PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie o Wie van jullie mannen???

Missintuition
08-03-06, 14:23
:salam2:

Ik vroeg mij af wie er van jullie gisteren een documentaire heeft gezien over marokkaanse jongens, het ging over maagdelijkheid, ik vond het echt belachelijk, alle jongens die de vraag kregen van wil jij een maagd voor het huwelijk, gaven als antwoord natuurlijk, maar op de vraag, ben jij zelf nog maagd, nee natuurlijk niet, ook kregen zij de vraag van waarom moet een vrouw wel en een man niet maagd het huwelijk in treden, en toen zeiden ze, jah dat is gwn zo???, ze maken de islam hier zo zwart mee, en dan denken mensen dat het islam is die zegt dat het voor een man niets uitmaakt en voor een vrouw wel, ik vind gwn dat man of vrouw, gwn allebei maagd het huwelijk in moeten treden, wel jammer is dat dit de schuld van de opvoeding is en meestal in de verschillende culturen zoals helaas de marokkaanse en turkse cultuur is het normaal ja en dan komen ze zeggen dat het de islam is die dit toestaat!!!!! :@

32. En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg.

Geef effe je mening, wat vindt jij hiervan en hoe belangrijk is maagdelijkheid voor jou?????? :salam2:

»¤ƒãïtµ¤«
08-03-06, 15:00

Ik vroeg mij af wie er van jullie gisteren een documentaire heeft gezien over marokkaanse jongens, het ging over maagdelijkheid, ik vond het echt belachelijk, alle jongens die de vraag kregen van wil jij een maagd voor het huwelijk, gaven als antwoord natuurlijk, maar op de vraag, ben jij zelf nog maagd, nee natuurlijk niet, ook kregen zij de vraag van waarom moet een vrouw wel en een man niet maagd het huwelijk in treden, en toen zeiden ze, jah dat is gwn zo???, ze maken de islam hier zo zwart mee, en dan denken mensen dat het islam is die zegt dat het voor een man niets uitmaakt en voor een vrouw wel, ik vind gwn dat man of vrouw, gwn allebei maagd het huwelijk in moeten treden, wel jammer is dat dit de schuld van de opvoeding is en meestal in de verschillende culturen zoals helaas de marokkaanse en turkse cultuur is het normaal ja en dan komen ze zeggen dat het de islam is die dit toestaat!!!!! :@

32. En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg.

Geef effe je mening, wat vindt jij hiervan en hoe belangrijk is maagdelijkheid voor jou?????? :salam2:

salaam 3aleikom,

ewa dit is helaas de harde realiteit .. jongens/mannen kunnen zich meer veroorloven en er zullen heel weinig zijn die daadwerkelijk maagd het huwelijk in gaan. We kunnen er niets aan veranderen. :(

ps. mogen wij (de dames) ook reageren? :oops:

Missintuition
08-03-06, 15:17
Salaam 3alaikoum
jah natuurlijk ,
ik heb het bij de man in islam gezet, om deze doelgroep te bereiken

mOslima_Samira
08-03-06, 16:19
Asalaam oe 'alaykoum wa Rahmatoe Allah wa Barakatoe,

Slechte vrouwen zijn voor de slechte mannen, en de slechte mannen zijn voor de slechte vrouwen. En goede vrouwen zijn voor de goede mannen en de goede mannen zijn voor de goede vrouwen, dezen hebben niets uitstaande met hetgeen anderen zeggen. Er is voor hen vergiffenis en een eerbare voorziening. [Surat An-Noer, Aayah 26]

Moge Allah, Subhana wa Ta'ala, j belonen met Janna al-Firdaus,
Ik houd van jullie omwille van Allah, Subhana wa Ta'ala,
Asalaam oe 'alaykoum wa Rahmatoe Allah wa Barakatoe,

Fie Aamanillah

Missintuition
08-03-06, 18:43
amien, mannen ook effe reageren het gaat over jullie

Ridouan
08-03-06, 22:22

Wa alaikoem salaam wa rahmatoellaah.

