PDA

Bekijk Volledige Versie : Geef me raad zusters!!!

al-hassanaat
09-03-10, 20:18
Salaam alaikoum,

Ik ben nou ongeveer een half jaartje getrouwd met een goede, lieve
praktizerende man.:D

Nou heb ik een schoonzus (onze mannen zijn broers) die regelmatig
op bezoek bij mij komt en die mij regelmatig belt, nou is dit wel allemaal
leuk en aardig, maar het punt is dat elke keer als ze bij mij thuis is of
als ik haar over de telefoon spreek dat ze mijn man afhekelt, waarom draagt
ie een la3baya? waarom broeken boven zijn enkels? waarom knipt ie niet een
stuk van zijn baard af?, ze zegt dingen zoals, ja hij is nu wel lief voor je en erg
zorgzaam, maar zodra jullie kinderen hebben gaat dat erg veranderen.
en zo zijn er nog duizenden dingen die ze over mijn man zegt, die stoort mij
dermate en ik ga er van binnen kapot van, ik durf het haar alleen niet recht
in het gezicht te zeggen, omdat bang ben voor ruzie en ik wil al helemaal geen ruzie omdat ik pas getrouwd ben en dus nieuw in deze familie ben.
Ik wil mijn man dus daarom ook niets vertellen over deze issue, maar ik lig er toch wakker van omdat het toch invloed op mijn relatie met mijn man kan hebben en met
behulp van shaytaan kan het zo zijn dat ik naar haar luister en ruzie ga maken met mijn man door de dingen die ik over hem hoor, maar alhamdulillah denk ik duizend keer na en heb ik voorlopig niets gezegd tegen mijn man.

Zusters help mij, ik lig er wakker van en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, dit is nu lang aan de gang, sinds dat ik gehuwd ben.

Alvast bedankt!!

Djazaakoum Allah u gayran.

OegtNajat
10-03-10, 17:25
Salaam 3alaikom,

Als aller eerste Marhaban bij Risala!

Ik vind het erg om dit te moeten lezen,en het beste lijkt mij ook om jouw schoonzus uit te leggen waarom jouw man een baard heeft,en waarom hij een la3baya draagt. Het zijn de regels van de Islam en jij kan jouw man toch nooit vragen het niet meer te dragen... En dit zelfde moet jij tegen jouw schoonzus zeggen,het kan ook anders om gaan. Jij kan ook tegen haar zeggen dat je de kapsel van haar man niet mooi vind en dat hij nodig naar de kapper moet,maar daar heb jij natuurlijk helemaal niks mee te maken. Want het is zijn stijl en zij heeft voor die man gekozen.
Ook jij hebt voor jouw man gekozen en hem geaccepteerd zoals hij is. Wees dus sterk en standvastig en ga hem ook nooit vragen te verranderen.
Het lijkt mij wel verstandig dat je het tegen je man zegt,zo voorkom je dat er conflicten ontstaan en is hij er van op de hoogte. In een huwelijk hoor je elkaar te vertrouwen dus wat kan er mis gaan?
Met jouw schoonzus hoef je ook helemaal geen ruzie te maken,je kunt gewoon op een normale en rustige manier haar vertellen dat jouw man nou gewoon zo is MashaAllah! Ook al reageert zij woedend of negatief hier op,blijf jij dan rustig want vroeg of laat gaat zij het wel begrijpen en weet ze dat je gelijk zal hebben!

Dit is wat ik gedaan zal hebben,en vergeet natuurlijk niet dou3a te verrichten naar Allah swt,want Hij is de beste die jouw kan helpen.
Ghair inshaAllah.

Wasalaam 3alaikom

al-hassanaat
10-03-10, 17:48

Allah i bark fik lieve zuster.

Ik wil jou hierbij bedanken voor jouw reactie en natuurlijk
voor jouw tips.

Djazaak Allah ou gayran

OegtNajat
10-03-10, 17:51
Wa Iyaaki,ik hoop dat alles goed komt inshaAllah!!

