PDA

Bekijk Volledige Versie : trouwen met bekeerde

djowairia
14-03-10, 23:46
Salam o laikoum wa rahma to Allah wa barakato lieve broeders en zusters:eek:,

Ik zit met een probleem en wil graag dat jullie met mij nadenken en eventueel advies geven en verwijzen naar een hadith.

Ik heb een vrouw van 26 jaar, die niet openstond voor het huwelijk mede omdat ik in mijn jeugd alleen maar negatieve ervaringen heb meegemaakt wat betreft mannen (scheidingen). Natuurlijk heb k wel contact met mogelijke pratners gehad, maar deze dachten anders over het leren kennen dan ik. Zij waren wat dat betreft veel makkelijker en westers ingesteld. Hoewel mijn norm is leren kennen pas nadat je bij mijn ouders bent geweest. Dit heb ik met Marokkaanse jongens nooit ervaren, deze vonden mij ouderwets in mijn hoofd!hoewel het niet mijn woorden zijn maar de woorden van Allah SWT.

Deze ervaringen hebben mij nog gesloter gemaakt en negatiever blik op mannen gegeven met name Marokkaanse mannen.

Dit beeld is vorige week in een keer gewijzigd. Ik kwam een jonge man tegen wel een bekeerling die het precies jegens mijn norm aanpakte. Hij wou mij niet leren kennen totdat hij mijn Wali mijn vader zou spreken. K kreeg door deze man al mijn vertrouwen terug en was erg enthousiast. Wat k wel zag was hoe geloviger hij was en meer liefde voor het geloof had dan ik zelf.

Dit ging goed en met al mijn blijdschap en zonder na te denken dat mijn familie moeilijk zou doen, heb ik ze verteld dat er een man is die interesse in mijn heeft.
Toen mijn broer mij vroeg waar k hem kende en waar hij vandaan kwam uit Marokko en ik vanuit mijn zuivere intentie vertelde dat hij niet Marokkaans is maar een bekeerde. Werd mijn hart letterlijk verscheurd, mijn broer wou hier niks van weten!wat is er mis met Marokkaanse mannen en waarom perse een bekeerde.Hij garandeerde mij ook mijn huwelijk niet zal slagen omdat er cultuurverschillen zijn. En hij mij het huis zal uitzetten en uit de familieboekje zal halen. Mijn pa die eerst voor openstond heeft zich helemaal achter mijn broer aangesloten.

Nu heb ik het stilgelegd door te zeggen dat k afstand van deze man heb gedaan, hoewel ik diep in mijn hart voor deze man wil gaan, juist omdat hij het geloof als meerwaarde heeft zijn gedachtes komen overeen met die van mij bijna indentiek en wat betreft die liefde die k gekregen heb is niet uit te drukken in woorden.

Nu zit ik met het probleem, dat Allah SWT heeft gezegd trouw iemand om geloof!dit heeft mij het gevoel gegeven dat k mijn families woord boven Allahs woord heb gesteld.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen? voor je familie kiezen, dus op je hart stampen en doorgaan met je leven. Of voor deze persoon kiezen met alle gevolgen van dien?:rolleyes:

Kan iemand mij een hadith opsturen of in aanraking brengen met mensen die dezelfde ervaringen hebben meegemaakt.

Alvast dank, moge Allah jullie je trouwkeuze vergemakkelijken.

walakoum salam

hopeloosje!:(

OegtNajat
16-03-10, 16:53
Salaam 3alaikom,

Als je in een situatie komt waarin jouw famillie de man die jij wilt niet accepteert is het heel moeilijk. Maar door vertrouwen te hebben in Allah ta3ala kom je d'r wel inshaAllah.
Dat jouw famillie deze bekeerde weigerd is heel jammer:

Soerah An Nisa vers 19 t/m 25:
"O jullie die geloven, het is jullie niet toegestaan vrouwen tegen hun wil te erven, noch te verhinderen om wat jullie aan hen gegeven mee te nemen, behalve als zij duidelijk ontucht pleegden. En behandelt hen volgens de voorschriften. En wanneer jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft."

Ik wil jouw ook aanraden salat al Istighaar te verrichten, Dua istikhara / istikhara gebed (http://www.duakracht.nl/gebed/dua-istikhara-istikhara-gebed). Je kunt verder op die site kijken daar staan ook andere dou3a's die je kan verrichten natuurlijk. En dat is heel belangrijk,want je beste wapen is de do3a Alhamdoellilah.

Probeer goed met jou ouders en je broer hier over te praten,en maak ze goed duidelijk waarom jij deze man wilt!

Allahie qamel bighair inshaAllah!

Wasalaam 3alaikom

muslim_1
17-03-10, 20:13
Selaam Aleykoem zuster,

Ik heb je verhaaltje gelezen, en ik weet hoe het voor je voelt... Je hebt namelijk twee keuzes:
Of je kiest je familie of je gaat je eigen leven leiden door met de bekeerde man verder te gaan in je leven...
het belangrijkst in ons cultuur is je: familie

Het is zeker verstandig als de bekeerde man van te voren met je vader praat, en dan pas kan inschAllah jouw broer en je vader jouw snappen dat jij een beste keus hebt gedaan....

Maar laat je familie niet achter, daar zal je spijt van krijgen later....

Moge Allah je hierbij helpen!!!

(Is het een nederlandse man die bekeerd heeft in een moslim???)

Muslim_1

djowairia
22-03-10, 17:48
Salam o Laikoum wa rahma to Allah wa barakato:),

Hoe gaat het?

Deze man is een Kaapverdiaanse man die op zijn 19e van het Christendom bekeerd is tot de Islam. Ik ben jouw advies gevold en zag eigenlijk in dat mijn familie wel gelijk heeft, wanneer het om cultuur verschillen gaat.

Ik heb daarom van deze man afscheid genomen al ben ik bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Insha Allah zal Allah SWT mij belonen met een soort gelijke man alleen van Marokkaanse origine.

Bedankt voor je advies!:p

Wassalaam

djowairia
22-03-10, 17:55
Salam o Laikoum,

Lieve zuster, bedankt voor je advies en doorverwijzing. Ik heb vrijdag een besluit genomen, namelijk dat ik niet verder met deze man ga. Mijn man kan mij altijd scheiden, mijn familie kan dit niet alleen als ik mij van hun scheid.

Wasslamaam

OegtNajat
22-03-10, 20:50
Oke zuster het is jouw beslissing,ghair inshaAllah!!

Ranya
31-03-10, 15:37
salam

jammer dat je afscheid hebt genomen... kon die man zelf jouw ouders niet overtuigen? Hij is sinds zijn19de bekeerd, dan zal ie vast al gekend zijn in een bepaalde moskee? Laat de imaam van die moskee eens met je vader praten.

Ik zou ervoor gaan MET de zegen van mijn familie!

ghair inshaALLAH

djowairia
09-04-10, 21:16
Salam o laikoum Ranya,

Nou mijn ouders staan hier niet voor open en als ik deze stap zal nemen zal ik eerder ongelukkig dan gelukkig zijn!kijk de liefde voor een man komt maar naarmate de tijd gaat het weg en moet ik strijden voor zijn liefde. De liefde voor mijn familie heb ik gekregen en zal altijd blijven. Ik wou dat het anders was walakin Gair Insha Allah