PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje?????

Missintuition
10-03-06, 20:55
:assalam:
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee kamp, namelijk, hoe vind je als een moslima de juiste echtgenoot????, natuurlijk met de hulp van Allah(swt), maar waar vind je een man die zich kleed volgens de soennah, die zich net zo gedraagt als de profeet s.a.w.s?????? kan iemand mij hierop e en antwoord geven????? :roll:

Wa salaam 3alaikoum

missmile
10-03-06, 21:22
Wa3alaikoum salam warahmatullah wabarkatuh,

Ja, deze vraag zou ik ook graag beantwoord willen hebben.

misschien moskee?

wa allahou a3lam...

Wa3alaikoum salam warahmatullah wabarkatuh,

Sweet*Lady*
10-03-06, 21:59
idd moeilijke vraag!

Missintuition
14-03-06, 21:22
Volgens mij zijn wij de enigste drie hahaha, ik denk dat de rest zij/haar ware gevonden heeft haha

»¤ƒãïtµ¤«
14-03-06, 21:25
Volgens mij zijn wij de enigste drie hahaha, ik denk dat de rest zij/haar ware gevonden heeft haha

:oops: niet echt .. ben ook nog niet voorzien :wink:

Islamgirl*20
14-03-06, 21:25
Salam moe3likoem zusters,

Ik denk gewoon dat het mektab is en gewoon moeten wachten meer kunnen we toch niet doen ? Haha.
En vergeet niet niets gebeurd zonder een reden en voor alles is een wil! Ghair inchAllah...

Ma3aslama

Missintuition
14-03-06, 21:30
sorry vergeten in te loggen maar het kwam van mij

Islamgirl*20
14-03-06, 21:34
SubhanAllah heb dezelfde probleem ook vergeten in te loggen maar het is dus van mij haha...

Fatima18
14-03-06, 22:23
Ik ben ook niet voorzien... Ik wacht nog steeds, maar hoop echt dat ik niet nog lang hoef te wachten :oops:

Ridouan
14-03-06, 22:35
In deze tijden valt er niemand te vertrouwen in een plaats als Nederland. Schijn bedriegt. Ik zou mijn keuze niet baseren op het uiterlijk. Het beste is de keuze te baseren op de kennis die men heeft. Vragen stellen zoals: Hoeveel hoofdstukken van de koran ken je uit je hoofd? Hoeveel uitspraken van de profeet salla allaho alaihi wa sallam ken je uit je hoofd? Ook dien je naar de manier waarop hij antwoord geeft te kijken. Wa allaho a3lam.

Wassalaamo alaikoem.

Ridouan
14-03-06, 22:36
Moge Allaah jullie met een vrome echtgenoot begunstigen. En mij met een vrome echtgenote. Ameen.

issaoui
15-03-06, 14:39
weet je wat de echte bekleding is van de gelovigen ? dat is enkel de taqwa . en daarnaast alles wat ontvankelijk blijkt te zijn.

Missintuition
15-03-06, 15:24
SubhanAllah heb dezelfde probleem ook vergeten in te loggen maar het is dus van mij haha...

hahahah, 2 klappen in 1 hahah subhanallah

»¤ƒãïtµ¤«
15-03-06, 16:28
Moge Allaah jullie met een vrome echtgenoot begunstigen. En mij met een vrome echtgenote. Ameen.

Ameeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!! :wink:

Missintuition
15-03-06, 18:40
oh dat kwam van mij, weer vergeten in te loggen!!nogmaals amien!!!

Fatima18
15-03-06, 23:17
Amien ya rabi l3alamien

Sweet*Lady*
16-03-06, 18:56
Allahoema Amien!

Juwairiyyah
19-03-06, 16:18
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee kamp, namelijk, hoe vind je als een moslima de juiste echtgenoot????, natuurlijk met de hulp van Allah(swt), maar waar vind je een man die zich kleed volgens de soennah,
die zich net zo gedraagt als de profeet s.a.w.s?????? kan iemand mij hierop e en antwoord geven?????

