PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat een sterke persoonlijkheid heeft zij!

OegtNajat
28-10-09, 15:06
http://i38.tinypic.com/5lozgg.jpg

Titel/activiteit: Wat een sterke persoonlijkheid heeft zij!
Spreker: Alkhattaab
Datum: 8-11-2009
Tijdstip: 14:45 uur
Lokatie: Moskee Al-Fath
Adres: Van Oldenbarneveldstraat
2868 ZN
Plaats: Arnhem
Doelgroep: Broeders & Zusters
Voor contact: Zie flyer

Moe'tasima
28-10-09, 15:28
Dit lijkt mij een interessante lezing. Ga jij erheen, OegtNajat?

OegtNajat
28-10-09, 15:30
InshaAllah en jij lieve zus?

Moe'tasima
28-10-09, 15:48
InshaAllah en jij lieve zus?

Nee ik geloof het niet. Het zou mooi zijn als de lezing op het net te beluisteren is. Nja, ghair insha Allah. Ik wens jou alvast een leerzame dag toe, zondag insha Allah. Ik heb veel goeds gehoord van de spreker. Je zult er denk ik wel veel van opsteken : )

OegtNajat
28-10-09, 15:56
Jammer..InshaAllah komt ie ergens te staan als ik het ergens vind zal ik het met je delen inshaAllah.
Ik ken de spreker al ben vaker naar hem geweest,hij is mashaAllah heel goed en kan ook goed verwoorden.

Noor_Al-islaam
03-11-09, 15:30
Ik zal inshaAllah ook van de partij zijn, ik verheug me er nu al op.

Ik heb de flyer ook in het moslima hoekje gezet, omdat ik niet had gezien dat je hem hier al had geplaatst oegtNajat.. Mijn excuses :$

wa salaam..

Moe'tasima
03-11-09, 15:59

Ik heb de flyer ook in het moslima hoekje gezet, omdat ik niet had gezien dat je hem hier al had geplaatst oegtNajat.. Mijn excuses :$

wa salaam..

Het is aankomende zondag al, insha Allah. Ik wens je ook alvast een fijne, leerzame dag toe.

@ OegtNajat: Barak Allahoe fieki, ik zal ook enkele site's in de gaten houden.

:sjans:

Noor_Al-islaam
03-11-09, 18:38
Het is aankomende zondag al, insha Allah. Ik wens je ook alvast een fijne, leerzame dag toe.

Inderdaad, zondag is the big day insha Allah.

Merci.. ondanks het feit dat je er niet bij zult zijn aankomende zondag, wens ik je hetzelfde toe :sjans:

OegtNajat
03-11-09, 20:21

wa salaam..

Salaam 3alaikom,

InshaAllah,ik verheug me er ook erg op. Het zal een goede en leezame dag zijn inshaAllah.

Ik vind dat helemaal niet erg zuster,het gaat mij er meer om dat mensen het zien en er naar toe gaan. Wie het plaats en hoevaak maakt me niet uit.

Ghair inshaAllah

Ma3a Salama

OegtNajat
03-11-09, 20:21

InshaAllah

Wa feeki,ik hoop dat we hem ergens kunnen vinden inshaAllah.:sjans:

Noor_Al-islaam
03-11-09, 20:23
Salaam 3alaikom,

InshaAllah,ik verheug me er ook erg op. Het zal een goede en leezame dag zijn inshaAllah.

Ik vind dat helemaal niet erg zuster,het gaat mij er meer om dat mensen het zien en er naar toe gaan. Wie het plaats en hoevaak maakt me niet uit.

Ghair inshaAllah

Ma3a Salama

InshAllah..

Mohamed_
07-11-09, 23:17
"Mijn Schat..." Broeder Alkhattab [DEEL I]
http://www.youtube.com/watch?v=Oj7QxEmbYYY
"Mijn Schat..." Broeder Alkhattab [DEEL II]

http://www.youtube.com/watch?v=HXNDtK4VEO0&feature=fvw

Noor_Al-islaam
08-11-09, 00:22
Masha Allah mooie lezing..

"Rabbi r7amhouma kamaa rabayani saghiran" Amin!

Baraka ALlaho fiek voor het plaatsen hiervan.. !

OegtNajat
08-11-09, 11:27
Ik kan niet meer gaan:(:( Ik vind het zo erg...had me er nog zo op verheugdd..:(

Noor_Al-islaam
08-11-09, 11:51
Ik kan niet meer gaan:(:( Ik vind het zo erg...had me er nog zo op verheugdd..:(

Aaaah lieffie toch!

Kop op meid, er zullen nog genoeg gelegendheden komen waarbij je wel aanwezig kunt zijn insha Allah!!

Khair insha Allah.. ik zal mijn best doen een samenvatting van de lezing te geven en die hier te plaatsen..

OegtNajat
08-11-09, 13:01
Aaaah lieffie toch!

Kop op meid, er zullen nog genoeg gelegendheden komen waarbij je wel aanwezig kunt zijn insha Allah!!

Khair insha Allah.. ik zal mijn best doen een samenvatting van de lezing te geven en die hier te plaatsen..

