PDA

Bekijk Volledige Versie : Vasten met Arafah

Jamal
08-01-06, 13:30
Maandag 9 januari is het InshaAllah de dag van 'Arafah. Laten we niet vergeten om te vasten. De boodschapper van Allah -sallahoe aleyhi wa salam- heeft over het vasten van de dag van 'Arafah gezegd: '' De beloning van Allah (voor het vasten op de dag van 'Arafah) is dat Hij zondes vergeeft van het afgelopen jaar en het aankomende jaar.'' Overgeleverd door Moeslim.

En er is geen andere dag waarin Allah meer dienaren redt (van de hellevuur) dan deze dag en omdat Hij(Glorieus en Verheven is Hij) zal dalen en dichter zal komen bij zijn dienaren en vervolgens goed zal spreken over zijn dienaren bij zijn engelen.

En wanneer Mijn dienaren jou (O Moehammad) vragen stellen over Mij: voorwaar, Ik ben nabij, Ik verhoor de smeekbede van de smekende wanneer hij
tot Mij smeekt. Laten zij aan Mij gehoor geven en in Mij geloven.Hopelijk zullen zij de juiste Leiding volgen. [2:186]

palestina_lover
08-01-06, 13:39
ik ga incha allah vasten en jij jamal

Islamgirl*20
08-01-06, 13:50
Salam moe3likoem,
InchAllah zullen onze zondes ons vergeven worden en worden we gered van de Hellevuur, Amien ya Allah. Voor alle moslims inchAlllah..

missmile
08-01-06, 14:13
insha allah zal ik ook de dag van Arafah vasten.... takabbal allahou min yamie3 elmouslimien

Jamal
08-01-06, 16:08
Ik ga ook insa allah vasten. Moge allah subhan wata'ala ons vasten accepteren en ons zonden vergeven insa allah.

Sweet*Lady*
08-01-06, 16:44
ik ga het insha'allah ook vasten !!

**Fatimamoslima**
08-01-06, 17:00
Ik ga ook inschalla vasten En moge Allah)SWT) jullie verhoren en belonen inschalla!!! En maschalla het is al 100 procent!!!!

aboeismaiel
08-01-06, 17:02
ja ik ga ook vasten inschalah

*laila*
08-01-06, 17:38
ik ga insha'allah ook vasten, moge allah al onze broeders en zusters vergeven en alle broeders en zusters die de kracht hebben om te vasten, insha'allah zullen ze ook vasten, amine

Moslima_z
08-01-06, 17:42
Ik ga InshaAllah ook vasten

»¤ƒãïtµ¤«
08-01-06, 19:29
awwwwwwwwww ik heb "nee" :cry: gestemd. Niet dat ik het niet wil, maar ... :oops: .. ik heb net 8 dagen extra gevast. Incha-Allah volgend jaar :oops: dat het wel mogelijk zal zijn. Ik probeer het elke jaar, niet alleen de dag van Arrafah, maar de hele 10 dagen voor 3eid.

Voor degene die wel het geluk hebben deze mooie dag te vasten wens ik veel succes. Moge Allah subhan wata'ala jullie vasten accepteren en onze zonden vergeven Insa Allah.

*laila*
09-01-06, 21:48
amine zuster, moge allah jou volgend jaar de kracht geven om te vasten ;)

»¤ƒãïtµ¤«
09-01-06, 21:56
amine zuster, moge allah jou volgend jaar de kracht geven om te vasten ;)

Ameen Yarab el3alameen.. moge Allah ons allemaal de kracht geven :sjans:

Amina
09-01-06, 22:12
Ik wist dit niet :oops: :oops: en lees het nu pas astagfirallah

issaoui
10-01-06, 15:05
wie vast heeft dat dat gedaan voor allah, en hoeft het niet te openbaren aan de medemensen, want anders zijn misschien geen zegeningen meer te ontvangen. dus het is belangrijk dat het tweespraak blijft!