Ik vind het zelf heel belangrijk. Zoals ik wens dat mijn vrouw die eigenschap bezit, moet ik mezelf ook dwingen die te bezitten. Het bovenstaande is helaas een onbetwistbare feit, maar er zijn nog wel mensen die er anders over denken. Moge Allaah de moslims leiden naar hetgeen wat Hem(Subhanaho wa ta3aala) behaagt.

Wassalaamo alaikoem.

Missintuition
09-03-06, 14:47
Zeker daar heb je gelijk in, er zijn weinig mensen die net als jou er ook zo over denken, allah jehdie hoem

Ridouan
09-03-06, 21:35
Ameen.

Missintuition
13-03-06, 13:06
1 man heeft tot nu toe gereageerd, zijn er nog meer mannen die hier een bepaalde kijk op hebben, kom op reageer!!!!

»¤ƒãïtµ¤«
13-03-06, 13:08
1 man heeft tot nu toe gereageerd, zijn er nog meer mannen die hier een bepaalde kijk op hebben, kom op reageer!!!!

:-P Wees een man en reageer!! :wink:

MoslimAndMan
13-03-06, 14:48
Sallaam mou3allaikoum

ik ben zelf een man van 20 jaar en ben fier dat ik maagd ben Hamdollilah maar dat terzijde

De reden dat jongens denken dat ze meer waard zijn dan vrouwen of meer mogen is te wijten aan de opvoeding.

Kinderen worden opgevoed en aan bepaalde leeftijd zie je dit: Jongens op straat hangen en meisjes thuis aan het helpen.

Wanneer die jongens mannen zijn en geen zijn meer hebben in "relaties" enz.. en een leeftijd bekomen van laat ons zeggen 26 en bereid zijn om te trouwen dan krijg je dit te horen: Mijn vrouw moet maagd zijn! Nou ik antwoord daar rechtuit op: Je kan niet vragen wat je niet kan eisen

Mijn kijk hierop is als volgt: als ouders meer moeite namen om hun kinderen binnenshuis te laten en hen aan te leren wat islam juist inhoudt, dat mannen en vrouwen gelijk zijn en dus evenveel waard zijn en het verschil aanleren tussen goed en fout dan zou dat al een stap in de goeie richting zijn

Karima
13-03-06, 15:04
Sallaam mou3allaikoum

ik ben zelf een man van 20 jaar en ben fier dat ik maagd ben Hamdollilah maar dat terzijde

De reden dat jongens denken dat ze meer waard zijn dan vrouwen of meer mogen is te wijten aan de opvoeding.

Kinderen worden opgevoed en aan bepaalde leeftijd zie je dit: Jongens op straat hangen en meisjes thuis aan het helpen.

Wanneer die jongens mannen zijn en geen zijn meer hebben in "relaties" enz.. en een leeftijd bekomen van laat ons zeggen 26 en bereid zijn om te trouwen dan krijg je dit te horen: Mijn vrouw moet maagd zijn! Nou ik antwoord daar rechtuit op: Je kan niet vragen wat je niet kan eisen

Mijn kijk hierop is als volgt: als ouders meer moeite namen om hun kinderen binnenshuis te laten en hen aan te leren wat islam juist inhoudt, dat mannen en vrouwen gelijk zijn en dus evenveel waard zijn en het verschil aanleren tussen goed en fout dan zou dat al een stap in de goeie richting zijn

Die ongelijkheid tussen zoon/dochter is te wijten aan tradities die niet zijn gebaseerd op religie...helaas...
Allah jehdiena!

hassan
13-03-06, 16:10
Asalaamu 3alaikum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu wa maghfiratuh,

Ik denk dat dit meer een cultuur probleem is en een grote gebrek aan de Islamitische kennis wat zich onder ons heerst. Het is helaas zo in vele culturen dat in sommige zaken de jongen alle vrijheid krijgt en er vaak wordt neergekeken of juist extreem beschermend wordt gedaan over de zuster. Het zou juist beter zijn om beiden van onze kinderen ongeacht geslacht te beschermen tegen hetgeen waar Allah niet tevreden mee is. Want waarlijk het is zo dat zij de dochters van anderen benadelen en dit is een ernstige zaak. Als we kijken in de Edele Koran dan zien wij dat de man als eerste wordt gewaarschuwd voor het neerslaan van zijn ogen en het bewaken van zijn kuisheid en dan de vrouw.

Zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven.

En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen. {al-Noer 24:30-31}

En het vers zoals eerder genoemd:

En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg. {al-Israaa‚¬a„¢ 17:32}

Betreft het belang van de maagdelijkheid daar hecht ik als jongeman zeker waarde aan. Maar ik zeg er wel bij voor diegenen die door onwetendheid of verleiding de fout zijn in gegaan om berouw te tonen en terug te keren want waarlijk jullie Heer is BerouwAanvarend en Vergevensgezind keert je dus terug naar de vergiffenis van jou Heer en komt naar het licht en naar de waarheid en hoe wij behoren te leven.En spreekt niet over het verleden bij enig levend schepsel en laat het verleden voor wat het was.En begin opnieuw.

Want is het niet onrechtvaardig dat indien wij onze maagdelijkheid verloren hebben en dan de kuise vrouwen/mannen opeisen zonder berouw te hebben getoond?

Dit past niet bij ons laten we dus terugkeren. En kennis opdoen en dit delen met de mensen die het niet weten.

Ik wou nog mededelen Moge Allah jullie en mij Barmhartig Zijn Amien,

Het kwam opeens in mij op er was een bekeerde zuster die voordat ze bekeerd was naar de Islaam vaak optrok met buitenlandse mensen ze zag dan bijvoorbeeld dat de jongen uit kon gaan maar zij zelf enorm streng tegenover hun zussen waren en ze het hen enorm verbieden om uit te gaan of vriendjes te nemen enz. dit terwijl zijzelf het tegenovergestelde deden.

Zij vondt dit verwarrend en onrechtvaardig zodoende deed ze meer onderzoek naar de ware dien en hierdoor is zij bekeerd Alhamdulilah.

Lees haar verhaal hier:

http://www.geocities.com/teruggekeerden/verhalen23.html

En indien deze woorden juist zijn, zijn ze van Allah en indien onjuist of fouten bevatten zijn ze van mij en van de shaytaan.

Sub7anaka Allahuma wa Bi7amdik As-hadu An Laa ilaha ila Ant Astaghfiruka wa atubu ilayk

En ik vraag Allah de Verhevene om ons allen te leiden en doen terugkeren naar de Koran en Sunnah volgens het begrip van de vrome voorgangers en ons allen te voorzien van kennis want meestal waar onwetenheid is heerst onrecht.Ik vraag Allah om onze shabab te leiden en hen en vroom te maken en om hun kuisheid te bewaken en te beschermen tegen hetgeen waarvan Hij niet houdt en wat Zijn Toorn brengt O, Allah schenk hetgeen waarvan U houdt en waarover U tevreden bent en neemt ons totdat U tevreden over ons bent. O, Allah onze shabab en onze Ummah sta ons bij en vergeef ons onze zonden en fouten en bestraf ons niet Yaa Ar7amu Ra7imien. Wa Salli wa Salim Allahuma 3ela 7abibina wa nabiyinna Muhammed wa 3ela alihi wa sa7bihi adjma3ien.

Amien Yaa Rabi Al-3alamien.

Missintuition
13-03-06, 21:15
hehe eindelijk wakker, ik heb jullie reacties gelezen, en dat is precies wat er mist in de culturen, het lijkt wel alsof cultuur voor geloof gaat!!! echt belachelijk, maar jah toch zijn er ook weer mensen die er anders tegen op kijken!!!!

lievinie
14-03-06, 20:47
ik ben man maar niet islam ;(

ik denk dat het vooral te maken heeft met een gezinscultuur, die langzamerhand verdwijnt. Vroeger was het in europa de gewoonte jeugd, huwelijk, maar nu zijn die grenzen vervaagd door seksuele revolutie en meer persoonlijke vrijheid enzo.