Ahww dankje wel moppie voel me een heel stuk beter door jouw woorden:sjans:

Als je dat zou willen doen...echt supperrr van je...Moge Allah Subhana Wata3ala je rijkelijke belonen.
Ik wens je veel plezier en natuurlijke nieuwe kennis toe bij deze lezing.

Ma3a Salamaa

Moe'tasima
08-11-09, 13:42

Ah wat jammer, ik dacht nog aan jullie beide vandaag en aan de lezing.
Noor_Al-islaam heeft gelijk, er zullen insha Allah nog vele lezingen volgen. Hopelijk en insha Allah zul je die kunnen bijwonen :sjans:!

En ik vind het lief van je dat je een samenvatting wilt maken, zuster! Veel plezier en kennis toegewenst vandaag!

Liefs, wassalaam

Noor_Al-islaam
08-11-09, 19:51
Asalaamo 3alaykom wara7matoulaahi wabrakatouhou,
Zoals beloofd zal ik hieronder insha Allah een korte samenvatting geven van de lezing die broeder Al-khattab vandaag, 8 november, in Arnhem heeft gegeven.

Bismi laahi ar-ra7mani ar-ra7iem,

De lezing had als onderwerp “Wat heeft zij een sterke persoonlijkheid!”. Nu is de vraag echter: wanneer kan men van een sterke persoonlijkheid spreken? Is dat wanneer iemand standvastig is en sterk in de schoenen staat? Je zou haast denken van wel. Niets is echter minder waar. Standvastigheid alleen is niet voldoende om over een sterke persoonlijkheid te bezitten. Om een voorbeeld te noemen die broeder Al-khattab ook aanhaalde:

Stel je voor: Je bevindt je te midden van een aantal mensen in een ruimte. Er staat een glas vol water op tafel en er komt een broeder of zuster binnenlopen die het water wil drinken, omdat hij/zij dorst heeft. Deze wordt echter door de menigte erop geattendeerd dat er rattengif inzit. Iedereen probeert deze persoon ervan te weerhouden dit water te drinken, maar de persoon in kwestie is vastberaden om het water hoe dan ook te drinken! En dat is wat er gebeurd. Hij drinkt het water en komt te overlijden. De persoon was standvastig…daar kunnen we niet omheen, maar zal je iemand horen zeggen: “Oh, masha Allah.. wat had deze persoon een sterke persoonlijkheid! ?? La wallah, geen persoon zou dit over die persoon zeggen hoewel de persoon, in zijn ogen, zo standvastig als een rots is gebleven en zich niet van zijn à propos heeft laten brengen door de menigte.

Hieruit kunnen we concluderen dat standvastigheid niet per definitie staat voor een ‘sterke persoonlijkheid’. Wanneer kunnen we dan wel van een sterke persoonlijkheid spreken? Op het moment dat men standvastigheid toont op de weg van Allah 3azza wadjal, kan men over een sterke persoonlijkheid spreken!

Het voorbeeld van de vrouw van farao: Asiya werd aangehaald. Asiya was de meest invloedrijke vrouw en een van de mooiste vrouwen van die tijd. Deze vrouw heeft veel moeten doorstaan toen bekend werd dat ze haar leven verder wilde leiden op de weg van Allah 3azza wadjal. Ze heeft haar kinderen verloren op de weg van standvastigheid en is op gruwelijke wijze gemarteld door farao, zweepslagen heeft ze moeten voelen, tranen heeft ze laten vloeien!

Zo werd ze, radia Allaho 3anha, vastgebonden en werd er een rots boven haar gehangen. Ze werd geboden te zeggen dat farao de ware god is en zo het pad van kufr te bewandelen, wanneer ze dit niet deed zou de rots boven haar worden los gelaten en zou ze verpletterd worden. Maar deze sterke, standvastige en vrome vrouw liet zich niet van de wijs brengen en bleef haar pad op de weg van standvastigheid omwille van Allah ‘bewandelen’. Ze zei: Aamentoe bi Rabbi Moesa wa Haroen. Ik geloof in de God van Moesa en Haaroen! Allaho akbar! Wat deze vrouw allemaal heeft doorstaan… en toch standvastig blijft!

Hoe zit het dan met jouw lieve zuster fie dien? Misschien verkeer jij op het moment in, wat jij noemt, een beproeving. Maar vergelijk jouw beproeving met die van deze vrouw! Wordt er boven jouw hoofd ook een rots geplaatst en gezegd: Als jij de (correcte) hidjaab gaat dragen laat ik deze rots op je vallen en deze zal je verpletteren?

En hoe zit het met jou broeder fie dien? Wordt er boven jouw hoofd een rots gehangen en gezegd: Als je die baard laat staan zal ik deze rots op je laten vallen en deze zal je verpletteren! ?? Asiya heeft ervoor gekozen om haar lichaam te laten verpletteren, maar haar persoonlijkheid, geloof, ambitie en doel konden niet verpletterd worden door die ene rots.

