PDA

Bekijk Volledige Versie : Scheiding vragen zonder geldige reden...

Sawdae
03-05-10, 15:15
De echtgenoot zonder geldige reden om een scheiding vragen

Veel vrouwen haasten zich om een scheiding te vragen van hun echtgenoten voor de minste of geringste ruzie, of als hun echtgenoten hen niet geven wat zij willen aan geld. Sommige vrouwen kunnen misschien opgehitst worden door onruststokers tussen hun verwanten of buren, om hun echtgenoten uit te dagen met zinnen als: "Als je een echte man was, dan zou je van me scheiden!"
De verschrikkelijke resultaten van scheiding zijn algemeen bekend: ontwrichting van de familie en kinderen die soms zelfs de straat afzwerven. Men kan spijt krijgen van echtscheiding als het te laat is. Om al deze redenen en anderen verbiedt de shari3ah verstandig zulke daden. Thawbaan (moge ALLAH tevreden zijn met hem) verhaald dat de profeet v.z.m.h. heeft gezegd: " Elke vrouw die haar echtgenoot zonder degelijke reden om een scheiding vraagt zal worden onthouden van het ruiken van de geur van het Paradijs".

'Oeqbah ibn 'Aamir ( moge ALLAH tevreden zijn met hem) verhaalde dat de profeet v.z.m.h. heeft gezegd: "Vrouwen die om scheiding vragen en vrouwen die onnodig twisten met hun echtgenoten zijn hypocrieten. " maar als er een degelijke reden is, zoals wanneer de echtgenoot het gebed verlaat, het drinken van alcohol of gebruiken van drugs, het dwingen van zijn vrouw iets haraams te doen, haar onderdrukken en haar laten lijden door het ontkennen van haar rechten die aan haar zijn toegewezen door de Islaam en hij luistert niet naar advies om zijn manieren te verbeteren, dan is er in dit geval niks mis met een vrouw die zoekt naar scheiding omwille voor haarzelf en voor haar religie".

(bron: uit het verzamelwerk van shaykh Mohammed Saalih al-Mounadjied)

En wat horen wij tegenwoordig over waarom iemand scheid??? :(

Oegtkoem Sawdae.

Tarifest_Nad0r
03-05-10, 18:09
Inderdaad ya oegti, om de kleinste dingen. Of wat ik ook wel hoor ja ik hou niet meer van hem/haar. Of ja we passen gewoon niet meer bijelkaar etc. Maar, inscAllah zal het goed komen met onze gemeenschap en zullen deze scheidingen sterk dalen, en zullen er alleen nog maar scheidingen plaatsvinden wanneer het ook echt niet meer anders kan..Ameen.

En Chokran barakoeAllahfeek voor het plaatsen zuster,, check je hoekje

Sawdae
03-05-10, 19:08
Salaam alaikoum tarifest-nador,

Uiteraard is de scheiding soms de enige uitweg binnen een huwelijk, als het om echte geldige grondige redenen gaat, Allah swt heeft de scheiding laten bestaan om deze reden, maar het mag niet een middel zijn waar de meeste stellen snel naar grijpen
als er maar iets kleins in het huwelijk is.
Daarom is onze dien ook zo belangrijk binnen het huwelijk, ik denk dat als men
de koran en sunna als leidraad in het leven hanteerd dat het huwelijksleven er gelukkig uit zal zien.

ALLAH 7fedna wa stourna...
Amien ya rab al3alamien.

Sawdae

Moe'tasima
03-05-10, 19:14
Salaam alaikoum tarifest-nador,

Uiteraard is de scheiding soms de enige uitweg binnen een huwelijk, als het om echte geldige grondige redenen gaat, Allah swt heeft de scheiding laten bestaan om deze reden, maar het mag niet een middel zijn waar de meeste stellen snel naar grijpen
als er maar iets kleins in het huwelijk is.
Daarom is onze dien ook zo belangrijk binnen het huwelijk, ik denk dat als men
de koran en sunna als leidraad in het leven hanteerd dat het huwelijksleven er gelukkig uit zal zien.

ALLAH 7fedna wa stourna...
Amien ya rab al3alamien.

Sawdae

Allahoema Amien op je gemaakte doe'a..Amien ya Rabb..

Tarifest_Nad0r
03-05-10, 19:15
Ik sluit me helemaal bij je aan oegt:)

Tarifest_Nad0r
03-05-10, 19:15
Ameen!