Binnen het christendom zijn er geen verplichtingen(meer) omtrend dit onderwerp, alhoewel levenslange monogamie binnen het huwelijk wel wordt aangemoedigd. Seriele monogamie is de uitvlucht, ongebonden van alle andere beslomeringen van een relatie (huwelijk) daarvan los onder het mum van 'de vrijheid'. Ik vind zoiets jammer.
Uiteindelijk is een seksuele relatie toch niet zomaar iets. Uiteindelijk komt het allemaal neer op opvoeding, omdat je zelf moet beslissen waar je de morele barriere legt, spijtig genoeg zijn er mensen die die niet kunnen leggen.

Voor de rest sluit ik mij aan bij de mening van Karima. Alhoewel ik op tv al moslims in Vlaanderen heb horen zeggen dat dat een clichébeeld is dat niet klopt, blijf ik erbij dat vrouwen in de Islamwereld soms rot worden behandeld. Uiteraard zal dat wel meer met de cultuur dan met de godsdienst te maken hebben maar toch! Ik heb de indruk dat Arabische jongens liever met mooie auto's rondrijden dan met hun neus in de boeken zitten, terwijl dat bij de vrouwen wel omgekeerd is... Uiteraard veralgemeningen, maar geef toe, zoiets had u toch ook al gedacht?

mOslima_Samira
14-03-06, 20:54
Lievinie, ben jij een man? :shock:

Ow, ik dacht de heletijd dat ik tegen een vrouw aan het praten was.. :s

»¤ƒãïtµ¤«
14-03-06, 20:57
Lievinie, ben jij een man? :shock:

Ow, ik dacht de heletijd dat ik tegen een vrouw aan het praten was.. :s

:oops: ikke ook ...

Missintuition
14-03-06, 21:03
ik ben man maar niet islam ;(

ik denk dat het vooral te maken heeft met een gezinscultuur, die langzamerhand verdwijnt. Vroeger was het in europa de gewoonte jeugd, huwelijk, maar nu zijn die grenzen vervaagd door seksuele revolutie en meer persoonlijke vrijheid enzo.

Binnen het christendom zijn er geen verplichtingen(meer) omtrend dit onderwerp, alhoewel levenslange monogamie binnen het huwelijk wel wordt aangemoedigd. Seriele monogamie is de uitvlucht, ongebonden van alle andere beslomeringen van een relatie (huwelijk) daarvan los onder het mum van 'de vrijheid'. Ik vind zoiets jammer.
Uiteindelijk is een seksuele relatie toch niet zomaar iets. Uiteindelijk komt het allemaal neer op opvoeding, omdat je zelf moet beslissen waar je de morele barriere legt, spijtig genoeg zijn er mensen die die niet kunnen leggen

Voor de rest sluit ik mij aan bij de mening van Karima. Alhoewel ik op tv al moslims in Vlaanderen heb horen zeggen dat dat een clichébeeld is dat niet klopt, blijf ik erbij dat vrouwen in de Islamwereld soms rot worden behandeld. Uiteraard zal dat wel meer met de cultuur dan met de godsdienst te maken hebben maar toch! Ik heb de indruk dat Arabische jongens liever met mooie auto's rondrijden dan met hun neus in de boeken zitten, terwijl dat bij de vrouwen wel omgekeerd is... Uiteraard veralgemeningen, maar geef toe, zoiets had u toch ook al gedacht?

Jammer genoeg heb je altijd mensen, mannen die hun vrouwen rot behandelen, maar dat komt nou eenmaal overal voor, de islam spoort mannen aan om hun vrouwen goed te behandelen maar dat even terzijde... Ik denk dat dit te maken heeft met de opvoeding, en daar geef ik jou gelijk in dat jongens liever in dure autos rijden en derg.. maar je hebt er natuurlijk ookk weer mannen tussen zitten die hun verstand volledig gebruiken , ook denk ik dat die jongens afgeleid zijn door deze wereld, en zich misschien niet zo bezig houden met hun geloof...maar wie weet inshallah komt er op een dag een :idea: branden en richten zij zich tot het belangrijkste!!!

