PDA

Bekijk Volledige Versie : Bruiloft anasheed bandjes

muslim_1
07-07-06, 18:16
ik heb gehoord als er bruiloft is dat je dan geen muziek mag draaien. Er zijn soort anasheed waar je op kan dansen had ik gehoord maar ik weet het niet zeker :-o ? als er zulke anasheed bestaat waar je op kan dansen kan iemand dan op het site zetten.
:) Ik hoop dat ik snel iets van jullie hoor..bedankt

a muslim_girl

Moe'tasima
07-07-06, 18:25
:assal: oughty

Misschien kun je hier eens gaan kijken. Zuster #wolkje heeft er enkele anasheed voor op de bruiloft geplaatst. Misschien heb je er wat aan.

http://www.risala.nl/forum/viewtopic.php?t=3515

:wasalam:

muslim_1
07-07-06, 18:32
salaam aleykoem,

bedankt voor het antwoorden van mijn vraag..:D
alleen ik heb op die site gekeken..die site doet het bij mij niet :(

wasalaam

Moe'tasima
07-07-06, 18:48
:wasalam:

ow wel raar dat ie het niet doen, ghair insha Allah. Je kunt 'm onder het hoekje "Anasheed" vinden, en de topic heet '#Bruiloft anasheed!'

Geen dank hoor zuster :sjans:

Wassalaam oe'leikoem warahmatoe Allah.

muslim_1
08-07-06, 13:27
selaam aleykoem,
nogmaals bedankt :D

Alleen er stond bij het #wolkje nog dit stukje:

toevoeging!

Wees er snel bij, na een week zijn de nummers verlopen

(Je kan op deze nummers dansen, ze zijn allen erg leuk en fikse aanraders)

dus het is al een week geleden :( daarom kon ik het ook niet downloaden :(.

Moe'tasima
08-07-06, 21:02
selaam aleykoem,
nogmaals bedankt :D

Alleen er stond bij het #wolkje nog dit stukje:

toevoeging!

Wees er snel bij, na een week zijn de nummers verlopen

(Je kan op deze nummers dansen, ze zijn allen erg leuk en fikse aanraders)

dus het is al een week geleden :( daarom kon ik het ook niet downloaden :(.

Wa'leikoemoe salaam warhamtoe Allah..

ow zuster heb daar helemaal niet eens aangedacht. Na dit alles heb je er nog niks aangehad door mij :oops:

muslim_1
09-07-06, 10:47
Moge Allah Subhana Wa Ta3ala, Jou Belonen Met Janna Al-Firdaus :D

toch heb je mij geholpen met het zoeken :D

Moe'tasima
09-07-06, 21:49
Moge Allah Subhana Wa Ta3ala, Jou Belonen Met Janna Al-Firdaus :D

toch heb je mij geholpen met het zoeken :D

Wa iyaaki lieve zuster. Djamie'an alMoeslimien

Oehiboekoe fi Allah :sjans:

Driss
10-07-06, 14:43
ik heb gehoord als er bruiloft is dat je dan geen muziek mag draaien. Er zijn soort anasheed waar je op kan dansen had ik gehoord maar ik weet het niet zeker :-o ? als er zulke anasheed bestaat waar je op kan dansen kan iemand dan op het site zetten.
:) Ik hoop dat ik snel iets van jullie hoor..bedankt

a muslim_girl

Assallamoe aleikoem wa ra7matu allaahi wa barakatuh,

Pas op beste zuster je mag niet dansen al is het op Anasheed!!!

Het dansen op Anashid

Vraag: Ik heb een vraagje. Ik weet dat muziek haram is en dat dans daarbij ook haram is. Mijn vraag is of dat het ook haram is als je danst op anasheed.

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Muziek en het luisteren ernaar is niet toegestaan. Het behoort tot zondes die veroorzaakt worden door de shaytan. Muziek is een oorzaak tot het verharden van de harten en deze te verzieken. Geleerden hebben gezamenlijk een duidelijke fatwa over het verbieden van muziek uitgesproken (idjmaaaa‚¬a„¢). Zie vraag 89 voor een verduidelijking.

Wat dansen betreft op de ritme van anashied, het is hetzelfde als het dansen op muziekritme. Waarom is dansen niet toegestaan? De oorzaak hiervan is de tentoonstelling van vrouwelijke schoonheden die verborgen moeten worden behalve voor de echtgenoten, Allah zegt in Soerat Annoure aya 31: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen." Tijdens het dansen bewegen alle lichaamsdelen van de vrouw, dit kan leiden tot een grote fietna. Het is wel toegestaan voor een vrouw om te dansen voor haar man.

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

hier vind je meer links voor bruiloft Anasheed (http://www.assirat.nl/forum/viewtopic.php?t=2891&highlight=dansen)

wa Assallamoe Aleikoem wa ra7matu Allahi wa barakatuh,

Moe'tasima
10-07-06, 14:56
:wasalam: broeder,

Dit wist ik niet, barak Allahoe fiek om dit eraan toe tevoegen.

hassan
10-07-06, 14:59
:assal:

Er is nog een fatwa van Shaikh Salih al-Fawzaan [7afidahu Allah] die het toestaat met bepaalde voorwaarden: [Natuurlijk alleen vrouwen onder elkaar]

Vraag: Wat is het oordeel over vrouwen die onder elkaar dansen tijdens een trouwfeest of iets anders dan dat? Moge Allaah u belonen.

Antwoord: Er zit geen kwaad in het dansen door vrouwen in het geval van een huwelijk en het slaan van de daff (simpele drum) samen met wat zang van deugdzame liederen (zonder zondige spraak), want dit behoort tot de aankondiging van het huwelijk dat opgedragen wordt door de sharee'ah. Echter, met de voorwaarde dat dit gedaan wordt in de aanwezigheid van alleen vrouwen, met stemmen die niet geheven worden waardoor ze (het geluid van hun stemmen) buiten de locatie geraken, en met de voorwaarde dat er complete afzondering en afscherming is. Ook dat de 'awrah (de gedeelten van het lichaam die bedekt moeten zijn) niet onthult worden tijdens het dansen, zoals haar benen, of haar armen of haar bovenarmen, en datgene wat hiervan vertoond wordt in verhouding tot de gebruiken van de Moslimvrouwen in de aanwezigheid van andere vrouwen.

Al-Muntaqaa, 2/172,172.

Shaykh al-Allaamah al-Fawzaan

http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=157

Moe'tasima
10-07-06, 15:09
Maar wat dan betreft de v&a van broeder Driss die hij heeft geplaatst?
Daarin staat toch dat het niet toegestaan is. Of het ligt aan mij dat ik het verkeerd heb begrepen..

Driss
10-07-06, 17:18
:assal:

Er is nog een fatwa van Shaikh Salih al-Fawzaan [7afidahu Allah] die het toestaat met bepaalde voorwaarden: [Natuurlijk alleen vrouwen onder elkaar]

Vraag: Wat is het oordeel over vrouwen die onder elkaar dansen tijdens een trouwfeest of iets anders dan dat? Moge Allaah u belonen.

Antwoord: Er zit geen kwaad in het dansen door vrouwen in het geval van een huwelijk en het slaan van de daff (simpele drum) samen met wat zang van deugdzame liederen (zonder zondige spraak), want dit behoort tot de aankondiging van het huwelijk dat opgedragen wordt door de sharee'ah. Echter, met de voorwaarde dat dit gedaan wordt in de aanwezigheid van alleen vrouwen, met stemmen die niet geheven worden waardoor ze (het geluid van hun stemmen) buiten de locatie geraken, en met de voorwaarde dat er complete afzondering en afscherming is. Ook dat de 'awrah (de gedeelten van het lichaam die bedekt moeten zijn) niet onthult worden tijdens het dansen, zoals haar benen, of haar armen of haar bovenarmen, en datgene wat hiervan vertoond wordt in verhouding tot de gebruiken van de Moslimvrouwen in de aanwezigheid van andere vrouwen.

Al-Muntaqaa, 2/172,172.

Shaykh al-Allaamah al-Fawzaan

http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=157

Wa Aleikoem Assallam wa ra7matu Allahi wa barakatuh,

oh MashaAllah ik wist wel dat er een geleerder is die het toestaat om muziek te draaien tijdens een bruiloft en dan heb ik het over muziek die gaat over de bruidegom,zoals veel Marokkanen doen,dus al3rossa blablabla laa3res etcaa‚¬Â¦ ( voor vrouwen onderling ) wel met addef !!! er zijn wel heel veel andere tegen !!!Maar dat ze zelf mogen dansen!!Allaho A3llam wanneer een vrouw gaat dansen dan laat ze haar ,lichaam ook zien toch ?! Maar wie ben ik ,ik zeg en deel graag met jullie mee wat ik weet,ik weet dat de meeste gelerders dit niet toestaan wa Allaho A3llam.

en we weten wat we moeten doen als we ergens aan twijfelen,immers het verlaten zoals in volgende hadith staat:

Overgeleverd door Aboe hoeraira: De Profeet (v.z.m.h.) zei: Geef datgene wat aan jou toevertrouwd is terug aan degene die jou heeft vertrouwd, en bedrieg niet degene die jou heeft bedrogen. (Tirmidi en Aboe Daawoed)

verder is het ni3ma dat DE ECHTE gelerders van mening verschillen over een zaak in onze geloof,we kunnen inshaAllah kiezen voor ene fatwa waar de meeste gelerders voor zijn en Allah soubhanaho wa ta3la weet het beste.

Moge Allah mij vergeven wanneer ik fouten heb gemaakt en Allah weet het beste!

Wassallamoe Aleikoem wa ra7matu Allahhi wa barakkatuh,

Moe'tasima
10-07-06, 19:20
Inderdaad Allahoe a'lem..