PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat wil jij als vrouw dragen/of wil je dat jou vrouw draagt?

OegtNajat
30-04-10, 20:40
Salaam 3alaikom,

Ik zou zeggen stemmen maar,ik ben benieuwd. Wil graag als reactie ook je mening waarom je dat hebt gekozen;)

Ma3a Salama

Moe'tasima
30-04-10, 21:10
Assalaam oe'leikoem :sjans:

Ik heb gestemd op Hijaab (lang) omdat dit ook is wat ik buitenshuis draag. Ik ben er nog niet over uit of ik (later) wel ghimaar wil dragen of juist niet. Persoonlijk vind ik een hijaab fijner zitten.

Een niqaab heb ik altijd prachtig gevonden masha Allah. Ik zie 't mijzelf nu alleen niet dragen.

Wat vind/draag jij?

Noor_Al-islaam
01-05-10, 09:36
Bismilaah,

Assalaamo 3alaykom wrAllaahi wb,

Ik heb eerlijk gezegd een klein beetje moeite met de opsplitsing van enerzijds de "hoofddoek gewoon normaal" vs de "hijab lang dus". Wat is normaal? Zijn dat de normen van deze samenleving? Een samenleving waarin men de religieuze waarden van de hoofddoek/hijaab aan de kant heeft geschoven en waarin men de hijaab als mode item beschouwd? Of hebben we het over de islamitische norm?

Afijn, ik zit maar wat hardop te denken. Ik snap wat je bedoelt, maar vind het een ongelukkige woordkeuze.

Ik heb voor “hijaab, lang dus” gekozen omdat ik die zelf nu ook draag. In de toekomst wil ik met de wil van Allah sub7anaho wa ta3ala de khimaar gaan dragen. Niqaab zou ik hier in een westerse samenleving niet durven dragen, gezien het feit dat de haat jegens de moslims alleen maar groter wordt en ik daarom bang ben dat je als niqaabdragende zuster een makkelijke prooi bent voor sommige kortzichtige, krankzinnige, dwaze, zwakzinnige, breinloze hyena’s die deze samenleving helaas kent.

OegtNajat
01-05-10, 09:41
Salaam 3alaikom,

Wat ik met hoofddoek(gewoon normaal) bedoel is wat ik tegenwoordig veel zie. En ook daarom heb ik deze topic geopend,ik zou graag willen weten wat onze zusters hier over te zeggen hebben. En sommigen dragen dus een hijaab,die dus echt volgens de voorschriften van de islam is,gewoon lang en boezem's/haren goed bedekt.
Ghair inshaAllah. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Wasalaam 3alaikom

Noor_Al-islaam
01-05-10, 09:45
Ja snapte al wat je bedoelde, had ik ook al in mn reactie gezet ;)

Het ging mij alleen om de woordkeuze that's it :sjans:

OegtNajat
01-05-10, 09:46
Dat is waar ook:$ lmohien,ghair inshaAllah!

Noor_Al-islaam
01-05-10, 09:48
Haha no problemo lief :sjans:

Insha Allah

[L]

Tarifest_Nad0r
01-05-10, 09:48
Ik heb gekozen voor hijaab lang, maar dan heb ik nog altijd een probleem. Ik draag mascara ik weet dat het fout is en insc allah ik ga proberen om het niet meer te doen. Daarom wil ik insc allah eerst proberen hijaab lang zonder mascare.. en daarna insc allah ghimaar.

OegtNajat
01-05-10, 09:50
InshaAllah,

moge Allah subhana wata3ala het je vergemakkelijken,Amien! :sjans:

Tarifest_Nad0r
01-05-10, 09:59
Chokran barak'oeAllahfeek zusterlief;)

OegtNajat
01-05-10, 10:02
Wa feeki BarkaAllah!

Sawdae
02-05-10, 14:27
Salaam alaikoum zusters,

Ik zelf heb gekozen voor de lange hijaab, ikzelf noem het de grote hijaab, ikzelf
draag deze ook hamdulillah, ik vind het fijner zitten, voel me goed en ben zeker dat
alles netjes bedekt is zoals mijn haar, hals, boezems en rondingen.
Maar wat mij echter opvalt is dat er alleen maar gesproken word over de hoofddoek als
we het over het onderwerp hijaab hebben, maar ik wil er even bij toevoegen dat de hijaab
niet alleen de hoofddoek omvat, maar ook de kledingdracht erom heen.
De hijaab vind ik niet correct als er een blousje, tuniek, jurkje bij word gedragen met een broek
eronder, en dan zo in het openbaar verschijnt.
Hiermee wil ik doorgeven dat de djilbaab een onderdeel is van de hijaab.