Dat lijkt mij een moeilijke zoektocht...

**Fatimamoslima**
22-04-06, 14:32
Salaam zusters

Hoe je als een praktiserend moslima een praktiserende moslim kan vinden is door als eerst een vriendenkring tehebben die je daar bij kunnen helpen. Ik zelf ken een goeie vriendin waarbij haar broer gaat trouwen. zelf is hij heel erg gepractiseerd en zijn toekomstige ook. ik ben toen gaan vragen hoe ze elkaar hebben ontmoet en het was gewoon dat een kennis van hun heeft gezorgd dat ze elkaar beter leerden kennen... Ik geloof dat als je zelf een practiserende vrouw bent dat je een pactiserende man zal vinden en anders om ook.

Tip.. Ga idd vaker naar de moskee!!!! Daar lopen pas de manen rond die wij zoeken

Wa salaam

Na7nu_Ghuraba
27-04-06, 20:57
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee kamp, namelijk, hoe vind je als een moslima de juiste echtgenoot????, natuurlijk met de hulp van Allah(swt), maar waar vind je een man die zich kleed volgens de soennah, die zich net zo gedraagt als de profeet s.a.w.s?????? kan iemand mij hierop e en antwoord geven????? :roll:

Wa salaam 3alaikoum

Adoe3a, insha llaah : ) Vergeet dat nooit! Vraag Allah voor een rechtschapen man. Dit is wat ik ook gedaan heb, en wal7amdulillaahie rabiel 3alameem, Allah heeft dit alles voor mij waargemaakt.

Na7nu_Ghuraba
27-04-06, 20:59
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee kamp, namelijk, hoe vind je als een moslima de juiste echtgenoot????, natuurlijk met de hulp van Allah(swt), maar waar vind je een man die zich kleed volgens de soennah,
die zich net zo gedraagt als de profeet s.a.w.s?????? kan iemand mij hierop e en antwoord geven?????

Dat lijkt mij een moeilijke zoektocht...

Wellicht bedoelt ze iemand die probeert te handelen vanuit de soennah, want niemand gedraagt zich vandaag de dag zoals de profeet salla llaahu 3alaaihie wassalaam zich gedroeg. Hij had de meeste achlaaq etc.

Oem-Harun
29-06-06, 18:21
In deze tijden valt er niemand te vertrouwen in een plaats als Nederland. Schijn bedriegt. Ik zou mijn keuze niet baseren op het uiterlijk. Het beste is de keuze te baseren op de kennis die men heeft. Vragen stellen zoals: Hoeveel hoofdstukken van de koran ken je uit je hoofd? Hoeveel uitspraken van de profeet salla allaho alaihi wa sallam ken je uit je hoofd? Ook dien je naar de manier waarop hij antwoord geeft te kijken. Wa allaho a3lam.

Wassalaamo alaikoem.

Assalaamo Aleikom broeder,

Wat jij zegt heeft zeker een punt. Vergeet alleen niet dat je met het huwelijk samen veel kunt berijken. Je kunt elkaar steunen als twee pilaren. Jij doet kennis op zij doet kennis op, zo helpen jullie elkaar Mascha Allah tot het worden van goede moslims.

Er zijn daarnaast meerdere redenen om te trouwen. Om haar schoonheid, om haar familie, om haar rijkdom. Toch blijft de allerbeste om haar Kennis.

Maar ik ben wel van mening dat je een vrouw niet kunt weigeren als zij bijvoorbeeld niet veel hoofstukken van de Qoraan uit haar hooft kent. Misschien is zij wel bezig. En MISSCHIEN kun jij haar daarmee helpen.

Gayer Insha Allah.

Mogen de nog niet gehuwden Inscha Allah een man/vrouw met Taqwa geven.

Wa Salaamo aleikom Warahmato allah Wabarakatoh

Oem-Harun
29-06-06, 18:25
Assalaamo Aleikom broeder,

Wat jij zegt heeft zeker een punt. Vergeet alleen niet dat je met het huwelijk samen veel kunt berijken. Je kunt elkaar steunen als twee pilaren. Jij doet kennis op zij doet kennis op, zo helpen jullie elkaar Mascha Allah tot het worden van goede moslims.

