img474.imageshack.us/img474/8552/sawssmalldw0.jpg zei niks en de man ging weg. aa‚¬ËœOmar zei: aa‚¬Å“Allah heeft zijn zonde geheim gehouden als hij zijn zonde verborgen heeft gehouden.aa‚¬? De boodschapper van Allah http://img474.imageshack.us/img474/8552/sawssmalldw0.jpg zei: aa‚¬Å“Breng hem bij me terug.aa‚¬? Dus brachten ze hem bij hem terug en hij http://img474.imageshack.us/img474/8552/sawssmalldw0.jpg reciteerde voor hem: aa‚¬Å“En verricht het gebed aan het begin en het einde van de dag en aan het begin van de avond,voorwaar de goede daden wissen de slechte daden uit.Dat is een onderricht voor degenen die zich laten onderrichten. aa‚¬Å“ [1]

Volgens een overlevering van aa‚¬ËœOmar, zei Moeaa‚¬a„¢aadz: aa‚¬Å“O boodschapper van Allah, geldt dit alleen voor hem of voor alle mensen?aa‚¬? De profeet zei: aa‚¬? Nee, dit geldt voor alle mensen.aa‚¬? [2]

[1] Soerat Hoed (11),aayah 114.

[2] Overgeleverd door Moeslim.

Het is overgeleverd door Salim ibn aa‚¬ËœAbd-Allah van Abu Hurayrah dat de Boodschapper van Allah (sallAllahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) gezegd heeft:

aa‚¬Å“Iedereen van mijn ummah zal in orde zijn, behalve degenen die openlijk zondigen. Een onderdeel van openlijk zondigen is een man die aa‚¬a„¢s nachts iets doet en Allah verbergt het maar de volgende morgen zegt hij: aa‚¬ËœO die en die, ik heb gisternacht dit en dat gedaan.aa‚¬a„¢ Zijn Heer had zijn zonde de hele nacht verborgen maar aa‚¬a„¢s morgens heeft hij de bedekking van Allah verwijderd.aa‚¬? (Overgeleverd door al-Bukhaari, 5721; Muslim, 2990)

Dit is de hadith van Ibn aa‚¬ËœUmar die toegeschreven werd aan de Profeet (sallAllahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam): aa‚¬Å“Vermijd deze onzedelijkheden die Allah verboden heeft. Als iemand er één van begaat, laat hem dan bedekt zijn met de bedekking van Allah.aa‚¬? De hadith was overgeleverd door al-Hakim en is ook te vinden in al-Muwattaaa‚¬a„¢ als één van de mursal overleveringen van Zayd ibn Aslam.

wa Allahu A3lam

barakallah oe fiek akhie,voor de mashallah,duidelijke hadieth

El*Querida
08-09-07, 11:23
1. Bent u moslim? Zo nee, bedankt voor de moeite.

Alhamdoullillah wel..

2. Wat is uw leeftijd?

De leeftijd die begint vanaf mijn geboortedatum uiteraard..

Ik ben al wonend in Belgie Alhamdoullillah.

Nooit.

Bij de Halal slager, Brussel.

Nog nooit Alhamdoullillah.. De straf blijft voor ieder mens hetzelfde, en die straf die daaraan hangt is het allemaal niet waard beste broeders en zusters.

7. Draagt u een hoofddoekje? Zo nee waarom?

Alhamdoullillah wel.. Klaar of niet klaar is allemaal onzin. Je bent klaar wanneer je hart volledig zuiver is, en dat is niemand dus begin er zo snel mogelijk aan en Allahu Ta'ala zal je de afgelopen jaren vergeven InchAllah!

Allah de Vergevingsgezinde vergeeft wanneer een Moslim oprecht berouw toont, als je oprecht berouw toont zal je wel aanvoelen of Allahu Ta'ala je vergeven heeft of niet. Maar wat daarboven gebeurd weet alleen Allahu Ta'ala. Uiteraard, een zonde heeft iedereen wel gepleegd, maar bewust? Allahoe Ahlam..

Ja en Neen.. De Islam heeft zijn waarde ook verloren in de Islamitische landen. Ghair InchAllah.

Waarom?

Als iemand 100% zeker is van iets wat hij/zij wilt doen, dan lukt dat met de hulp van Allahu Ta'ala. Je woont echter in een niet-Islamitisch land, en daar moet je vechten voor wat je wilt. Verder kan je deze feit niet toepassen als excuus voor alles!

Salaam Aleykum Warahmatullahi Wabaraktuhu beste Broeders en Zusters.