In Surat Al-Ahzab (surat 33- aya 59) staat

O profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (djilbaab) over zich heen laten hangen, Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En ALLAH is Vergevensgezind, Meest Barmhartig

Lieve zusters,

dit is een duidelijk aya waarin wordt verteld dat de djilbaab dus verplicht is voor de moslimvrouwen.

Moge ALLAH de zusters standvastigheid geven
amien
yaraab al3alamien

Tevens wil ik mijn respect en bewonderingen uiten voor onze zusters die zo sterk in hun
imaan staan en shaytaan weten te overwinnen en de niqaab dragen mashallah.
Moge ALLAH hun beschermen tegen het kwade en het slechte dat er tegen ze word gebruikt.
Amien, yaarab al3alamien.

Oegtkoem Sawdae.

Noor_Al-islaam
02-05-10, 14:33
Allahouma amien op je gemaakte ad3iyaae, oegt sawdae..

Zeer goede nuance en toevoeging! Baraka Allaho fiekie!!

:sjans:

Sawdae
02-05-10, 14:37
Wa fieki Barak ALLAH Noor al Islaam.

Oegtk Sawdae.

Sawdae
03-05-10, 14:45
.

OegtNajat
03-05-10, 14:51
Salaam alaikoum zusters,

Ik zelf heb gekozen voor de lange hijaab, ikzelf noem het de grote hijaab, ikzelf
draag deze ook hamdulillah, ik vind het fijner zitten, voel me goed en ben zeker dat
alles netjes bedekt is zoals mijn haar, hals, boezems en rondingen.
Maar wat mij echter opvalt is dat er alleen maar gesproken word over de hoofddoek als
we het over het onderwerp hijaab hebben, maar ik wil er even bij toevoegen dat de hijaab
niet alleen de hoofddoek omvat, maar ook de kledingdracht erom heen.
De hijaab vind ik niet correct als er een blousje, tuniek, jurkje bij word gedragen met een broek
eronder, en dan zo in het openbaar verschijnt.
Hiermee wil ik doorgeven dat de djilbaab een onderdeel is van de hijaab.

In Surat Al-Ahzab (surat 33- aya 59) staat

O profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (djilbaab) over zich heen laten hangen, Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En ALLAH is Vergevensgezind, Meest Barmhartig

Lieve zusters,

dit is een duidelijk aya waarin wordt verteld dat de djilbaab dus verplicht is voor de moslimvrouwen.

Moge ALLAH de zusters standvastigheid geven
amien
yaraab al3alamien

Tevens wil ik mijn respect en bewonderingen uiten voor onze zusters die zo sterk in hun
imaan staan en shaytaan weten te overwinnen en de niqaab dragen mashallah.
Moge ALLAH hun beschermen tegen het kwade en het slechte dat er tegen ze word gebruikt.
Amien, yaarab al3alamien.

Oegtkoem Sawdae.

MashaAllah zuster goed gesproken!

Allahoema amien yarab al3alamien.

OegtNajat
03-05-10, 14:53
http://www.iqrashop.com/images/hab-0709-17-aa1-s.gif

Noor_Al-islaam
03-05-10, 15:27
upske!

Moe'tasima
03-05-10, 16:31
Ik weet niet precies hoe die bij mezelf zou staan maar een butterfly 'abaya vind ik er echt heel mooi uit zien..

http://www.sunnahstyle.com/images/products/abayas/butterfly/fb147ps/fb147ps4m.jpg (http://javascript<b></b>:popupImage('http://www.sunnahstyle.com/popup_add_image.php?pID=244&osCsid=fca954508adc71e99f9d9236a40180e6'))

Lovely [L]

OegtNajat
03-05-10, 18:29
MashaAllah prachtigg!

Moe'tasima
03-05-10, 18:39
Ik ben er echt verliefd op masha Allah :oops:

Sawdae
03-05-10, 18:59
salaam alaikoum zusters,

waar zijn die butterfly djilbaabs te koop?

Thanx.

Oegtkoem Sawdae

Moe'tasima
03-05-10, 19:33
salaam alaikoum zusters,

waar zijn die butterfly djilbaabs te koop?

Thanx.

Oegtkoem Sawdae

Wa'leikoem assalaam Sawdae,

Ik heb even gesurfd op internet. Neem een kijkje op de volgende website: Islamitische kleding - Abayah Farasha (http://www.sitaar.nl/index.php?view=productPage&product=138&category=7)#

insha Allah heb je hier wat aan zuster.

Wassalaam

Sawdae
03-05-10, 19:50
Djazaak Allah zuster Moetasima

ik zal meteen kijken.

