Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Tijdens het Gebed?

Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Reputatie Macht
    0

Tijdens het Gebed?

Salaam aleikom wa ramhatoe wa allah wa barakatoe,...

Snel en begrijpelijk begin ik aan het bidden te wennen, en maar nu heb ik weer een vraag over het gebed. moet ik tijdens het gebed mij ogen sluiten, of rechtstreeks naar de grond kijken? want zover ik weet mag je niet boven of recht kijken, want anders dwaalt je gezicht af. en is het gebed ongeldig verklaard.

Salaam....

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    14
    we alaikoemoeselaam we rahma toelaahie we barakaatoehoe

Volgens mij moet ge kijken naar de plek waar je ongeveer uw voorhoofd gaat zetten als je soedjoed gaat doen.
    Als je aan uw tahijaat bezig bent, had ik gelezen dat je dan naar uw bewegende vinger moet kijken.

MAAR IK BEN HIER NIET ZEKER OVER

We Allahoe A3lam

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    Moet men de ogen open of dichtdoen tijdens het gebed?

Vraag: hierbij heb ik een vraag aan u. Is het toegestaan dat u tijdens het bidden u ogen dicht houdt. Hierdoor kan ik me namelijk beter concentreren op het gebed. Ik hoop dat u hierop een antwoord kunt geven. Alvast bedankt

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het is toegestaan om de ogen dicht te doen tijdens het gebed. Het is wel beter om de ogen open te houden. Dit omdat er geen overleveringen zijn waarbij er staat dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) zijn ogen dicht deed tijdens het gebed.

Sommige geleerden raden de moslims af (makroeh) om de ogen dicht te houden tijdens het gebed. Hun uitspraak is niet gebaseerd op een bewijs uit de Qor'aan of de soenna om te zeggen dat het af te raden (makroeh) is.

En Allah weet het het beste.
    Meld u nu aan op:

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    Wat is de regelgeving betreffende het sluiten van de ogen tijdens het gebed?

Vraag: Wat is de regelgeving betreffende het sluiten van de ogen tijdens het gebed?

Antwoord:

Sheikh Ibn 'Oethaymien zegt in Fatawa arkaanoe l-Islaam:

Het sluiten van de ogen tijdens het gebed is afkeurenswaardig (makroeh), omdat het indruist tegen de manier van handelen van de profeet Smiley. De uitzondering hierop is wanneer er een reden voor is; bijvoorbeeld wanneer er patronen op de muur voor hem of op het tapijt aanwezig zijn, of wanneer er vóór hem een fel licht is dat hem in zijn ogen schijnt (waardoor zijn Khoeshooaa‚¬a„¢ (concentratie, nederigheid) vermindert). Het belangrijkste is dat wanneer hij zijn ogen om een bepaalde reden sluit (zodat zijn Khoeshooaa‚¬a„¢ beter is), hier dan geen bezwaar tegen is. In andere gevallen is het echter afkeurenswaardig. Degene die hier meer over wil lezen kan het boek Zaadoe l-Maaa‚¬a„¢aad van Ibn Al-Qayyim (moge Allah de Verhevene hem genadig zijn) erop naslaan.
    Meld u nu aan op:

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    Meld u nu aan op:

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Manieren Tijdens Bijeenkomsten
    Door Jamal in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 08-12-06, 15:11
  2. Gebed
    Door Sweet*Lady* in forum Gedichten
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 03-02-06, 23:37
  3. Het Gebed,
    Door mOslima_Samira in forum Gedichten
    Reacties: 1