PDA

Bekijk Volledige Versie : ''Marokkanen vinden het steeds moeilijker om een geschikte levenspartner te vinden''

»¤ƒãïtµ¤«
22-10-09, 13:11
Stelling: ''Marokkanen vinden het steeds moeilijker om een geschikte levenspartner te vinden''.

Wie herkent zich in de stelling en hoe komt dat het steeds moeilijker wordt denk je?

Sweet*Lady*
22-10-09, 20:48
Ik denk omdat er teveel eisen worden gesteld (en sommige te ver gegrepen eisen)..

laila30
24-10-09, 10:19
ben ik het er helmaal mee eens over dit onderwerp, het is echt moeilijk in deze tijd !!!!! ik weet het echt niet waar het aan ligt

malika
28-10-09, 14:21
salaam

ik denk dat het er eerder aan ligt dat de meeste moslims de waarde van een huwelijk niet kennen
en dat we snel zeggen "het lukte niet"

ik vind het echt erg je hand komen vragen doen ze niet tegenwoordig moet je elkaar eerst leren kennen afspreken enzo
moest het niet in de islam staan zou ik thuis blijven is beste!!

Mohamed_
28-10-09, 15:48
Stelling: ''Marokkanen vinden het steeds moeilijker om een geschikte levenspartner te vinden''.

Wie herkent zich in de stelling en hoe komt dat het steeds moeilijker wordt denk je?

deze moeshkiel beste zuster komt vaak voor bij marokkanen die een slechte jeugd hebben gehad en daar bedoel ik niet mee dat ze nie veel hadden ofzo maar dat ze in hun jeugd daden die verboden zijn in de islam hebben verricht.
dan moet jeje ook niet afvragen hoe het komt dat je moeilijk een geschikte levenspartner vindt.

Moge Allah alle moslims leiden op het rechte pad en ons allen standvastig maken

malika
28-10-09, 16:12
niet enkel slechte jeugd ejwa kan een van de redenen zijn maar ligt aan veel meer aspecten verwend,islam is niet meer belangrijk,eigenwijs, niet luisteren naar de ouders, of hun de schuld geven en ga zo maar verder.................

moge god ons veel kracht en sterkte geven in deze harde wereld

Mohamed_
28-10-09, 16:17
niet enkel slechte jeugd ejwa kan een van de redenen zijn maar ligt aan veel meer aspecten verwend,islam is niet meer belangrijk,eigenwijs, niet luisteren naar de ouders, of hun de schuld geven en ga zo maar verder.................

moge god ons veel kracht en sterkte geven in deze harde wereld
selaam moalijkoem oegti
idd niet alleen slechte jeugd maar ik gaf maar 1 van de redenen aan.
idd ze schenken geen tijd maar aan hun imaan, nog denken ze aan Allah.
respect voor de ouders ontbreekt enzovoort enzovoort.
in het kort gezegt: ze hielden hun niet bezig met de Deen.

wslm

malika
28-10-09, 16:44
salaam broeder,

gelijk dus beste zusters en broeders we kunnen niet veel doen denk ik dan douha en hopen op een mooie toekomst en elmaktab is maktab niemand kan er iets aan doen behalve Allah swt.

ik hoop voor alles moslims (en mezelf hi hi) dat ze een gezegend huwelijk tegemoed komen! AMIN

Moe'tasima
28-10-09, 17:09
salaam broeder,

gelijk dus beste zusters en broeders we kunnen niet veel doen denk ik dan douha en hopen op een mooie toekomst en elmaktab is maktab niemand kan er iets aan doen behalve Allah swt.

ik hoop voor alles moslims (en mezelf hi hi) dat ze een gezegend huwelijk tegemoed komen! AMIN

Assalaam oe'leikoem,

Naar mijn mening heb je juist gesproken, malika. En als ik eraan mag toevoegen; vertrouwen hebben speelt ook een grote rol.

Als men deze stap wilt nemen dient men terug te keren naar zichzelf alvorens hij/zij wijst naar de ander (eventuele partner), wat Sweety al zij; de vele en soms te vergegrepen eisen. Wanneer hij* bewust stilstaat bij zijn eigen, bewust is van de -grote- verantwoordelijkheden die ermee samen gaat, denk ik toch dat hij hiermee zichzelf én zijn huwelijk ermee helpt. En is Allah Ta'ala niet de Alhorende en Alziende, doe'a is zeker van belang. Verricht deze daarom zuiver en alleen voor Hem. Hij is onze enige Helper.

Alles op zijn tijd denk ik..

