PDA

Bekijk Volledige Versie : Epileren van de wenkbrauwen..

Mouslima4Life
09-12-05, 14:28
Salaam ou halaykoum lieve zusters,

Omdat ik weet dat veel zusters onder ons onwetend zijn over het standpunt vd islam tov het epileren van de wenkbrauwen. Heb ik het op mij genomen om jullie InchAllah beter in te lichten want het epileren van de wenkbrauwen heeft zware gevolgen voor het hiernamaals...PAS ALSJEBLIEFT OP wat je doet en hou allemaal in je achterhoofd dat dit leven maar een doorgangsfase is naar het InchAllah eeuwige leven in de hel of (Moge we daar InchAllah komen) paradijs....
Mohim khoop voor ons allemaal dat deze tekst jullie wat bijbrengt
Alé Salaam ou halaykoum mijn lieve zusjes

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Allah (swt) vervloekt de vrouwen die hun wenkbrauwen aanpassen of anderen vragen het te doen. (bukhari & muslim

Sheikh Mohammed Ibn 'Oteymien heeft zo'n zelfde vraag beantwoord door te zeggen: "Wat betreft het haar die niet op gewone plekken groeit bij de vrouw, zoals snorharen, of haren op de wangen, is het toegestaan om het weg te halen omdat het verschilt van de natuurlijke aanleg van de vrouw. (Fataawa al-Mar-ah al-Moesliemah; 2/536-537).

Aan het fatwa comité van Saudi Arabië werd de vraag gesteld of het toegestaan is voor de vrouw om haren die op haar gezicht groeien te verwijderen. Het antwoord was dat het voor de vrouw toegestaan is om de snorharen weg te halen als deze te veel zijn. Dit geldt ook voor de haren op de dijbenen, benen en schouders. Dit behoort namelijk niet tot het verbod van de boodschapper van Allah dat inhoud dat de vrouw haar wenkbrauwen niet mag epileren. (Abdul-Aziz Ibn Baaz, Abder-razzaaq 'afifi, Abdoellah Ibn Ghadyaan en Abdoellah Ibn Qa'oed. - Fataawa al-ladjnah ad-daa-iemah; 5/194-195).

Bron: Ik heb hem in mail gekregen van mijn zus :wink:

Missintuition
13-03-06, 14:00
:assalam:
Ik heb een vraagje, als je tussen je wenkbrauwen haren heb die je wenkbrauw dus tot 1 maken, is het dan wel toegestaan om die weg te halen, heb hier vaak een discussie over gevoerd, maar heb jij hier een antwoord op

MoslimAndMan
13-03-06, 14:52
ik dacht dat ik ergens had gelezen dat was jij zegt missintuition dat het wel mag. Maar ben da ni 100% zeker

Missintuition
13-03-06, 21:12
Sorry, ik begrijp effe niet wat je bedoelt, leg eens beter uit!!!

Karima
22-03-06, 09:18
:assalam:
Ik heb een vraagje, als je tussen je wenkbrauwen haren heb die je wenkbrauw dus tot 1 maken, is het dan wel toegestaan om die weg te halen, heb hier vaak een discussie over gevoerd, maar heb jij hier een antwoord op

Salaam aleikoum,

Ook werd de commissie gevraagd: aa‚¬Å“Wat is het Islamitisch oordeel over het epileren van het haar tussen de wenkbrauwen?aa‚¬? Zij antwoordden: aa‚¬Å“Het epileren ervan is toegestaan, omdat het geen onderdeel is van de wenkbrauwen.

Voor de hele tekst zie:
http://www.risala.nl/forum/viewtopic.php?t=2113&highlight=

Allah ou a3lem
Wa aleikoum a salaam,