Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Smeekbede tijdens Al-Qoenoet in de Witr gebed.

Alhamdulilah hassan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    19

Smeekbede tijdens Al-Qoenoet in de Witr gebed.

:assal:

Hieronder voor het Witr-gebed enkele smeekbeden:

Smeekbede tijdens Al-Qoenoet in de Witr gebed.

[align=right:8b687e8183]
    "اللّهُـمَّ اهْـدِنـي فـيمَنْ هَـدَيْـت، وَعـافِنـي فـيمَنْ عافَـيْت، وَتَوَلَّـني فـيمَنْ تَوَلَّـيْت ، وَبارِكْ لـي فـيما أَعْطَـيْت، وَقِـني شَرَّ ما قَضَـيْت، فَإِنَّـكَ تَقْـضي وَلا يُقْـضى عَلَـيْك ، إِنَّـهُ لا يَـذِلُّ مَنْ والَـيْت، [ وَلا يَعِـزُّ مَن عـادَيْت ]، تَبـارَكْـتَ رَبَّـنا وَتَعـالَـيْت."
    [/CENTER:8b687e8183]

Allaahoemma hdienie fieman hadayt, wa aa‚¬Ëœaafienie fieemae aa‚¬Ëœaafayt, wa tawallanie fieemen tawallayt, wa baariek lie fieema aaa‚¬a„¢thayt, wa qienie sharra maa qadayt, fa iennaka taqdhie walaa yoqdha aa‚¬Ëœalayk, iennahoe laa yadhielloe men waalayt, [wa laa yaaa‚¬a„¢iezzoe men aa‚¬Ëœaadayt], tabaarakta rabbanaa wa taaa‚¬a„¢aalayt

O Allah leid me samen met degenen die U hebt geleid en geef me de gezondheid, samen met degenen die U gezondheid hebt geschonken. Neem me onder Uw hoede samen met degenen die U onder Uw hoede hebt genomen. Zegen hetgeen wat U mij hebt gegeven. Bescherm me tegen het kwaad dat U hebt bestemd. U oordeelt en niemand oordeelt U. En iedereen die U als bondgenoot neemt, hij zal niet minacht worden [en iedereen die U als vijand aaneemt zal nooit de smaak van glorie proeven]. U bent gezegend, onze Heer, de Verhevene [1].

--------

"اللّهُـمَّ إِنِّـي أَعـوذُ بِرِضـاكَ مِنْ سَخَطِـك، وَبِمُعـافاتِـكَ مِنْ عُقوبَـتِك، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْـك، لا أُحْصـي ثَنـاءً عَلَـيْك، أَنْـتَ كَمـا أَثْنَـيْتَ عَلـى نَفْسـِك."

aa‚¬Å“Allaahoemma iennie aaa‚¬a„¢dhoe bieriedhaaka mien sakhatiek, wa biemoeaa‚¬a„¢aafaatieka mien aa‚¬Ëœoqoobatiek, wa aaa‚¬a„¢oedhoe bieka mienka laa Oaa‚¬a„¢ssee thanaa-an aa‚¬Ëœalayk, anta kamaa athnayta aa‚¬Ëœala nafsiekaa‚¬?.

O Allah, ik zoek mijn toevlucht in Uw tevredenheid tegen Uw kwaadheid. Ik zoek toevlucht in Uw vergiffenis tegen Uw Bestraffing. Ik zoek toevlucht bij U en in U. Ik kan Uw lofsprijzing niet tellen. U bent zoals U Uw zelf prijst [2].

---------
    "اللّهُـمَّ إِنِّـي أَعـوذُ بِرِضـاكَ مِنْ سَخَطِـك، وَبِمُعـافاتِـكَ مِنْ عُقوبَـتِك، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْـك، لا أُحْصـي ثَنـاءً عَلَـيْك، أَنْـتَ كَمـا أَثْنَـيْتَ عَلـى نَفْسـِك."

aa‚¬Å“Allaahoemma ieyyaaka naaa‚¬a„¢boed, wa laka nosallie wa nasdjod, wa ielayka nasaa‚¬a„¢a wa nahaa‚¬a„¢fied, nardjoe rahaa‚¬a„¢mataka, wa nakhshaa aa‚¬Ëœadaabak, ienna aa‚¬Ëœadaabaka biel kaafierieena moelhaa‚¬a„¢aq. Allaahoemma iennaa nastaaa‚¬a„¢ieenoeka, wa nastaghfieroeka, wa noethnie aa‚¬Ëœalayka al-khayr, wa laa nakfoeroek, wa noeaa‚¬a„¢mienoe bieka wa nakhdaaa‚¬a„¢oe lak. Wa nakhlaaa‚¬a„¢ men yakfoeroekaa‚¬?.

