PDA

Bekijk Volledige Versie : Een koran competitie op Risala.nl?

OegtNajat
10-05-10, 13:54
Asalaam 3alaikom warahmatoe Allahoe wabarakatoe,

Wie wilt dat die er komt? Een GROTE Koran competitie op Risala.nl???

En wie zou mij daar dan bij willen mee helpen? Voor de zusters in het zustershoekje en voor de broeders in het broedershoekje?

Welke zusters willen mij helpen?
Welke broeders willen helpen?

Wie wil er mee bedenken hoe en wat we het gaan doen?
En wie wil er mee helpen promoten?

Stem op de poll en ik hoor het van jullie inshaAllah

Wasalaam 3alaikom OegtNajat!

»¤ƒãïtµ¤«
10-05-10, 15:57
upperdeup!

Mooi initiatief, Masha-Allah. Moge Allah ta'ala je belonen voor al het goede dat je doet. Ameen Yarab :sjans:

OegtNajat
10-05-10, 15:59
Woehoee MashaAllah ben blij dat je het leuk vind!:sjans:

Amien jamee3 almoslimien

Sawdae
10-05-10, 16:44
MashaALLAH oegt Najat, ik vind het een briljant idee van je,:groot:
wat ben je precies van plan, ik bedoel hoe wil je het precies doen?
Ik neem aan dat je het over "tezjwid" hebt?
Ik ben benieuwd naar de plannen, ik lees later insALLAH meer.

Liefs
Sawdae

OegtNajat
10-05-10, 18:51
Asalaam 3alaikom,

Persoonlijk kan ik geen koran reciteren in de vorm van Tajweed dan zeg maar (als je begrijpt wat ik bedoel:$ ).
Maar dan zou ik dus 2groepen willen,bij de broeders en zusters. Degene die het wel kunnen en degene die het niet kunnen. Zo kunnen we ook nog eens van elkaar leren inshaAllah en blijft het niet alleen bij een competitie.

Nou heb ik net hier op gelezen dat het verplicht zou zijn,Allahoe 3lam ik zag er alleen geen duidelijke bronnen bij. Misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen inshaAllah: Het belang van Tajweed (http://www.mar7aba.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=11:het-belang-van-tajweed&catid=6:artikellen&Itemid=8)

Ik zou graag nog 2 zusters willen hebben die mij erbij mee helpen het te organiseren bi idhni Allah. En ik zou 3 broeders willen die het bij het broedershoekje willen doen. InshaAllah

Het moet gepromoot worden,en nieuwe leden trekken inshaAllah.

Nou zo iets is het dan,hoe en wat verder daar kunnen we het pas over hebben als ik versterking krijg inshaAllah.

Wasalaam 3alaikom

Moe'tasima
10-05-10, 19:32
Je bent goed bezig Najat!
(may Allah reward you:sjans:)

Ik ben ook voor.

Je zou eigenlijk iemand moeten hebben die verstand heeft van de tajweed-regels (bij de broeders & de zusters). Als je die hebt dan kun je de qoraancompetitie promoten.

Sawdae
10-05-10, 20:54
Ja, er moet iemand zijn die er verstand van moet hebben , want de "elkkawa3id" (=regels)

van tazjwid zitten best wel ingewikkeld in elkaar.
En bij een competitie hoort er meestal een jurylid bij en die moet dan wel kennis hebben van
deze regels en insALLAH gaat het lukken om zo iemand te vinden, een vrouwelijke en
een mannelijke.

MashaAllah van je Oegt Najat, nogmaals ik vind het een briljant idee, :tof:
insALLAH gaat het je lukken.

Moge ALLAH je rijkelijk belonen voor hetgeen je voor de Islam doet.

Liefs,
Sawdae

OegtNajat
11-05-10, 09:59
Ja daar heb ik zeker al aan gedacht. En ik ben daar ook naar opzoek zowel voor de zusters als broeders inshaAllah.

Als er hier iemand is die het kan,hoop ik ook dat die zich gaat melden.

OegtNajat
14-05-10, 07:30
:banana:

ewagewoon
28-05-10, 17:44
Binnen kort zal ik tadjweed lessen plaatsen. Deze lessen bestaan uit 3 delen. Door te luisteren naar deze tadjweed les(sen) kom je meer te weten over hoe je de Quraan op de juiste manier moet lezen. gair Incha allah.

Wa salam

Moe'tasima
28-05-10, 19:23
Binnen kort zal ik tadjweed lessen plaatsen. Deze lessen bestuin ui 3 delen. Door te luisteren naar deze tadjweed les(sen) kom je meer te weten over hoe je de Quraan op de juiste manier moet lezen. gair Incha allah.