P.S ik ben wel benieuwd waarom jij je geregistreerd hebt, is het misschien omdat je kennis over de islam wilt vergaren???:roll:

lievinie
14-03-06, 21:26
P.S ik ben wel benieuwd waarom jij je geregistreerd hebt, is het misschien omdat je kennis over de islam wilt vergaren???Rolling Eyes

jep

zeg, kijk allemaal eens in het linkerkaderke ;)
geef toe, mijn nickname is misleidend

Ridouan
14-03-06, 22:29
Interessant.

Missintuition
15-03-06, 15:26
Cker interessant, Moge allah jou leiden op het rechte pad inshallah :)

:assalam:

Ridouan
15-03-06, 21:02
Ameen. En ons ook.

lievinie
16-03-06, 20:25
miss intuition van waar heb je die foto?
is die getrukeerd of echt?

bismillah
17-03-06, 00:06
selamun aleykum wa rahmatullahi wa barakatuhu

Ik zelf ook een man van 18 dan:) en ben ook alhamdoellilah maagd!

Ik vinid dat je recht op ene maagiemand hebt als je ook maagd bent, want je mag van iemand iets eizen als jij ook an die eis voldoet.

Het heeft indd met cultuur te maken, vind ik. Velen denken ook dat vrouwen minder zijn dan mannen en dat mannen voor het zeggen hebben en dat ze mogen besiissen wat ze willen doen.

Wat ik ook vind is dat ze met een vrouwen willen trouwen terwijl ze de vrouwen ontmaagden. En dan zeggen de meeste: tegenwoordig is het moeilijk om een vrouw te vinden die maagd is!!
Volgens mij vragen ze zich niet af hoe dat komt en dat zij hiervoor schuldig zijn.

Moe Allah(swt) ons het goede pad opwijzen, ons belonen en zeggenen met Djannah Al-Firdaus

Wa aleykum selam wa rahmatullahi wa barakatuhu

Missintuition
17-03-06, 12:06
miss intuition van waar heb je die foto?
is die getrukeerd of echt?

:assalam:
Allah a3lam, ik zou het echt niet weten, het komt van een islamitische site af!
Via google tik je in bij afbeeldingen: paus quran
wa salaam wa3alaikoum

lievinie
17-03-06, 15:09
heeft zich iemand al de volgende vraag gesteld:
de Arabische jongens zijn geen maagd meer,
maar de meisjes wel.
Wie zijn die meisjes dan?

Missintuition
18-03-06, 18:02
Meneer lievinie,

Wat bedoel je precies, hoe bedoel je Wie?

mOslima_Samira
18-03-06, 18:21
Hoi,

De meeste marokkaanse jongens, die dus gemeenschap hebben voor het huwelijk, plegen deze daad dan ook met niet-moslima's, waar ze dan ook vaak een tijdelijke relatie mee hebben. Wa a'oedzoe billahi minna shaytan ie radjiem. En dan zijn er ook nog eens marokkaanse meisjes die deze zonde ook plegen, maar volgens mij zeer weinigen, omdat ze de risico niet willen nemen dat ze van huis worden gestuurd of dood geslagen door hun broers. Maar deze krijgen daarna ook spijt, want de jongens met hun praatjes zoals, "Ik kom je nog ten huwelijk vragen", houden zich echt niet aan hun woord.

Happy End?

Moge Allah, Subhana wa Ta'ala, ons leiden tot het juiste pad en ons weghouden van de weg van shaytan en zijn maatjes. Allahumma amin.

Met vriendelijke groet,
Samira

Ridouan
18-03-06, 20:51
heeft zich iemand al de volgende vraag gesteld:
de Arabische jongens zijn geen maagd meer,
maar de meisjes wel.
Wie zijn die meisjes dan?