Sawdae

OegtNajat
04-05-10, 10:18
Dankje wel simaatje ik kende die nog niet:sjans:

Noor_Al-islaam
04-05-10, 10:22
:fantastic:

Sawdae
04-05-10, 16:24
Salaama alaikoum zuster Moetasima

Mashallah, die djilbaab farasha is prachtig, maar jammer dat ze alleen maatje
S hadden, die zal denk ik toch strak zijn, ken je misschien een ander winkel of
cyberwinkel die deze djilbaabs farasha verkopen?

Ik hoor van je, Djazaak Allah.

Sawdae

OegtNajat
04-05-10, 16:27
islamitischekleding.nl - Dames (http://www.islamitischekleding.nl/isk/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=51)

http://www.islamproducten.nl/dameskleding.html?osCsid=f5bf8f952e3c45a995717d0d4 ab8a8bf

Noor_Al-islaam
04-05-10, 16:33
Baraka Allaho fiekie OegtNajat,

Maareh, ik zie die farasha abaya er niet tussen staan :$ (2e link)

Moe'tasima
04-05-10, 16:33
Salaama alaikoum zuster Moetasima

Mashallah, die djilbaab farasha is prachtig, maar jammer dat ze alleen maatje
S hadden, die zal denk ik toch strak zijn, ken je misschien een ander winkel of
cyberwinkel die deze djilbaabs farasha verkopen?

Ik hoor van je, Djazaak Allah.

Sawdae

Ik ben er ook echt weg van masha Allah. Wel jammer inderdaad, er is maar 1 maat en ook 1 kleur.

Op de website die Najat (:sjans:) aangegeven heeft kun je 'm ook vinden, in verschillende maten én kleuren:

islamitischekleding.nl - Jilbab Farasha (http://www.islamitischekleding.nl/isk/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=261&category_id=19&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1)

Wa iyaakoem lieve zusters!

Moe'tasima
04-05-10, 16:35
Baraka Allaho fiekie OegtNajat,

Maareh, ik zie die farasha abaya er niet tussen staan :$

Je kunt 'm vinden op blz. 4 onder Abaya lieverd :sjans:

Noor_Al-islaam
04-05-10, 16:36
Je kunt 'm vinden op blz. 4 onder Abaya lieverd :sjans:

ff kieken hoor :$

10 min later..

niets gevonden..

Of het ligt aan mijn oogjes, of hij staat niet op die 2e site..

Moe'tasima
04-05-10, 19:53
ff kieken hoor :$

10 min later..

niets gevonden..

Of het ligt aan mijn oogjes, of hij staat niet op die 2e site..

ehh grapje...:oops:

Ik heb je reactie zeker 3x gelezen maar zie nu pas dat je tussenhaakjes '2de link' heb staan. Ik bedoelde dus 1ste link van Najat :oops:

Sawdae
07-05-10, 16:42
Salaam Oegt Najat en Moutasima

InsAllah gaat alles goed met jullie?

Weten jullie misschien of die butterfly djilbaabs lang genoeg zijn?

Bedankt

sawdae

Moe'tasima
07-05-10, 18:35
Salaam Oegt Najat en Moutasima

InsAllah gaat alles goed met jullie?

Weten jullie misschien of die butterfly djilbaabs lang genoeg zijn?

Bedankt

sawdae

Wa'leikoem assalaam Sawdae,

Alhamdoelilah, het gaat wel goed. Hoe is het met jou zuster?

Dit tabeltje staat op de website islamitischekleding.nl

Maattabel (cm): lengte gemeten vanaf de schouders.

Maat - Lengte

S - 132
M - 137
L - 142
XL - 146
XXL - 152

Sawdae
07-05-10, 19:39
Salaam zuster Moutasima,

Het gaat goed met mij, hamdulillah.

Bedankt voor het opsturen van de tabel.
Heb jij toevallig zelf zo een djilbaab, ik zou graag willen
weten wat voor stof het is, of het soepel valt etc.
Misschien dat jij het mij kan vertellen?
Of iemand kent die m heeft.

Ik hoor van je insallah
Liefs,
Sawdae

OegtNajat
07-05-10, 20:58
Ik heb hem niet beste zuster,misschien moe'tasima?

Sawdae
08-05-10, 07:21
Shukran zuster Najat,

Sawdae.

Moe'tasima
08-05-10, 18:48
Salaam zuster Moutasima,

Het gaat goed met mij, hamdulillah.

Bedankt voor het opsturen van de tabel.
Heb jij toevallig zelf zo een djilbaab, ik zou graag willen
weten wat voor stof het is, of het soepel valt etc.
Misschien dat jij het mij kan vertellen?
Of iemand kent die m heeft.