Wa salam

Ow wauw ik ben zeer benieuwd naar deze lessen. Hopelijk worden die snel geplaatst. Barak Allahoe fiek, broeder.

Wassalaam

Moe'tasima
28-05-10, 19:31
Ja daar heb ik zeker al aan gedacht. En ik ben daar ook naar opzoek zowel voor de zusters als broeders inshaAllah.

Als er hier iemand is die het kan,hoop ik ook dat die zich gaat melden.

:!: UpUpUp :!:

OegtNajat
29-05-10, 18:06
MashaAllah ik ben ook benieuwd>>

Broeder zou je misschien dan ook mee willen doen?

ewagewoon
29-05-10, 18:43
Assalam ua laikoem wa rahmatulah wa barakatuh,

Incha allah verkeren jullie in goede staten!

Zoals beloofd staat hier de link met de tajweed lessen:

Tajweed lessen (http://www.annourway.nl/islamotheek/119-lessen/165-tajweed-lessen)

En ik wil graag meedoen incha allah!

Wa salam

OegtNajat
29-05-10, 18:53
Jeeeeeeeej!! Echt ik ben zo blij!!! Djazak Allahoe Ghairan!!!

Nu nog een zuster:banana:

Moe'tasima
29-05-10, 19:22

Tajweed lessen (http://www.annourway.nl/islamotheek/119-lessen/165-tajweed-lessen)

Wa salam

Shokran, deze voeg ik toe aan mijn favorieten! Ik zal er later deze avond nog naar luisteren. Insha Allah kunnen wij hier van leren.

Reiziger
29-05-10, 20:33
Ik wil best helpen, maar ik denk niet dat het dit jaar nog kan?
Bedoel vakanties zijn ong. juni en dat is al over een maand zeg maar...

OegtNajat
30-05-10, 09:32
Dit jaar kan het nog wel hoor, er moeten dan gewoon mensen mee doen die niet op vakantie gaan.

Moe'tasima
30-05-10, 21:34

Wa salam

Assalaam oe'leikoem Abdennour,

Bij het beluisteren van les 2 [13:24min] zegt de spreker dat je 'n pagina/blz. voor je moet nemen die je bij soennah.com of terugnaardedien.com kunt terug vinden. Ik heb het niet kunnen vinden. Weet jij welke hij precies bedoelt :?:

Reiziger
31-05-10, 15:59
Nee ik kon hem ook niet vinden... Was ook op zoek:$

ewagewoon
31-05-10, 18:01
@ Moe'tasima (http://forum.risala.nl/members/moe-tasima/) Ik zal t zo snel mogelijk plaatsen. Maar over het algemeen heb je het wel begrepen van wat de broeder heeft besproken...?

Wa salam

Moe'tasima
31-05-10, 20:21
@ Moe'tasima (http://forum.risala.nl/members/moe-tasima/) Ik zal t zo snel mogelijk plaatsen. Maar over het algemeen heb je het wel begrepen van wat de broeder heeft besproken...?

Wa salam

Barak Allahoe fiek.

Zeker weten. Ik vind dat hij het tot nu toe goed en duidelijk uitlegt met voorbeelden. Een aantal dingen wist ik ook helemaal nog niet, zoals bijvoorbeeld op welke manieren je kunt beginnen met het reciteren van de qoraan. Hij had het dan over; de isti'ada, de basmillah en dan een aya. En zo uit me hoofd waren het er 4. Masha Allah, het is echt leerzaam. Ik ben nu gestopt halverwege les 2, waar hij dan begint over de praktische kant van tajweed. Insha Allah, wanneer je het geplaatst hebt ga ik verder en kan ik mij hierop focussen. Ik hoop aan het eind dat ik er wijzer van ben geworden, insha Allah.

ewagewoon
02-06-10, 20:20
Ik doe mijn best beste zuster. Ik zal persoonlijk contact opnemen met de broeder of die mij verdere uitleg wil geven en of hij de boeken ook kan kopieren of dergelijke...

Wa salam,
Agh Abdennour

ewagewoon
07-06-10, 07:10
assalam ua laikoem wa rahmatulah wa barakatuh,

Jammer genoeg is su**nah*com helaas offline wegens werkzaam heden!

Moe'tasima
08-06-10, 18:41
assalam ua laikoem wa rahmatulah wa barakatuh,

Jammer genoeg is su**nah*com helaas offline wegens werkzaam heden!

Wa'leikoem assalaam,

Wat jammer, ik keek er echt naar uit. Ghair insha Allah, wie weet is de site binnenkort weer online.

Moge Allah jou belonen beste broeder.

Wassalaam

OegtNajat
12-06-10, 17:39
Salaam 3alaikom,

Ik ben bezig met het regelen van een zuster die Tajweed goed beheerst inshaAllah, ik hoop dat Aghi ewagewoon nog steeds wilt deelnemen voor de broeders bi idhni Allah?