Nee. Er zijn nog genoeg broeders en zusters die hen Heer vrezen. En volgens mij ging het niet om arabieren.

lievinie
19-03-06, 11:00
Dus de meisjes waarmee de feiten worden gepleegd zijn westers?

Missintuition
19-03-06, 13:03
oh ok begreep het effe verkeerd, maar jah dat is inderdaad zo, maar ze zijn niet allemaal westers hoor, tegenwoordig worden het steeds minder!!!

lievinie
20-03-06, 22:03
ik vind het nogal erg voor deze westerse meisjes, zij zouden toch moeten weten dat deze jongens zich toch nooit kunnen en mogen binden aan een niet-Islamitisch meisje.

Uiteraard zijn er ook westerse meisjes die zich weinig zorgen maken over bepaalde eerbaarheidsprincipes.

Missintuition
21-03-06, 12:18
Nee dat klopt niet, een moslimman mag zich wel binden met een niet-islamitisch meisje op de voorwaarde dat hij haar over de islam leert en haar uitnodigt tot de Islaam...
De westerse meisjes hebben vanuit hun opvoeding meegekregen dat het normaal is om een vriend/vriendin te hebben, vandaar dat zij zich niet druk maken om hun eerbaarheid, kuisheid wordt met de tijd mee iets waar mensen zich niet druk om maken!!
MVG Miss Intuition

lievinie
23-03-06, 19:36
"Nee dat klopt niet, een moslimman mag zich wel binden met een niet-islamitisch meisje op de voorwaarde dat hij haar over de islam leert en haar uitnodigt tot de Islaam... "

Dat is theorie, maar ik denk dat er weinig moslims zijn die hier leven en huwen met westerse meisjes. Ik denk dat dat gewoon vanuit de familie niet geapprecieerd zou worden, trouwens ook niet door de ouders van de vrouwen zelf. Uiteraard worden soms huwelijken gesloten om gemakkelijker toegelaten te worden in een gastland; zoals Abu jaja het destijds heeft aangepakt. Achteraf worden deze vrouwen selectief 'gedumpt' Ik stel mij daar toch vragen bij.

"vandaar dat zij zich niet druk maken om hun eerbaarheid"

Hangt er ook vanaf over welke klasse van westerse meisjes dat je het hebt. Moest het feit zich dan voordoen dat bepaalde jongens misbruik maken van de naiviteit van deze meisjes om hun eerste adolescente ervaringen op te doen, terwijl ze hetzelfde verbieden aan hun zusters omwille van morele principes, dan vind ik dat toch wel erg.

Missintuition
24-03-06, 13:08
Jah lievinie, daar heb je zeker gelijk in, je hebt op de wereld zoveel onrechtvaardige mensen!!!En ik vind het zo erg dat deze mannen die zichzelf islamitisch noemen hiervan misbruik maken, ze zeggen ''ik geloof in allah" maar gehoorzamen Hem niet, dus wat dat betreft geef ik je zeker gelijk, ik zie het tegenwoordig echt zoveel gebeuren, gwn de kleine pubertjes die nu al beginnen!!! maar jah...

En ook nog eens de media die er een zooitje van maakt, door de schuld aan de islam te geven en te zeggen dat de vrouwen slecht behandeld en onderdrukt worden....Ik draag zelf de hijaab, ik onderdrukt??? nou nee, ik ben juist vrij, niemand die mij gedwongen heeft het te gaan dragen!!!!

Abdullah
02-04-06, 18:42

goed bij deze wil ik graag even reageren;
het is voor zowel man als vrouw belangrijk maagd te blijven tot het huwelijk, dat is duidelijk. het is immers ook beter een maagd te trouwen zoals uit ahadith blijkt. wat betreft degene die niet als maagd het huwelijk ingaan, laten ze dit alsjeblieft tussen hen en Allah laten.
en wat ik ervan vind om bewust gemeenschap te hebben voor het huwelijk, doe het maar beter niet, je krijgt er spijt van

muslim
29-09-06, 14:40
bismie allah arahman arahiem

ik ben het en blijf het tot de huwelijk

incha allah zijn dat jullie allemaal van plan