PDA

Bekijk Volledige Versie : Helpen rond het huis

Oem_Nisa
22-09-07, 09:05
Helpen rond het huis

Een andere aanwijzing was de deelname van de profeet in de activiteiten van zijn familie, het geven van een helpende hand wanneer hij maar kon. Toen ‘Aisha gevraagd werd: “Wat deed de profeet (Allah's vrede en zegeningen zij met hem) in huis?’ Antwoordde zij: “Hij was betrokken in het onderhoud van zijn familie en wanneer de tijd voor het gebed aanbrak waste hij zich en ging vervolgens uit voor het gebed.” Helaas voelen mannen dit als iets onder hun waardigheid om deel te nemen aan huiswerk. Het is waar dat het huis en het huishouden gewoonlijk het domein en verantwoordelijkheid van de vrouw is, maar een helpende hand van een man kan van grote waarde zijn. Aan de ene kant zal het de man helpen om de taken en problemen van zijn vrouw te begrijpen en te waarderen. Aan de andere kant zal het zijn interesse en zorg aan zijn vrouw signaleren. Daarnaast zal zijn gedrag een voorbeeld zijn voor de kinderen, die zouden kunnen denken dat huiswerk alleen iets voor moeders is. Soms zullen de diensten van de echtgenoot niet nodig of uitvoerbaar zijn. Hier zijn gebaren van welwillendheid en bereidwilligheid om te helpen het enige wat nodig is. In zo’n geval is elke tijd die hij kan besparen om zijn familie te onderhouden goed besteedde tijd. Natuurlijk kan de verzorgde dienstbaarheid fysiek, spiritueel of intellectueel zijn.

Bron: Het huwelijk van de profeet Mohammed met Khadijah
Door: Dr. Ahmed El-Kadi
vertaald door: Oem Mohammed

Sweet*Lady*
03-10-07, 19:52
Helaas voelen mannen dit als iets onder hun waardigheid om deel te nemen aan huiswerk. :moe: Daar ben ik het 100 % mee eens

Als ik tegen mijn broers gwn zeg 'Neem je glas op'
zeggen ze ik ben geen vrouw/meisje :moe: ²²²
Mannen!

Barraka Allahoe fiek!

OegtNajat
15-11-09, 14:57
Sweet lady:Begrijp je volkomen:hhh:

BarkaAllahoe Feek voor het delen.

Risala
02-12-09, 21:19
Is denk ik toch wel leuk om je vrouw zo nu en dan te helpen met het huishouden. De profeet deed het ook. Maar sommige mannen doen het niet vanwege hun "eer".

»¤ƒãïtµ¤«
02-12-09, 21:50
Is denk ik toch wel leuk om je vrouw zo nu en dan te helpen met het huishouden. De profeet deed het ook. Maar sommige mannen doen het niet vanwege hun "eer".

zo nu en dan?