Deze standvastigheid van deze vrouw wordt daarom als voorbeeld genoemd in de koran. Een voorbeeld voor wie? Voor degenen die geloven ( wa dharaba Allah mathaloen lilaadiena aamanoe), dus niet alleen voor de vrouwen, niet alleen voor de mannen, maar voor diegenen die geloven. Eenieder die gelooft zou een voorbeeld aan deze vrouw moeten nemen en zich niets van de meningen die men over hem/haar klaar heeft staan, aantrekken! Laten we net zo zijn als haar!

Wees standvastig in hetgeen je op de weg van Allah doet! Laat je collega’s je maar scheef aankijken omdat je broekspijpen boven je enkels reiken. Laat de mensen uit je straat maar roepen dat je er als een terrorist uitziet! Laat je klasgenoten maar zeggen dat je je laat onderdrukken door die hidjaab! Jij weet, elhamdoulilaah, dat Allah 3azza wadjal je lief heeft omdat je je op zijn pad begeeft. Jij weet dat Allah 3azza wadjal duizenden jaren geleden de vrouw rechten heeft gegeven die de Westerse wereld pas in de afgelopen eeuwen aan de vrouw heeft toegekend! Jij weet dat die praatjes en scheve blikken je niet zullen beschermen tegen het hellevuur, dus geef er alsjeblieft niet aan toe! Wees sterk! Je moet je niet druk maken om wat anderen van je (zullen) denken, maak je druk om wat Allah sub7anaho wata3ala van je denkt. Stel jezelf elke dag de vraag: Hoe kan ik vandaag dichter bij het Paradijs komen? Hoe doe ik een stapje richting Jannaat el-Firdaws? Brengt hetgeen wat ik nu doe me dichter naar het Paradijs of naar het hellevuur?

Houd je niet bezig met het wereldse leven, laat “jahannams next topmodel” voor wat het is en laat “onderweg naar Jahannam” voor wat het is. Neem afstand van de haramrelaties, laat de tijdrovende MSN-gesprekken die nergens over gaan en pak een keer de koran! Wees standvastig lieve zuster en broeder en doe geen dingen waar Allah een afkeer van heeft!

Alles wat fout is, is van mij en shaytaan… Moge Allah mij vergeven, mocht ik onbewust iets verkeerds hebben geschreven. Moge Allah ons standvastigheid schenken op zijn weg en ons behoeden voor het hellevuur! Aaaamien.

Wa asalato wa salamo 3ala nabiyyina mo7ammad, wa 3ala aalihi wa sa7bihi adjma3ien!

Wa as-salaamo 3alaykom wara7matoulaahi wabarakatouhou,

Oe7ieboekoem fie Laah,

Jullie zuster

Moe'tasima
08-11-09, 20:15
Assalaam oe'leikoem Noor_Al-islaam,

Ik heb net je stuk gelezen van de lezing. Het moet een pakkende lezing zijn geweest gezien hij een van de vele vrouwen uit de geschiedenis in de Islaam naar voren haalt. Het is niets vergeleken met wat wij meemaken. Wij kunnen niets anders dan onze lof en dankenbetuigingen richten naar Allah Ta'ala Die onze ogen heeft geopend voor de islaam. Deze standvastigheid is als een zware steen voor één die veel bezig is met de dounya. Het doet mij nu denken aan een hadith die mij terug brengt naar een tijd toen alles zuiver was (voor mij)...net als een glas water zo helder.

Shokran voor de samenvatting, Noor_Al-islaam. Insha Allah kunnen wij hier een les uit halen. Barak Allahoe fieki.

Noor_Al-islaam
08-11-09, 20:52
Assalaam oe'leikoem Noor_Al-islaam,

Ik heb net je stuk gelezen van de lezing. Het moet een pakkende lezing zijn geweest gezien hij een van de vele vrouwen uit de geschiedenis in de Islaam naar voren haalt. Het is niets vergeleken met wat wij meemaken. Wij kunnen niets anders dan onze lof en dankenbetuigingen richten naar Allah Ta'ala Die onze ogen heeft geopend voor de islaam. Deze standvastigheid is als een zware steen voor één die veel bezig is met de dounya. Het doet mij nu denken aan een hadith die mij terug brengt naar een tijd toen alles zuiver was (voor mij)...net als een glas water zo helder.

Shokran voor de samenvatting, Noor_Al-islaam. Insha Allah kunnen wij hier een les uit halen. Barak Allahoe fieki.

Ja het was zeker een pakkende, boeiende en zeer interessante lezing elhamdoulilaah..

La shokr oegtie l3azieza.. wa fiekie baraka Allah wa djazaki Allah a7san ldjazaae... :sjans:

OegtNajat
09-11-09, 18:40
MashaAllah Djazak Allahoe Ghairan zuster voor jouw moeite en goede daad....Moge Allah Subhana Wata3ala je hier voor rijkelijk belonen,
Moge Allah Subhana Wata3ala over je waken en weerhouden van het slechte. Amien.

Een zeer goede lezing mashaAllah...het is toch weer een stuk dat je aan het denken zet over deze wereldse leven.