Pagina 18 van de 19 EersteEerste ... 8910111213141516171819 LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 184

Onderwerp: Ahadith m.b.t Ramadan

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sweet*Lady*";p="37208
    ik heb nu welou tijd in weekend mss ops:
    okz :sjans: .. moge Allah swt je bijstaan in alles wat je doet. Allahuma Ameen Yarab el3alameen!!!

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    Allahoema Amien :sjans:

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd:

Overgeleverd door Ibn Omar (radiya Allahu 'anh): Aan enkelen van de metgezellen van de profeet werd in hun dromen getoond dat de nacht van Al-Qadr in de laatste zeven nachten van Ramadan is.

Allah's boodschapper zei hierover:' Het schijnt dat al jullie dromen overeenkomen, dat de nacht van Al-Qadr in de laatste zeven nachten is.
    (Buchari, Muslim)

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    De Profeet ( vrede zij met hem) heeft gezegd:

Overgeleverd door Aicha (radiya Allahu 'anha) , Allah's boodschapper (vrede zij met hem) zei: 'Zoek naar de nacht van Qadr in de oneven nachten van de laatste tien nachten van Ramadan'. (Buchari, Muslim)

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    De Profeet :salah: heeft gezegd:

Overgeleverd door Ubada ibn As-Samit (radiya Allah 'anh) De profeet :salah: kwam naar buiten om ons te informeren over Lailat-ul-Qadr, maar twee moslims waren samen aan het ruzie maken.

De profeet :salah: zei:' Ik kwam naar buiten om jullie te informeren over Lailat-ul-Qadr, maar die en die persoon waren aan het ruzie maken, dus is het nieuws hierover weggenomen. Toch kan dat voor jullie beter zijn. Zoek er naar in de 29ste, 27ste en 25ste nacht van Ramadan'. (Buchari)

De exacte datum wordt niet vermeld, en dit is een heel belangrijk gegeven. Allah (sub7anahu wata3ala) wil niet dat we vasthouden aan één nacht, maar alle nachten benutten. Op deze manier neemt Insha'Allah onze ibadaah toe gedurende de laatste tien nachten van Ramadan.

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Abu Jamra heeft overgeleverd dat de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, vroeg:

"Weten jullie wat geloven in Allah alleen inhoudt?" De mensen antwoordden:"Allah en Zijn boodschapper weten het beter." Hij zei: "Getuigen dat niemand het waard is om aanbeden te worden dan God en dat Mohammad Zijn boodschapper is. De dagelijkse gebeden op tijd verichten. Het geven van Zakat. Vasten in de maand van Ramadhan. Het betalen van Al-Khumss (i.e. een vijfde deel van de buit uitgeven op Allah's weg)."

[Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 50]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Een man kwam naar de Profeet :salah: en zei:

"Ik ben vernietigd!' De Profeet :salah: vroeg: "Waarom?" De man zei: "Ik had seksueel gemeenschap met mijn vrouw, terwijl ik aan het vasten was (i.e. in de maand van Ramadhan!)." De Profeet :salah: zei: "Bevrijd dan een slaaf (i.e. als vergelding voor je overtreding)." De man zei: "Dat kan ik niet doen (i.e. ik heb geen slaven)." De Profeet :salah: zei: "Ga dan twee volle maanden vasten." De man zei: "Ik kan dat niet." De Profeet:salah: zei: "Ga dan maar zestig armen voedden." De man zei: "Ik heb niks om uit te geven." Toen kwam iemand binnen met een bord vol met dadels en gaf het als een geschenk aan de Profeet. De Profeet :salah: vroeg: "Waar is die vraagsteller?" De man zei: "Ik ben hier." De Profeet :salah: gaf het bord met dadels aan de man en zei: "Geef dit aan de armen." De man zei: "'Moet ik het geven aan iemand die armer is dan ik? Bij Allah, tussen deze twee bergen van Madinah is niemand armer dan mij!" De Profeet :salah: glimlachtte tot zijn tanden zichtbaar werden en zei: "Geef het dan maar aan je eigen familie."

[Sahih Bukhari, Boek 64, Hadith 281]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door »¤ƒãïtµ¤« Bekijk Berichten
    Zonden worden vergeven

De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: “Eenieder die de Ramadan uit geloof en met de hoop op beloning van Allah vast, van hem zullen al zijn voorgaande zonden vergeven worden.”

[Overlevering: Al-Buchaarie]

Ya Rab ik vraag u om ons bij degene te laten behoren die in aanmerking komen voor deze vergeving. Amien!
    Allah swt heeft de vrouw speciaal gemaakt; HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen; zachte armen, om comfort te bieden; kracht, om bevallingen te doorstaan; doorzettingsvermogen, om voor vrienden en familie te kunnen zorgen; gevoel, zodat zij haar kinderen lief zal hebben. HIJ schiep haar uit een rib van de man, om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar ook een traan; die is van haar; zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jamal Bekijk Berichten
    Ya Rab ik vraag u om ons bij degene te laten behoren die in aanmerking komen voor deze vergeving. Amien!
    Allahuma Ameen Yarab el3alameen!!

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    up!

في كل حال ربنا أنت الأمل

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Ahadith m.b.t het gebed
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Hadith
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 20-12-09, 13:35
  2. Ahadith m.b.t. Salaat
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 02-02-07, 17:47
  3. Ahadith m.b.t huwelijk
    Reacties: 8