PDA

Bekijk Volledige Versie : Dit vinden de meeste mannen van ons

saraatje
07-12-07, 09:05
Salaam Wa3likoum

Dames van vroeger waren bang voor de echte mannen, want ze weten wat ze gaan overkomen als ze dingen tegen hun wil in toch deden.

Dames van nu doen gewoon alles, want ze weten de mannen van vroeger die bestaan niet meer dus ze kunnen lekker heen en weer wippen zonder enige problemen.

Dames van vroeger waren bang van voor onze schepper ALLAH

Dames van nu denken aaaahhh wat the fuck we zien dan wel wat onze straf is. Of ze zeggen ja komt nog. Of ze wippen erop los en als ze niet meer verder kunnen gaan ze hoofddoek dragen en rustig doen zehma om met een ezel te trouwen die daarin trapt van het was een ongelukje met paard rijden dat me vliesje is gebroken.

Dames van vroeger waren echte vrouwen die alles wisten in het huishouden.

Dames van nu kunnen niet eens een eitje bakken.

Het zijn gelukkig niet alles dames maar de groootste gedeelte van nu zijn helemaal verkloot.

Ik steun de dames die zich aan hun eer houden.

ps: dit vinden de mannen van ons.

SimpeleZiel
07-12-07, 09:52
Ik heb de neiging om inhoudelijk erop in te gaan, maar ik weerhoud me van die verleiding. :lol:

Wat doet het ertoe wat de mensen denken, wat Allah soubhana wa ta'ala van jou denkt, daar draait het om.

Ridouan
07-12-07, 20:54
Dat zijn "de vrouwen" en "mannen" van nu. Vroeger was de taak van de man en de vrouw duidelijk en discussieert men daar niet over. Toen keken de mensen naar het geloof en karakter. Nu niet meer...

Sweet*Lady*
07-12-07, 21:22
Dames van vroeger waren bang voor de echte mannen, want ze weten wat ze gaan overkomen als ze dingen tegen hun wil in toch deden.

Wat zouden ze hun aandoen Slaan? Dat vind ik heel laag dan van de mannen, als je je vrouw slaat :ego: Datis een teken van zwakte al je je vrouw begint te slaan..

Sweet*Lady*
07-12-07, 21:22
Ik heb de neiging om inhoudelijk erop in te gaan, maar ik weerhoud me van die verleiding. :lol:

Wat doet het ertoe wat de mensen denken, wat Allah soubhana wa ta'ala van jou denkt, daar draait het om.

Idd!!

Abou Jamal
21-12-08, 01:17
ik zei het altijd al ongelovige vrouwen zijn slecht

Ranya
13-01-09, 19:39
ik zei het altijd al vrouwen zijn slecht

Is dit humor of jouw mening?

Jamal
13-01-09, 19:55
Nou nou nou dit is wel heel erg kort door de bocht en erg zwart op wit saartje. Ten eerste niet alle dames zijn zo. Er zijn genoeg goede meiden. Zelf denk dat het maar een paar zijn die verdwaald zijn. Moge Allah subhan wata'ala hen leiden naar het rechte pad.

Maar dat de mannen dat van de dames vinden is ook erg fout gezegd. Niet iedereen is zo. Met z'n allen roepen we keihard niet generaliseren als er iets negatiefs wordt gezegd over de allochtonen maar merk nu dat we het zelf ook doen. :)

Moe'tasima
13-01-09, 20:52
Assalaam oe'leikoem,

Om eerlijk te zijn ben ik niet iemand van de discussies. Maar ik heb hier wel zo mijn gedachtenissen over. Meestal hoor je vaak alleen de negatieviteit van de vrouwen/meisjes. Ik weet wel waar deze dingen over gaan, en ik kan niet zeggen dat jullie (mannen) dit maar uit jullie duim zuigen. Nee. Alleen als ik bij mezelf nadenk over de mannen van vroeger (zoals ook degene die zeggen dat de vrouwen van vroeger echt goed waren), vind ik dat tegenwoordig ook weinig mannen zijn die te vergelijken zijn met hen. Zij waren veel sterker, standvastiger, serieuzer. Kijk alleen naar de mannen toen de Islaam groeide. En in de tijden dat onze vaders (ik kijk nu naar mijn eigen vader) hard werkte om iets moois, doelreikend op te bouwen.

- Ook hier, ik wil niet alle mannen over een kam scheren -

Wat ik eigenlijk wil zeggen, ik vind het jammer dat het steeds over de meisjes/vrouwen gaat van nu. Laten wij in plaats van elkaar af te kraken doe'a doen voor een ander. Ik weet zeker dat je jezelf het paradijs wenst.

Men dient eerst naar zichzelf te kijken in watvoor een situatie hij zit. En moge Allah ons allen leiden ilaa siraat al-Moestaqiem. Nou ja goed. Ik denk dat ik niet echt duidelijk over kom. Lakien, dit is hoe ik er over denk.

:o

Jamal
13-01-09, 20:59
Ja, een beter milieu begint bij jezelf. Maar moetasima je geeft nu ook weer aan dat het de mannen zijn die niet meer net als vroeger zijn. Maar ja zo kunnen we het ook hebben over de vrouwen niet waar?

Moe'tasima
13-01-09, 21:08
Ja, een beter milieu begint bij jezelf. Maar moetasima je geeft nu ook weer aan dat het de mannen zijn die niet meer net als vroeger zijn. Maar ja zo kunnen we het ook hebben over de vrouwen niet waar?