Als er nog zusters of broeders zijn die mee willen helpen dan hoor ik het graag inshaAllah.

Wasalaam 3alaikom.

Moe'tasima
12-06-10, 18:52
Salaam 3alaikom,

Ik ben bezig met het regelen van een zuster die Tajweed goed beheerst inshaAllah, ik hoop dat Aghi ewagewoon nog steeds wilt deelnemen voor de broeders bi idhni Allah?

Als er nog zusters of broeders zijn die mee willen helpen dan hoor ik het graag inshaAllah.

Wasalaam 3alaikom.

Assalaam oe'leikoem,

Insha Allah zul je gauw iemand vinden, OegtNajat. Het zou super zijn als deze competitie voort gezet kan worden. UP voor jou!

Wassalaam

OegtNajat
12-06-10, 18:54
InshaAllah, BarkaAllahoe feek!

ewagewoon
12-06-10, 19:26
Gair incha allah.

OegtNajat
22-06-10, 17:03
Zusters en Broeders jullie mogen je eigen op geven als je wilt deelnemen aan de koran competitie!!!

Je kunt hier reageren of mij een pm sturen.

abu_amina_ibn_mfadel
20-07-10, 23:55
salaam 3aleykoem warhmatullaahi wa barakatoe

ik doe mee INCHA ALAAH

OegtNajat
21-07-10, 09:49
Er is het een en ander veranderd broeder, we beginnen in de Ramadan maar ik zal je wel alvast noteren dat je mee doet.

Djazak Allahoe Ghairan.

Moe'tasima
17-08-10, 16:46
^ Upje ^

Begint het binnenkort, OegtNajat?

OegtNajat
20-08-10, 18:01
Het kan niet starten. Er zijn te weinig leden daarom heb ik de topic verwijderd. Misschien dat we het nog voort kunnen zetten...

Moe'tasima
20-08-10, 18:18
Jammer!

Sweet*Lady*
26-09-10, 23:50
Het kan niet starten. Er zijn te weinig leden daarom heb ik de topic verwijderd. Misschien dat we het nog voort kunnen zetten...

Topic is er toch nog? of bedoel je niet deze?

OegtNajat
30-09-10, 11:51
Nee andere.

subhanallah
13-11-10, 15:02
En nu?

maryam_elh
03-12-10, 19:41
Assalaam 3aleykoum, ik ben ook bereid te helpen insha'Alalah, en 't lijkt me super als er weer een competitie komt. Maar hoe willen jullie 't organiseren, eigenlijk?

subhanallah
08-01-11, 14:31
Assalaam 3aleykoum, ik ben ook bereid te helpen insha'Alalah, en 't lijkt me super als er weer een competitie komt. Maar hoe willen jullie 't organiseren, eigenlijk?

Volgens mij gaat het niet meer door, dit is een heel oud topic

OegtNajat
12-01-11, 16:23
Salaam 3alaikom,

Het kan nog wel door gaan alleen kan ik het niet in me eentje aan, omdat je hier heel veel voor moet doen.

Als er meer zijn die mee willen helpen, kunnen we een team vormen en het samen organiseren bi idhni Allah.

Ma3a Salama

subhanallah
18-01-11, 14:07
Salaam 3alaikom,

Het kan nog wel door gaan alleen kan ik het niet in me eentje aan, omdat je hier heel veel voor moet doen.

Als er meer zijn die mee willen helpen, kunnen we een team vormen en het samen organiseren bi idhni Allah.

Ma3a Salama

Oegtnajat, het is aardig dat je je inzet voor een competitie maar het probleem waar je dan mee zit is dat er te weinig actieve leden zijn.

Subhanallah

OegtNajat
19-01-11, 15:12
Ja daarom juist vraag ik om jullie inzet, degene die wel actief zijn kunnen mee ondersteunen...

subhanallah
20-01-11, 21:21
Ja daarom juist vraag ik om jullie inzet, degene die wel actief zijn kunnen mee ondersteunen...

Maar lieve zuster, kijk 'hoeveel' leden er actief zijn! Als ik een reactie plaats, krijg ik er na 2 weken of helemaal geen antwoord op. Dus hoe wil je een competitie plaatsen als er bijvoorbeeld maar 2 mensen meedoen? Zometeen ga je alles organiseren met bijvoorbeeld een ander lid en blijkt dat er te weinig leden hieraan meedoen....
Het idee en het initiatief die je neemt vind ik top!
Begrijp je me?

Subhanallah

Sawdae
21-01-11, 17:49
Moge Allah jou belonen voor jouw goede bedoelingen OegtNajat.