Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Ahadith m.b.t de Grote Wassing (Ghusl)

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35

Ahadith m.b.t de Grote Wassing (Ghusl)

Overgeleverd door Aisha:

"Wanneer de Profeet (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) een bad nam na Janaba begon hij (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) met het wassen van zijn handen en hij verrichte de wassing net als die voor het gebed. Na dat hij zijn vingers in het water stopte en de wortels van zijn haren ermee bewoog, en dan 3 handjes vol water over zijn hoofd goot en vervolgens goot hij water over zijn gehele lichaam." [Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 248]

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Overgeleverd door Maimuna (de vrouw van de Profeet salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam):

"De Boodschapper van Allah (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) verrichte de wassing net als die voor het gebed maar waste zijn voeten niet. Hij wastte de uitscheiding van zijn schaamdelen en goot vervolgens water over zijn lichaam. Hij haalde zijn voeten weg van die plaats (de plaats waar hij de bad van Janaba had genomen) en waste ze. En dat was zijn manier van het nemen van de bad van Janaba."[Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 249]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Overgeleverd door aa‚¬ËœAisha:

"De Profeet (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) en ik namen altijd een bad uit een enkele kan, de aa‚¬ËœFaraqaa‚¬a„¢ genoemd." [Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 250]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Overgeleverd door Abu Salama:

"Aishaaa‚¬a„¢s broer en ik gingen naar aa‚¬ËœAisha en hij vroeg haar naar het baden van de Profeet (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam). Zij bracht hem een kan dat een Saaa‚¬a„¢ van water (ongeveer 2 liter) bevatte en nam een bad en goot het over haar hoofd en op dat moment was er een scherm tussen haar en ons in." [Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 251]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Overgeleverd door Abu Jaaa‚¬a„¢far:

Terwijl mijn vader en ik met Jabir bin aa‚¬ËœAbdullah waren, vroegen wat mensen hem over het nemen van een bad. Hij antwoordde, aa‚¬Å“Een Saaa‚¬a„¢ van water (ongeveer 2 liter) is voldoende voor jou.aa‚¬? Een man zei, aa‚¬Å“Een Saaa‚¬a„¢ is niet voldoende voor mij.aa‚¬? Jabir zei, aa‚¬Å“Een Saaa‚¬a„¢ was voldoende voor iemand die meer haar had dan jij en beter was dan jij (hij bedoelde de Profeet salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam).aa‚¬? En vervolgens (deed) Jabir zijn kledingstuk (aan) en leidde het gebed." [Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 252]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Overgeleverd door Jubair bin Mutim:

"De Boodschapper van Allah zei, aa‚¬Å“En ik. Ik giet driemaal water over mijn hoofd.aa‚¬? En hij wees met zijn beiden handen." [Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 254]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Overgeleverd door Jabir bin aa‚¬ËœAbdullah:

"De Profeet (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) goot altijd driemaal water over zijn hoofd." [Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 255]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Overgeleverd door Abu Jaaa‚¬a„¢far:

"Jabir bin Abdullah zei tegen me, aa‚¬Å“Jouw neef (Hasan bin Muhammed bin Al-Hanafiya) kwam naar me toe en vroeg me over de bad van Janaba. Ik antwoordde, aa‚¬ËœDe Profeet (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) nam altijd drie handjesvol water en goot ze over zijn hoofd en dan goot hij meer water over zijn lichaam.aa‚¬a„¢ Al-Hasan zei tegen me, aa‚¬ËœIk ben een harige man.aa‚¬a„¢ Ik antwoordde, aa‚¬Å“De Profeet (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) had meer haar dan jij.aa‚¬? [Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 256]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Overgeleverd door Maimuna:

"Ik plaatste water voor de bad van de Profeet (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam). Hij wastte zijn handen tweemaal of driemaal en goot dan water op zijn linkerhand en wastte zijn schaamdelen. Hij wreef zijn handen over de aarde (en maakte ze schoon), spoelde zijn mond door, waste zijn neus door er water in de doen en het dan uit te blazen, wastte zijn gezicht en beiden onderarmen en goot vervolgens water over zijn lichaam. Daarna ging hij weg van die plaats en waste zijn voeten." [Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 257]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Overgeleverd door Aisha:

"Wanneer de Profeet (salla Allahu aa‚¬Ëœalayhi wa salaam) de bad van Janaba nam (geslachtsgemeenschap of natte droom) vroeg hij om de Hilab of een andere luchtje. Hij nam het altijd in zijn hand, wreef het eerst over de rechterkant van zijn hoofd en daarna over de linker en wreef vervolgens over het midden van zijn hoofd met beiden handen." [Sharh Sahih Al-Bukhari, Volume 1, Boek 5, Nummer 258]

في كل حال ربنا أنت الأمل

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. De Grote Voetbal Topic
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Gezelligheid
    Reacties: 287
    Laatste Bericht: 25-06-10, 22:14
  2. Ghusl
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Het gebed
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 04-05-07, 14:20
  3. Grote Zonden
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 35