Er zijn daarnaast meerdere redenen om te trouwen. Om haar schoonheid, om haar familie, om haar rijkdom. Toch blijft de allerbeste om haar Kennis.

Maar ik ben wel van mening dat je een vrouw niet kunt weigeren als zij bijvoorbeeld niet veel hoofstukken van de Qoraan uit haar hooft kent. Misschien is zij wel bezig. En MISSCHIEN kun jij haar daarmee helpen.

Gayer Insha Allah.

Mogen de nog niet gehuwden Inscha Allah een man/vrouw met Taqwa geven.

Sorry voor de gramatica fout...

Het moet zijn...
Bereiken

Wa Salaam,

Oem-Harun
29-06-06, 18:30
Assalaamo Aleikom,

Een goede manier kan zijn via moskee inderdaad. Jij kent een zuster die zuster heeft een broer. Of de man van de zuster kent een broeder die wil trouwen. Komt allemaal wel Insha Allah. Dat is een van de beste manieren.

Vertrouw op Allah en alles komt goed. Heb alleen een beetje geduld :)

moslimafiislam
13-11-06, 12:18
beste mensen in de islam,

maar wat als je zelf geen praktiserende mensen kent.
ik ben zelf net hamdoelilah praktiserend geworden en wil inshallah mijn dien vervolmaken en inshallah met een praktisrende man trouwen.
alleen mijn probleem is dus dat ik niemand in mijn naaste omgeving ken die praktiserend is.

mischien kunnen jullie mijn broeders en zusters wat tips geven of raad.
ik weet dat ik vertrouwen in ALLAH SOUBHANNA TAHALLA moet hebben maar gair inshallah.

djazakallahoe gairan beste broeders en zusters.

issaoui
13-11-06, 14:43
wie goed doet die goed ontmoet , ten eerste waken over je (sharaf) de zuiverheid, want als je je maagdelijkheid behoudt tot aan je trouwdag dan zal allah en de profeet onvoorwaardelijk blij met je zijn ( het is net een parel in een schelp). zorgen dat je naar je ouders luistert en vaak met ze op stap gaat naar familie en dergelijke familie/kennis betrekkingen. Dan kan ik jouw garanderen dat jij de juiste moslimman vind waarmee jij kan trouwen en die ook zijn best doet die de soenna volgt. Maar neem nooit zelf HET INITIATIEF om te trouwen, want dat is uit den boze.

Veel succes met het vinden van een gepaste moslim partner!

moslimafiislam
13-11-06, 16:40
djazakalahoe gairan voor je antwoord beste broeder.

Karima
21-11-06, 13:05
Wassalaamo alaikoem.
Wa aleikoum a salaam,

Na3am, mee eens, het is een manier om erachter te komen of en hoe hij (of in jou geval zij) bezig is met het zoeken naar kennis.
Maar ik zou (daarnaast ook) liever willen weten hoeveel hij daarvan ook daadwerkelijk implementeert in zijn leven.

Amin en jou ook.

Wa aleikoum a salaam,

Ayah_19
08-12-06, 11:49

Wassalaamo alaikoem.

Klopt als een bus!!! Zusters, kijk niet naar het uiterlijk van een man.. Een baard en sounna kleding zegt helemaal niks!! Luister heel goed naar mij zusters, ik heb het zelf meegmaakt.. De broeder met wie ik zou gaan trouwen, heeft een baard draagt sounna kleding en was elke te vinden in de moskee. Ben er onlangs achter gekomen dat hij me goed heeft geflescht. Door ook met andere zusters te praten en ook met hun te willen trouwen enz..

Broeders met een baard vertrouw ik echt voor geen meter meer! Ik heb liever iemand die er normaal uitziet en dat hij van binnen goed is. Als hij maar een oprechte intentie heeft. Maar baard zegt tegenwoordig niks meer.

Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen broeders, als jij niet tot die categorie behoort. Voel je aub niet aangesproken..

Leer van mijn fouten zusters!!!

Oeghtitjuhh_16
10-12-06, 17:48
As salamoe alaikoem wa rahmatulaahi wa barakatoho..

Soebhanallah.. Ik hoor vaker dat manne met baarden of soenie kleding niks voor stellen.. Maar weet waar je het over hebt over de voorschriften van Allaah subhana wa ta'ala.. Praat aub niet slecht over broeders met baarden of jurke.. OOk al ken je er 1 die het uiterlijke bzit maar het innerlijke niet denk dan niet dat de rest ook zo is!! Doe dat aub niet.. Het zijn onze broederss!! k kan daar echt niet tegen.. je hebt SOMMIGE waarbij het uiterlijk klopt maar het innerlijk ALLAH OE A3LEM kan niet in zn hart kijken.. maar uit zn handelingen kun je halen of hij dat werkelijk is wat hij laat zien.. Maar je hebt ze ook onder de zusterss..

"HET UITERLIJK ZAL NIET BATEN WANNEER HET INNELIJKE VERDORVEN IS!!"

Doe het voor jezelf.. Leef hier voor jezelf niet voor een Ander.. je moet niet hopen op de blijdschap van jou broeders en zusters om jou heen.. Zij zullen jou niet straffen of belonen!!.. Waar JIJ En ik op moeten hopen is dat Allaah subhana wa ta'ala tevreden met ons zal zijn.. En dat we moeten vechten op deze doenya om onze islaam volledig te pratiseren Uiterlijk & innerlijke daden!! dat is volmaaktheid!! ''het innerlijke bewijst het uiterlijk''

Djazakoem Allaah oe ghairan..

Moge allaah degene die zich voordoet als moslim/moslima kwa uiterlijk doen leiden naar siraatul-mustaqeem!!

as salamoe alaikoem wa rahmatulaahi wa barakatoho.. jullie zuster

Oeghtitjuhh_16
10-12-06, 17:49
maja de man komt wel een keerr aahha heb gedult..
K ben namelijk ook nog aan het wachten hah.. gair inscha'allaah

as salamoe alaikoem..

Ayah_19
11-12-06, 09:45
As salaam oe alaikoum zuster,

Je hebt gelijk, maar ik ben gewoon heel erg boos en teleurgesteld. Want ik heb het zelf ook meegemaakt maar mijn vriendinnen ook. Daarom heb ik gewoon er gewoon geen vertrouwen meer in!! Natuurlijk zeg ik dat ze niet allemaal zo zijn, maar ik hoor echt steeds vaker. Moge Allah ons leiden, amien!!

mOslima_Samira
11-12-06, 13:00
Niet veralgemenen. Hoe vaak wordt er gezegd dat zusters met hijaab schijnheilig zijn. Je hebt overal rotte appels, maar daarom moeten we niet generaliseren. Hoeveel niet-bedekte zusters zijn slecht bezig? En hoeveel broeders zonder baard zijn slecht bezig? Natuurlijk hoort het uiterlijke overeen te komen met het innerlijke. Soms is dat niet het geval, en dat is jammer. Maar daarom zijn niet alle broeders met baard niet te vertrouwen. Ik zou iemand willen leren kennen door middel van zijn gedrag, niet zozeer door zijn uiterlijk of kennis. Beiden zijn natuurlijk belangrijk, maar in mijn ogen zegt het gedrag meer over een persoon dan de hoeveelheid kennis of het uiterlijke vertoon. Allahu a'lem.

iwiss_n_tmezirt
11-12-06, 14:26
Wa Alaikoem Assalam Wa Rahmatou Allah Wa Barakatoh,
eerst en voraal hoop dat ik jullie in sterke iman en goed gezondheid verkern...

Het is op zich wel een interessante vraag, Ik zou ook mijn keuze niet baseren op het uiterlijk. inshallah ik vind innerlijk heel belangrijk.en dien (geloof). moge allah ons helpen helpen bij het maken van de juist keuz .

Natuurlijk in de eerste plaats kijken naar de religie en het gedrag, zoals de Profeet (Salla Allaho 'Alayhi Wassalam) ons geadviseerd heeft. Want als een broeder of zuster weinig weet van de religie kan deze moeilijk jouw rechten ook naleven en geven wat jou toebehoort. Hetzelfde geldt voor het gedrag, als zijn/haar gedrag slecht is zul je geen waardering en respect ontvangen die je verdient als zijn vrouw (in jouw geval). Een relatie moet dus niet alléén op liefde gebouwd zijn. Want van liefde alleen zul je niet gelukkig worden, maar wel van zijn barmhartigheid, genade, gedrag, religie en natuurlijk ook liefde.

Moge allah ons zegenen met een volmaakt en succesvol huwelijk en ons verblijden met de echtgenote/v/m waarin wij rust en harmonie zullen vinden Inshallah.. amien

Oeghtitjuhh_16
11-12-06, 18:05
Wa Alaikoem Assalam Wa Rahmatou Allah Wa Barakatoh,
eerst en voraal hoop dat ik jullie in sterke iman en goed gezondheid verkern...

Het is op zich wel een interessante vraag, Ik zou ook mijn keuze niet baseren op het uiterlijk. inshallah ik vind innerlijk heel belangrijk.en dien (geloof). moge allah ons helpen helpen bij het maken van de juist keuz .

Natuurlijk in de eerste plaats kijken naar de religie en het gedrag, zoals de Profeet (Salla Allaho 'Alayhi Wassalam) ons geadviseerd heeft. Want als een broeder of zuster weinig weet van de religie kan deze moeilijk jouw rechten ook naleven en geven wat jou toebehoort. Hetzelfde geldt voor het gedrag, als zijn/haar gedrag slecht is zul je geen waardering en respect ontvangen die je verdient als zijn vrouw (in jouw geval). Een relatie moet dus niet alléén op liefde gebouwd zijn. Want van liefde alleen zul je niet gelukkig worden, maar wel van zijn barmhartigheid, genade, gedrag, religie en natuurlijk ook liefde.

Moge allah ons zegenen met een volmaakt en succesvol huwelijk en ons verblijden met de echtgenote/v/m waarin wij rust en harmonie zullen vinden Inshallah.. amien

Na3am dat klopt.. natuurlijk moet men kijken naar het innerlijk.. en dan pas naar het uiterlijk.. je moet iemand beoordelen op zn eerlijke en niet op zijn uiterlijk want men kan er misbruik van maken.. Leer degene eerst kennen voordat je iets te zeggen hebt over deze persoon..
Kijk naar zijn/haar aglaaq, tawheed, manier van spreken, manier van omgang met mensen, ennss ennss kijk of men wel de islaam bezit.. daar moet je naar kijken.. Gair inscha'allah

(heb ff kort geantwoordd)

as salamoe alaikoem wa rahmatulaahi wa barakatoho..

Oeghtitjuhh_16
11-12-06, 18:07
bedoelde met eerlijke: innerlijke*

Majdouline20
15-12-06, 13:38
wie goed doet die goed ontmoet , ten eerste waken over je (sharaf) de zuiverheid, want als je je maagdelijkheid behoudt tot aan je trouwdag dan zal allah en de profeet onvoorwaardelijk blij met je zijn ( het is net een parel in een schelp). zorgen dat je naar je ouders luistert en vaak met ze op stap gaat naar familie en dergelijke familie/kennis betrekkingen. Dan kan ik jouw garanderen dat jij de juiste moslimman vind waarmee jij kan trouwen en die ook zijn best doet die de soenna volgt. Maar neem nooit zelf HET INITIATIEF om te trouwen, want dat is uit den boze.

Veel succes met het vinden van een gepaste moslim partner!

Waarom mag men niet zelf het initiatief nemen om te trouwen , behalve dat het uit den boze is ? En geld dit alleen voor de vrouw ?