O Allah, U alleen aanbidden wij en onze gebeden zijn aan U gericht en voor U knielen we neer. Voor U maken we haast om U te aanbidden en te dienen. We vragen U om Uw Genade en hebben angst voor Uw bestraffing. Waarlijk, Uw bestraffing voor de ongelovigen is op komst. O Allah wij zoeken Uw hulp en Uw vergiffenis en wij prijzen U met al het goede. Wij ontkennen U niet maar geloven in U. Wij geven ons over aan U en verloochenen degene die niet in U gelooft [3].

[1] Aboe Daawoed, Ibn Maadjah, An-Nasaa-ie, At-Tirmidhie, Ahmad, Ad-Darimi, Al-Haa‚¬a„¢aakiem, en Al-Baihaqi. Sahaa‚¬a„¢ihaa‚¬a„¢ At-Tirmidhie 1/144, Sahaa‚¬a„¢ihaa‚¬a„¢ Ibn Maadjah 1/194 en Irwaa-oe l-Ghaliel van Al-Albaanie 2/175.
    [2] Sahaa‚¬a„¢ihaa‚¬a„¢ At-Tirmidhie 3/180 en Sahaa‚¬a„¢ihaa‚¬a„¢ Ibn Maadjah, Al-ierwaa-e 2/175.
    [3] Overgeleverd door Al-Bayhaqie in As-soenan Al-Koebra, hij heeft de keten van overleveraars goed verklaard 2/211. Sheikh Al-Albaanie heeft gezegd in irwaa-oe l-Ghaliel, de keten van overleveraars is authentiek 2/170. Deze hadith is overgeleverd door aa‚¬ËœOmar (moge Allah tevreden met hem zijn).

En nog enkele voorbeelden van Du3a Al-Qunut:

Leer Du3a Al-Qunut

Smeekbede na tasliem tijdens de Witr gebed.

[align=right:8b687e8183]"سُبْحَانَ المَلِكِ الْقُدُّوس",رَبِّالملائِكَةِ وَ الرُّوح.[/CENTER:8b687e8183]

aa‚¬Å“Soebhaa‚¬a„¢aana Al-maliekie Al-qoeddoeesaa‚¬?, aa‚¬Å“Rabbie l-malaa-iekatie warrohaa‚¬a„¢ aa‚¬Å“.

aa‚¬Å“Geprezen is de Meester, de Heiligeaa‚¬?. Drie keer reciteren in het Arabisch, bij de derde keer spreekt u luid en maakt u een lange klemtoon ervan en zegt: [Heer van de Engelen en de Ziel]. (in het Arabisch reciteren) [1].

[video width=320 height=15:8b687e8183]http://www.dailymotion.com/swf/26uRo1GziJIKY7tOt[/video:8b687e8183]

[1] Overgeleverd door An-Nasaa-ie 3/244 en d-daaraqotnie en andere. Hetgeen wat tussen de accolades aangegeven is is een toevoeging van Ad-daaraqotnie 2/31, de keten van overleveraars is authentiek. Zie zaad Al-Maaa‚¬a„¢aad dat door Shoeaa‚¬a„¢ayb Al-Arnaa-oet en Abdel-Qader Al-Arnaa-noet nagekeken zijn 1/337.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Reputatie Macht
    13

Re: Smeekbede tijdens Al-Qoenoet in de Witr gebed.

Alsalamoe 3alaikoem wara7matoelahi wabarakatoeh,

Masha Allah!!! Barakallahoe fiek ya agie!! Shokran lak!! Ben je echt dankbaar voor deze doe3a en al7amdoelilah natuurlijk!!!! Djazaka Lahoe Gairan!

Fie Amani Allah.

Wa3alaikoem salaam wara7matoelah wabarakatoeh.
    ألابذكرالله تطمئن القلوب

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 24-11-09, 20:25
  2. Witr gebed met dua qunut door: Youssef Edghouch
    Door Jamal in forum Islam video's
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 14-09-09, 17:47
  3. Smeekbede tijdens een regenbui.
    Door hassan in forum Dua's
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 20-09-06, 12:10
  4. Huilen tijdens gebed