Sweet*Lady*
11-03-10, 00:30
Salaaam!!

ik hoop eerst en vooral dat je in een goede imaan verkeerd en dat het goed gaat met je? Maar ik vind het een lastig onderwerp waarover je praat..Ik ben niet zo goed in advies geven ofzo, maar ik ga gwn mijn mening geven en jij doet er mee wat je wilt. Als ik da zo lees, dan eerste wat in me opkomt is wat kan haar schelen hoe jouw man eruit ziet of zich gedraagt of doet? Daar zit al iets niet juist. Zij moet zich bezig houden met haar eigen zaken en niet constant zitten te vitten op je man! Je moet haar gewoon eerlijk zeggen dat het je niet echt leuk vindt/apprecieert dat zij zo over je man spreekt..Als jij niks onderneemt of niets zegt gaat ze blijven verder doen I think en dan zal jij nog lang geen goede nachtrust hebben of je negeert gewoon wat ze zegt over hem als je het haar niet durft zeggen..

Dikke kusss

Meeee

Allahsdienares-m
11-03-10, 23:01
Salaam 3alaikom,

Ik vind het erg om dit te moeten lezen,en het beste lijkt mij ook om jouw schoonzus uit te leggen waarom jouw man een baard heeft,en waarom hij een la3baya draagt. Het zijn de regels van de Islam en jij kan jouw man toch nooit vragen het niet meer te dragen... En dit zelfde moet jij tegen jouw schoonzus zeggen,het kan ook anders om gaan. Jij kan ook tegen haar zeggen dat je de kapsel van haar man niet mooi vind en dat hij nodig naar de kapper moet,maar daar heb jij natuurlijk helemaal niks mee te maken. Want het is zijn stijl en zij heeft voor die man gekozen.
Ook jij hebt voor jouw man gekozen en hem geaccepteerd zoals hij is. Wees dus sterk en standvastig en ga hem ook nooit vragen te verranderen.
Het lijkt mij wel verstandig dat je het tegen je man zegt,zo voorkom je dat er conflicten ontstaan en is hij er van op de hoogte. In een huwelijk hoor je elkaar te vertrouwen dus wat kan er mis gaan?
Met jouw schoonzus hoef je ook helemaal geen ruzie te maken,je kunt gewoon op een normale en rustige manier haar vertellen dat jouw man nou gewoon zo is MashaAllah! Ook al reageert zij woedend of negatief hier op,blijf jij dan rustig want vroeg of laat gaat zij het wel begrijpen en weet ze dat je gelijk zal hebben!

Dit is wat ik gedaan zal hebben,en vergeet natuurlijk niet dou3a te verrichten naar Allah swt,want Hij is de beste die jouw kan helpen.
Ghair inshaAllah.

Wasalaam 3alaikom

salaam alaykum

k denk er precies zo over maa-sha-allah!!
t is idd beter het hem te vertellen, en misschien zal hij jou daar raad op geven.

moge allah jullie huwelijk zegenen!!

wa salaam alaykum

OegtNajat
12-03-10, 15:11
Amien

al-hassanaat
14-03-10, 10:27
Een salaam alaikoum aan alle zusters die gereageerd hebben op mijn bericht
waarin ik om raad vraag.
InsAllah gaat het goed met jullie en met een ieder die jullie lief en dierbaar is.

Djazakoum Allah u gayran...

djowairia
09-04-10, 21:34
Elke stap in je leven is een beproeving, ook het huwelijk is hier een van. Daarom is het belangrijk om in dit leven informatie positief te interpreteren. Jouw schoonzus heeft weinig kennis, jouw rol hierin is dit aan haar te geven met uitleg dat jouw man de soennah volgt. In het geval dat jouw schoonzus kennis heeft maar andere bedoelingen heeft, dan zou ik dit met je man overleggen en vragen of hij haar uitleg wil geven over zijn manier van kleden en dragen van een baard. Op deze wijze zal zij zich schuldig voelen , aan het denken gezet worden en jouw grenzen weten en weten dat jij sterke comunicatieve band met je man hebt! Laat dit niet stil liggen omdat je net getrouwd bent!communicatie is namelijk de weg tot een oplossing . Alleen formuleer het positief anders naar je man toe, zodat hij geen negatief beeld over haar krijgt. Vroeg of laat komt hij er toch achter en dit hoeft niet negatieve gevolgen te hebben, zolang jij het van de positieve kant bekijkt.

Sweet*Lady*
10-04-10, 22:37
Een salaam alaikoum aan alle zusters die gereageerd hebben op mijn bericht
waarin ik om raad vraag.
InsAllah gaat het goed met jullie en met een ieder die jullie lief en dierbaar is.

Djazakoum Allah u gayran...

Wayiaaak!! :sjans: