PDA

Bekijk Volledige Versie : Trouwen...

diienaresjeuh_x
05-10-09, 20:15
Salaam 3aleykom warahmatoe lahi wabarakatoehoe..

ik heb een vraagje omtrend trouwen...
Mijn vriendin is 18 jaar geworden en ze denkt al aan trouwen en haar ouders ook mhm ze is er klaar voor maar...

Mijn vriendin wilt graag trouwen met een jongen uit haar streek.. maar niemand weet het en hij ook eigenlijk niet..
ze is eigenlijk een praktiserende moslima.. maar haar gevoelens voor de jongen staan een beetje in de weg en ze zegt zelf dat het over gaat zijn als ze met hem gaat trouwen...

want mijn vraag is.. Mijn vriendin is nu erg veranderd ze is meer depressief en ze denkt alleen aan hem , ze zegt nu ook steeds wat als hij met iemand anders gaat trouwen en so mhm jullie begrijpen me wel toch..
Wat moet ik doen om haar te troosten en wat kan helpen zodat zij met hem gaat trouwen ? is hier een soort du3a voor ofzo ..
ze krijgt ook vaak dromen over hem enzo en ze zegt is dat een teken ??

Zou iemand me misschien kunnne helpen

Moe'tasima
05-10-09, 21:11
Wa'leikoem assalaam lieve diienaresjeuh_x (het lukt me bijna je nickname in te tikken zonder stiekem terug te kijken..: p),

Er zijn een aantal dingen waar ik persoonlijk aan moest denken toen ik je topic las. Ik hoop dat je aan het eind wat hebt aan mijn woorden

Je verteld hierboven over haar ouders, ik neem aan dat zij open staan voor een huwelijk voor hun dochter. Misschien kan je vriendin haar moeder erbij betrekken en haar het e.a. vertellen. Gezien zij (haar ouders) er open voor staan zal haar moeder er niet heel verbaasd over zijn. Ze zou het kunnen proberen, wie weet levert het wat resultaten.

En verder; het klinkt vast heel cliché maar het enige wat ik kan zeggen is dat ze veel doe'a moet verrichten voor Allah alleen. Dat is eigenlijk haar enige sleutel die de deuren voor haar kunnen openen. En veel geduld. Laat ze zichzelf niet meeslepen door de shaytaan door constant aan hem te denken en hem slechte dingen laten influisteren als: "stel dat hij met iemand anders trouwt..." etc. Herinner haar aan de woorden van de geliefde profeet (salla Allahoe 'aleihi wassalaam) waarin hij zegt:
"De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd."
Als het voor haar staat voorgeschreven dat deze jongeman haar echtgenoot wordt dan is er niets of niemand die hem dit kan tegenhouden, slecht met de wil van Allah. En als dit niet zo is dan gebeurd dit ook met de wil van Allah en dient ze geduldig te zijn met wat haar overkomt. Ten alle tijden is geduld en vertrouwen haar houvast. Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Ghair insha Allah, oeghti.

Ik hoop dat ze gauw over haar 'trouwdepressie' heen komt. Veel doe'a doen, dat is 1 ding wat geadviseerd kan worden. Wij vergeten soms deze geweldige aanbidding. Wanneer deze puur/zuiver gericht is naar Allah en verder zijn/haar vertrouwen legt in Hem dan kunnen er zeker van zijn dat het hart rust vind en ook vrede zal vinden in hetgeen 'm zal kruisen op zijn pad. Want Allah heeft slechts het beste voor met zijn dienaeren. Alles komt goed, insha Allah.