* Ik typ hier 'hij', maar dit kun je ook lezen als 'zij' gericht naar zusters

OegtNajat
01-05-10, 10:00
Ik sluit me ook bij jullie aan. Ik vind het héél raar tegenwoordig subahanaAllah,zo als ook eerder vermeld is moet je elkaar tegenwoordig leren kennen voor dat er iemand bij je aan de deur staat. Jammer,ghair inshaAllah!

En eisen spelen een hele grote rol idd,sommige eisen zelfs iets wat hun niet eens hebben! Ook dat vind ik heel apart,subhanaAllah.

Allah zegt in de Qor'aan:
"Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)

Tarifest_Nad0r
01-05-10, 10:08
Het is in deze tijd niet moeilijk om een levenspartner te vinden, zeker niet genoeg middelen om het op een halal-wijze te doen. Alleen onze broeders van tegenwoordig die raken msekien al helemaal buitenbewustzijn als ze denken aan de grote bedragen waarvoor ze moeten zorgen voor oa Bruidschat, het lijkt wel of je vrouw een product is geworden om er zoveel mogelijk voor te geven. En dat je vrouw dan gaat zitten opscheppen tegenover de andere zuster, hoeveel heb jij gekregen owww echt maar 1 miljoen, mijn mannetje heeft voor mij 6 miljoen neergelegd..enz.

Ook het punt dat de feestgelegenheid nu in extra grote dure zalen worden gehouden, om een beter feest te geven dan je broeder/zuster die vorige maand is getrouwd. De grote bedragen die worden betaald om die catering te betalen. De tientallen jurken die je moet betalen voor vrouwlief, en natuurlijk niet te vergeten. Je moet ook nog eens de negaffa betalen. Die je vrouw, van mooie marokkaanse schoonheid naar een dichtgeplamuurde onherkenbare vrouw schminkt. Waarnaar je ook eens met denkt van Yeetje wat is er met mijn vrouw gebeurd...

Damens en heren wat ik hierbij wil duidelijk maken, is dat we het onszelf alleen maar moeilijker en moeilijker maken. Als we nou gewoon ons zo dicht moeilijk houden, bij de islamitische bruiloft..zo mooi kunnen deze bruiloften zijn. En natuurlijk ook erg geldbesparend, en het maakt het de bruidegom veel gemakkelijk om te huwen en bovendien inscAllah een gezegend huwelijk

Ghair Insc allah

OegtNajat
01-05-10, 10:17
Het is in deze tijd niet moeilijk om een levenspartner te vinden, zeker niet genoeg middelen om het op een halal-wijze te doen. Alleen onze broeders van tegenwoordig die raken msekien al helemaal buitenbewustzijn als ze denken aan de grote bedragen waarvoor ze moeten zorgen voor oa Bruidschat, het lijkt wel of je vrouw een product is geworden om er zoveel mogelijk voor te geven. En dat je vrouw dan gaat zitten opscheppen tegenover de andere zuster, hoeveel heb jij gekregen owww echt maar 1 miljoen, mijn mannetje heeft voor mij 6 miljoen neergelegd..enz.

Ook het punt dat de feestgelegenheid nu in extra grote dure zalen worden gehouden, om een beter feest te geven dan je broeder/zuster die vorige maand is getrouwd. De grote bedragen die worden betaald om die catering te betalen. De tientallen jurken die je moet betalen voor vrouwlief, en natuurlijk niet te vergeten. Je moet ook nog eens de negaffa betalen. Die je vrouw, van mooie marokkaanse schoonheid naar een dichtgeplamuurde onherkenbare vrouw schminkt. Waarnaar je ook eens met denkt van Yeetje wat is er met mijn vrouw gebeurd...

Damens en heren wat ik hierbij wil duidelijk maken, is dat we het onszelf alleen maar moeilijker en moeilijker maken. Als we nou gewoon ons zo dicht moeilijk houden, bij de islamitische bruiloft..zo mooi kunnen deze bruiloften zijn. En natuurlijk ook erg geldbesparend, en het maakt het de bruidegom veel gemakkelijk om te huwen en bovendien inscAllah een gezegend huwelijk

Ghair Insc allah

Hahaha moest wel lachen om jou stukje:hhh: Maar ik snap jouw punt wel,alleen is dat dus ook weer een eis. En hier dus misschien een eis van de bruid zelf of de vader van de bruid.
Dit is echt supper teleurstellend,want het lijkt wel of je speciaal daarvoor moet trouwen,en zo zie je maar weer dat we verleid worden door het wereldse leven. Terwijl je met dat geld samen naar hadj kunt gaan MashaAllah. (bijvoorbeeld)

"Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er één omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn."
(Al-Bucharie & Muslim)

Dus hier om moet je trouwen,en niet om andere redenen!