Er word al vaak over de meisjes/vrouwen van tegenwoordig gesproken.

- Waar ben ik ook aan begonnen. Ik had mijn denkwijze voor me moeten houden ... :o

Jamal
13-01-09, 21:28
hahahahhahaah. Nee je bent gewoon begonnen aan een discussie is niet erg. Maar het gaat me alleen om de redenering.

Moe'tasima
13-01-09, 22:51
hahahahhahaah. Nee je bent gewoon begonnen aan een discussie is niet erg. Maar het gaat me alleen om de redenering.

Ik snap je wel. En dat klopt ergens ook, je blijft dan in diezelfde cirkel. Het is alleen iets wat er dan in mij omgaat als ik dit lees.

Je merkt al, ik ben niet zo'n discussiemens. En die lach maakt dat ik me helemaal een stupido voel.
Laat ik maar afsluiten met een doe'a, en hopelijk zullen wij ons best blijven doen om onze taken te vervullen (beide kanten man/vrouw):

Moge Allah ons blijven leiden op het rechte pad. Amien.

Jamal
13-01-09, 23:03
Amien op je du3a. En voel je zeker geen stupido. Elk mens heeft zijn eigen sterke kanten en zwakke kanten.

Al-oegt Noer Aicha
19-01-09, 15:45
Salaam Wa3likoum

Dames van vroeger waren echte vrouwen die alles wisten in het huishouden.

Dames van nu kunnen niet eens een eitje bakken.

Het zijn gelukkig niet alles dames maar de groootste gedeelte van nu zijn helemaal verkloot.

Ik steun de dames die zich aan hun eer houden.

ps: dit vinden de mannen van ons.

Alsalam alaikom wara'mat Allah wabarakatoeh,

Beste zuster, hierbij wil ik jou zeggen: Maak je niet druk over wat de mannen (of vrouwen) over ons denken. Zoiets zal je bijna overal tegenkomen. Denk aan de hadith over Aicha (radia Allahoe 3anha) toen er een roddel over haar de ronde deed. La 7awla wala qowata Illa Billah!!!!!! ZELFS over één van de beste moslima's werd geroddeld! Wat dan te bedenken over ons?? Wees dus sterk en standvastig beste zusters! En vergeet de praatjes van mensen (zelfs al vind je dit moeilijk, richt je dan tot Allah en vraag hem jou hierbij te helpen)! Roddels ontstaan meestal uit jaloezie van anderen. Of uit haat. En zijn dus ook meestal leugens. Maak je geen zorgen, maar maak je juist zorgen om wat ALLAH over jou denkt. Dat is het belangrijkste in dit leven. En moge Allah tevreden over jou en alle moslims zijn. Ya Rab, moge Allah ieder broeder en zuster behoeden tegen al het kwade van het wereldse en het hiernamaals.

ps: ik zal insha Allah voor jou de hadith die over Aisha overgeleverd werd nog opzoeken en hier plaatsen. :)

Fi aman Allah.

Al-oegt Noer Aicha
19-01-09, 16:24
Alsalam alaikom wara'mat Allah wabarakatoeh,

Alhamdoelilah heb ik de hadith gevonden over Aicha (echtgenote van Mohammed S.A.W.):

De huichelaars waren zich bewust van de bijzondere positie van Aicha in het hart van de Profeet s.a.w. en probeerden hem via haar aan te vallen in zijn eer. In het vijfde jaar na de hidjrah keerde de Profeet s.a.w. terug naar Medina van de Moeraysie-slag.
Aicha vergezelde hem. Tegen het einde van de reis stopte het leger voor een pauze.

Vlak voordat zij 's nachts vertrokken, kwam Aicha erachter dat zij haar halsketting miste en ging ernaar opzoek. Toen ze terugkwam, was het leger al vertrokken. Ze sloeg haar kleding om zich heen en ging zitten wachten totdat enkele mensen terug zouden komen om haar op te halen. Na een tijdje viel ze in slaap.

Safwaan ibn Al-Moe'attal reed achter het leger aan en probeerde het in te halen. Hij bereikte de plek waar Aicha was in de ochtend, zag haar donkere gedaante en realisserde zich wie zij was. Hij klom van zijn kameel af en wachtte tot zij erop geklommen was en liep toen voor haar uit, terwijl hij de kameel leidde totdat hij het leger ingehaald had, waar het weer tegen de middag voor een pauze gestopt was.

Dit was de gouden kans voor het hoofd van de hypocrieten, Abdoellah ibn Abi Saloel, en zijn aanhanger om Aicha, haar echtgenoot en de hele Oemmah te belasteren door haar te beschuldigen van het begaan van zina met Safwaan (radiya Allah 3anhoe).

Dit bedroefde de Profeet (Salla Allahoe 3alaihi wassalam) en de moslims gedurende een hele maand, totdat Allah Sobhanahoe wa Ta'ala, tien ayaat openbaarde waarin Hij S.W.T. bekend maakte dat zij onschuldig was en iedereen die mee had gedaan aan de laster veroordeelde. De Profeet (Salla Allahoe 3alaihi wassalam) zei toen tegen haar:

"Waarlijk, bij Allah, Allah heeft jouw onschuld bekend gemaakt!"

{Overgeleverd door Al-Boecharie, Moeslim en anderen}

Sobhan Allah!! Daarom dat ik jou zei, beste zuster, dat je je alleen zorgen moet maken om wat Allah van jou vind en niet wat de mensen over jou denken. :)

Wa insha Allah gair.

Walsalam alaikom wara'mat Allah wabarakatoeh.