Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Het nieuws Heeft me Bereikt dat jij 1 ring hebt gekocht...

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Het nieuws Heeft me Bereikt dat jij 1 ring hebt gekocht...

De profeet (sallallahu `alaihi wa salaam) zei, Al-Kibr (hoogmoed, arrogantie en trots) is het verwerpen van de waarheid en het neerkijken op mensen."

[Hadith Muslim, Tirmidhi en Abu Dawud].

'Umar ibn Abdul Azeez (Rahimoellah) hoorde van iemand dat zijn zoon een ring had gekocht voor duizend dirhams. in die tijd was dat een hele dure uitgave. Umar ibn Abdul Azeez schreef toen een brief naar zijn zoon om hem te adviseren, "het nieuws heeft me bereikt dat jij een ring hebt gekocht voor duizend dirhams.verkoop de ring en voedt daarmee duizend mensen. en koop een andere ring voor 2 dirhams en laat de ring graveren met de tekst, "moge Allah barmhartig zijn voor diegene die zijn eigen grenzen kent!" overgeleverd door Urwa ibn Az Zubayr (Rahimullah), de zoon van Zubayr ibn AlAwwam (Radi Allahu Anhu) en Asmaa bint Abu Bakr (Radi Allahu Anhu), de student

van Aicha (Radi Allahu Anhu), hij zag Umar (Radi Allahu Anhu) een emmer waterdragen op zijn schouders. dus Urwa (Rahimullah) zei tegen Umar, "het is nietgepast dat de Ameer ul Mu'mineen dit doet." en Umar antwoordde, "toen ik demensen zag luisteren naar mij en mij gehoorzaamde in hetgeen ik zei, kwam eer entrots in mij, en ik wilde dit gevoel breken, daarom doe ik dit."

[Surah Al-Forqaan aya 63]-- En de dienaren van de Barmhartige zijn zij, die zachtmoedig op aarde wandelenen als de onwetenden hen aanspreken, zeggen zij: "Vrede".--
    De Profeet صلى zei: \"De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw\".(Moesliem)
    http://gekkerdiwissntmezirt.spaces.live.com

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Reputatie Macht
    14
    :assal:

:djazak:

Ik was op zoek naar een tekst over kibr en die ayaa die er op het einde bijstaat spreekt voor zich en heeft verder geen woorden nodig om het nog uit te leggen. Sub7aanAllah.

:assal:

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. De leugen van het nieuws en politiek!
    Door iwiss_n_tmezirt in forum Nieuws en actualiteiten
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 17-04-10, 15:15
  2. Heeft iemand deze anasheed op mp3 bestand?
    Door OegtNajat in forum Anasheed
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 11-11-09, 19:36
  3. Umar Ibn Abdul Aziez en de 1.000 dirham ring
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Hadith
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 04-11-09, 09:30
  4. Heeft iemand deze in mp3 voor mij??
    Door Sarahtje92 in forum Anasheed
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 30-09-09, 21:06
  5. Graag daliel over een ring van vrouwen ?
    Door Soundous_girl in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 22-02-09, 00:13

Bladwijzers

Forum Rechten