Ma3asalama.

zuster22
15-12-06, 15:32
Klopt als een bus!!! Zusters, kijk niet naar het uiterlijk van een man.. Een baard en sounna kleding zegt helemaal niks!! Luister heel goed naar mij zusters, ik heb het zelf meegmaakt.. De broeder met wie ik zou gaan trouwen, heeft een baard draagt sounna kleding en was elke te vinden in de moskee. Ben er onlangs achter gekomen dat hij me goed heeft geflescht. Door ook met andere zusters te praten en ook met hun te willen trouwen enz..

Broeders met een baard vertrouw ik echt voor geen meter meer! Ik heb liever iemand die er normaal uitziet en dat hij van binnen goed is. Als hij maar een oprechte intentie heeft. Maar baard zegt tegenwoordig niks meer.

Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen broeders, als jij niet tot die categorie behoort. Voel je aub niet aangesproken..

Leer van mijn fouten zusters!!![/quote]

asalamo 3alaykom

lieve zuster,
waar maak je je druk over?
dat er mensen zijn met slechte intensie weet iedereen.
kijk zuster, Allah swt is niet onrechtvaardig. en weet dat alles maar dan ook alles in Zijn handen is. dus ook het trouwen van de mensen, hij heeft voor iedereen geschreven met wie ze gaan trouwen.
nu is de vraag hoe maak je je keuze?
ik denk zelf dat het een hele geruststelling als je weet dat het al vast staat met wie je gaat trouwen. dat ten eerste.
ten tweede, en dat vergeten een hele boel (denk ik), dat Allah swt in de Qoráan zegt:
aa‚¬Å“De verdorven vrouwen zijn er voor de verdorven mannen en de verdorven mannen zijn er voor de verdorven vrouwen en de goede vrouwen zijn er voor de goede mannen en de goede mannen zijn er voor de goede vrouwen.aa‚¬? (Soerat an-Noer: 26

dus je hoeft je helemaal geen zorgen te maken of je wel of niet een goede echtgenoot/echtgenote krijgt.
je weet het door simpel naar je zelf te kijken.

de enige wat je moet doen is, rond vragen, zowel aan hem of haar zelf( over zijn/haar nia, gedrag, kennis etc.) en ook aan de mensen die hem kennen. en zo zul je insha Allah je keuze maken, die Allah swt voor jou heeft voorbeschikt.

Oeghtitjuhh_16
15-12-06, 18:22
Oeghtii Ik heb hetzelff ook meegemaakt.. en uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat deze broeder verkeerd bezig was/is..

Elhamdoulilaah.. Daarom ik ben Allaah heel erg dankbaarr.. Allaah heeft me behoed voor het kwade.. Elhamdoulilaahii!!

as salamoe alaikoem wa rahmatulaahi wa barakatoho..

maghrebbi
09-01-07, 22:38
selam halekoem zusters en broeders,

www.al-zawaaj.com is een islamitische site waar serieuze moslim en moslima's terecht kunnen die opzoek zijn naar hun toekomstige echtgeno(o)t(e)
dit is een site voor mensen die niet in zijn voor haramrelaties maar voor halal huwlijken neem een kijkje zou ik zeggen
ghair incha'allah

maha salama

abdelhaq
10-01-07, 13:06
Vraag: Ik ken vele meisjes die afspreken via het internet en als ze samen goed begrijpen en alles verloopt naar wensen dan gaan ze met elkaar trouwen, Nu zou ik echt wel willen weten of dat nu eigenlijk mag of niet... Alvast bedankt

Antwoord:

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan:

"En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij onder jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt." (Soerat ar-Roem, aya 21)

Beste zuster, het vinden van een geschikte echtgenoot behoort zeker tot de aangemoedigde daden binnen de Islam. De Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Wanneer een persoon naar jullie toekomt, wiens geloof en zijn gedrag jullie tevreden stelt, huw (je vrouwelijke familielid voor wie je zorgt) dan aan hem, want als je dat niet doet zal er een fitnah ontstaan en groot verderf op de aarde." (Overgeleverd door al-Tirmidhi en Sahih geclassificeerd door Al-Albaani in Sahih Sunan al-Tirmidhi, 1084)

De manieren waarop een persoon de geschikte echtgenoot kan vinden is individueel door de persoon te bepalen, mits hij de Islamitische grenzen in acht neemt. De Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft ons gewaarschuwd voor het mengen van de twee seksen, toen hij zei: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Overgeleverd door Ahmed)

Relaties buiten het huwelijk zijn niet toegestaan binnen de Islam, zie hiervoor vraag 052 in onze database.