Ik hoor van je insallah
Liefs,
Sawdae

Wa'leikoem assalaam oegt Sawdae,

Nee, ik heb de 'abaya zelf niet en ook niet eerder gezien bij een ander zuster. Ik kan je helaas niet vertellen hoe de stof is etc. Ben ook heel benieuwd hoe die staat. Misschien is het zo'n een tegenvaller... ;p. Ik zat er wel aan te denken om 'm misschien te bestellen, ghair insha Allah.

En niets te danken hoor :sjans:

Liefs,

Sawdae
08-05-10, 19:51
Shukran Moutasima,

Ik wil het ook graag bestellen, maar ben wat djilbaabs betreft toch kieskeurig qua stof, ben
zelf dus ook idd bang dat het tegenvaller zal zijn, misschien dat ik zelf de stof koop
en het op maat laat maken en dit model laat zien, is ook een optie, want ik vind het mashallah
een mooie djilbaab.

liefs
Sawdae

Moe'tasima
09-05-10, 12:56
Shukran Moutasima,

Ik wil het ook graag bestellen, maar ben wat djilbaabs betreft toch kieskeurig qua stof, ben
zelf dus ook idd bang dat het tegenvaller zal zijn, misschien dat ik zelf de stof koop
en het op maat laat maken en dit model laat zien, is ook een optie, want ik vind het mashallah
een mooie djilbaab.

liefs
Sawdae

Laa shokran Sawdae. Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben ook wel kieskeurig wat kleding betreft. Ik vrees dat als ik 'm bestel hij vies tegen zal vallen. Een maatje S is te kort qua lengte. En wanneer ik M neem, ben ik bang dat hij veel te breed valt. Dat vind ik minder, omdat de 'abaya al wat breed is van zichzelf. Dus ben echt aan twijfelen.

Dat is inderdaad een optie als je iemand kunt vinden die 't voor je kan naaien insha Allah :sjans:.

Het is zeker een mooie 'abaya masha Allah..het was als het ware love at first sight :oops:

Sawdae
21-01-11, 17:56
Ik heb in Marokko zo een farasha djilbaab gevonden in een winkel,
ik heb het gekocht en thuis gepast, maar hij was echt suuuupppppppppper wijd,
en ik voelde me er niet comfortabel in, dus heb ik het terug gebracht naar de winkel.
Maar ik heb inmiddels een andere bij een vriendin van mij gezien, en die heeft
een zelfde model als dat van de farasha (butterfly) alleen niet zo heel wijd,
die noemen ze de Bahraini-djilbaab, mashallah om te zien ook.

Gayr insallah

Liefs
Sawdae

Moe'tasima
22-01-11, 14:33
Ik heb in Marokko zo een farasha djilbaab gevonden in een winkel,
ik heb het gekocht en thuis gepast, maar hij was echt suuuupppppppppper wijd,
en ik voelde me er niet comfortabel in, dus heb ik het terug gebracht naar de winkel.
Maar ik heb inmiddels een andere bij een vriendin van mij gezien, en die heeft
een zelfde model als dat van de farasha (butterfly) alleen niet zo heel wijd,
die noemen ze de Bahraini-djilbaab, mashallah om te zien ook.

Gayr insallah

Liefs
Sawdae

Dus toch een tegenvaller. Eerlijk, ik zou niet hebben gedacht dat ie heeel erg wijd zou zijn. Ik was aan het surfen voor een voorbeeld van de Bahraini djilbaab, maar tevergeefs. Zijn die ook hier in NL te koop?

Sawdae
26-01-11, 15:46
Dus toch een tegenvaller. Eerlijk, ik zou niet hebben gedacht dat ie heeel erg wijd zou zijn. Ik was aan het surfen voor een voorbeeld van de Bahraini djilbaab, maar tevergeefs. Zijn die ook hier in NL te koop?

ja, die farasha zijn zo wijd gemaakt, dar je die farasha/vlinder effect krijgt.
Die bahraini djilbaab heeft mijn vriendin uit de Emiraten, die zijn mashallah echt mooi, als ik er ooit 1 tegen zal komen op het net dan zal ik het je zeker sturen.

liefs
sawdae

Khawla
28-02-16, 11:00
Salaam;

Ik draag bij voorkeur de combinatie abaya-hoofddoek; zeker wanneer ik naar de moskee ga. Soms als ik me wat meer aan moet passen vind ik een shalwar khameez ook prettig omdat mijn dijen de neiging hebben te schuren en met zo'n wijde broek voorkom ik dat.

Abaya's zitten heerlijk en bedekken wat bedekt moet worden :)