Het is mogelijk dat iemand een persoon ondervraagt via internet om erachter te komen wat voor persoon hij voor zich heeft. Als een jongen interesse heeft in een meisje dient hij naar haar ouders te gaan om haar hand te vragen. Natuurlijk mag de man de vrouw zien voor het huwelijk en met haar praten, met nabijheid van een mahram. Deze restricties bestaan om psychische problemen te voorkomen, want hoeveel mensen lijden niet aan "liefdesverdriet" als gevolg van een gebroken relatie (verkering etc)?

We kunnen dus concluderen dat internet een middel kan zijn om een geschikte echtgenoot (echtgenote) te vinden, mits het binnen de Islamitische perken blijft.

En Allah weet het het beste.

Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com

Ayah_19
04-03-07, 12:54

Leer van mijn fouten zusters!!!

asalamo 3alaykom

lieve zuster,
waar maak je je druk over?
dat er mensen zijn met slechte intensie weet iedereen.
kijk zuster, Allah swt is niet onrechtvaardig. en weet dat alles maar dan ook alles in Zijn handen is. dus ook het trouwen van de mensen, hij heeft voor iedereen geschreven met wie ze gaan trouwen.
nu is de vraag hoe maak je je keuze?
ik denk zelf dat het een hele geruststelling als je weet dat het al vast staat met wie je gaat trouwen. dat ten eerste.
ten tweede, en dat vergeten een hele boel (denk ik), dat Allah swt in de Qoráan zegt:
aa‚¬Å“De verdorven vrouwen zijn er voor de verdorven mannen en de verdorven mannen zijn er voor de verdorven vrouwen en de goede vrouwen zijn er voor de goede mannen en de goede mannen zijn er voor de goede vrouwen.aa‚¬? (Soerat an-Noer: 26

dus je hoeft je helemaal geen zorgen te maken of je wel of niet een goede echtgenoot/echtgenote krijgt.
je weet het door simpel naar je zelf te kijken.

de enige wat je moet doen is, rond vragen, zowel aan hem of haar zelf( over zijn/haar nia, gedrag, kennis etc.) en ook aan de mensen die hem kennen. en zo zul je insha Allah je keuze maken, die Allah swt voor jou heeft voorbeschikt.[/quote]

Salaam oe alaikoum zuster,

Ik maak me nergens druk om, elhamdoelilah! Ik wilde alleen mijn ervaring met jullie delen.. Ik zeg niet dat broeders met baard slecht zijn, helemaal niet!! Alleen is het mezelf overkomen, en kennissen van mij... En ik weet elhamdoelilah zelf, dat ik een goede moslima ben.. Allah heeft mij juist behoud voor hem, om niet met hem verder te gaan.. Iedereen moet het zelf weten, maar je kan van andermans fouten leren.

En er zijn zat broeder, die wel de juiste intentie met je hebben.. Daar geloof ik heilig in. Maar ik wilde alleen ermee zeggen, uiterlijk zegt niks over iemand. Het gaat om zijn/haar innerlijkheid...

Redouan_
09-09-12, 19:06
Is niet meer van toepassing

aftaar
18-09-12, 22:03
De beste manier is aan een imam van de moskee te vragen, want hij kent veel mensen en kan via via regelen

Redouan_
21-09-12, 09:18
Klopt imam is ook een goede optie.

Bint_Fulaan
19-01-13, 19:02
Doe'a verrichten moeten we zeker en vast niet vergeten.