Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Du3a voor de man van me zus allahrahmoe

Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    14

Du3a voor de man van me zus allahrahmoe

Salaam wa3likoum wa rahmatoellah wa barakatoeh

Willen jullie aub dua doen voor mijn zus de man allahrahmoe, hij is drie weken geleden overleden,door een auto ongeluk in marokko ( khimisaat)

Ik zal jullie hier het verhaal vertellen wat er gebeurd is.

Mijn zus is anderhalf jaar geleden getrouwd geweest in marokko.
    Ze heeft daar een jongen leren kennen waar ze helemaal verliefd op was geworden. Toen ze 18 jaar was geworden is ze naar marokko gegaan en is getrouwd met de man van haar dromen.
    hij kon eindelijke naar belgie komen, ze woonde in denhaag maar was speciaal voor hem in belgie gaan wonen zodat hij naar nederland kan komen. alles is alhamdoelilah snel gegaan na een paar maanden was hij de papieren ga inleveren voor de vissum zodat hij naar belgie kan komen me zus werkt daar had een huis ze was daar geemigeerd. de dag dat hij zijn vissum mocht komen halen was
    16-8-2007 hij is woensdag avond vertrokken naar casablanca met moeite me zus de schoonvader is overleden die dag zat huis vol met mensen in marokko. me zus de man twijfelde om te gaan. hij heeft zijn vader altijd verzorg hij douche voor hem kleed hem aan enz alles werd door hem gedaan, hij had meer broers en zussen maar de man van me zus was alles voor zijn vader. die donderdag ochtend kwam hij in casablanca aan. hij belde me zus en me ouders om te zeggen dat ie is aan gekomen alhamdoelilah. die middag heeft hij zijn vissum gekregen alhamdoelilah iedereen blij hij wou terug gaan naar waar hij woont om zijn spullen in te pakken en afscheid te nemen maar jah. die donderdag avond is hij met de bus terug gaan zijn neef belde hem op te zeggen waar hij was hij zij ik ben in de bus hij zij stap uit in rabat en dan ga we met mijn auto me zus de man heeft dat ook gedaan. hij is uitgestap in rabat en is met zijn 2 neven mee gegaan in de auto. het werd laat de neef van me zus de man werd moe en had slaap hij had een bruidlof meegemaakt en was daardoor heel moe dat hij in slaap viel en de macht over de stuur verlies hij kwam tegen wat aan en de auto is 3* om de kop gedraaid. de 2 neven van de zus de man die zijn eruit gegaan en meskien hij dacht ik ga ook me leven wagen en is uit de auto gesprong en de auto subha allah kwam op hem te terecht op zijn hoofd en is ter plekke overleden. hij was omgekomen 5 dagen naar zijn vader de dood (schoonvader) was 106 jaar oud. de man van me zus is 23 jaar oud. de twee neven die hadden niks en de man van me zus is overleden. de man van me zus die was altijd in de moskee hij is de gene die adhaan doet masha allah egt een mooi stem en af en toe valt hij in voor de imaan. de ongeluk is gebeurd in khimassat. tussen meknes..

iedereen huilde die dag. er zijn in zijn dorp waar hij woont 4 mensen in 7 dagen begraven. 1 man kwam uit frankrijk en was erbij toen de man van me zus was begraven en zijn ik hoop dat allah swt een plekje naast de man van me zus zal schenken. die avond toen hij de fajdr gebed heeft gebeden is hij dood gegaan en heeft kinderen en vrouw achtergelaten en eentje uit fes die was ook naar de begraafplaats van me zus de man gekomen en die is ook overleden. dus 4 mensen in 7 dagen subha allah.
    Me zus is erg verdrietig ze huilt alleen maar. ze was naar marokko gegaan maar hij was die dag al begraven ze kwam 1 dag later aan.
    ze heeft zijn vest en een handdoek waar zijn naam staat geschreven meegenomen. ze huilt dag en nacht slaap niet goed niks.

Ya rabbi toon hem uw genade, en red hem van de bestraffing van het graf en red hem van de hel. Ya rabbi toon hem uw genade. Ya rabbi schenk geduld aan zijn vrouw en moeder en famieleden. Ya rabbi laat zijn vrouw hem weer ontmoeten in het paradijs.

Wa3alikoum assalaam wa rahmatoellah wa barakatoeh

Alhamdulilah hassan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    19
    :wasalam:

Inna lilahi wa inna ilayhi Radji3un.

O Allah, vergeef hem, schenk Uw genade aan hem, geef hem kracht en aanvaard zijn berouw. Geef hem een voortreffelijke eindbestemming en maak zijn ingang naar het graf wijd, reinig hem met water, sneeuw en hagel en zuiver hem van zijn zonden zoals witte kleding gezuiverd wordt van vlekken. Geef hem een beter onderkomen dan dat hij heeft gekend en een betere familie dan die hij heeft gekend. Neem hem op in het Paradijs en bescherm hem tegen de bestraffing van het graf en tegen de bestraffing van het Hellevuur.

Allahuma maak de Djannah Al-Firdaus zijn eindbestemming tezamen met de vromen en met ieder van zijn familieleden.Allahuma troost en zorgt voor al zijn nabestaanden zijn familieleden en zijn echtgenote en schenk hen een sterke geduld.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    16
    Inna lillahi wainna ilayhi raji3oen!!

MashaAllah zuster, hij was een goede broeder, Moge Allah hem vergeven,Moge Allah hem belonen voor de goede daden die hij verricht heeft in deze Dounya, Moge Allah hem een mooie plek in het Paradijs Firdaus geven... Moge Allah zijn familie en vrienden geduld schenken, Moge Allah jouw zus heel veel geduld schenken en inshaAllah zal ze een betere man ontmoeten en haar leven daarmee verder delen..

Amine!!

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10
    Salaam wa3alaikoum,

Allereerst allah ir7am de man van je zus. Moge Allah subhan wata'ala genadig zijn met zijn ziel. Moge hij Subhan wata'ala hem behoeden van het helle vuur.

Moge Hij onze heer zijn ra7ma op hem doen neerdalen. Moge de koning der koningen hem een plek in het paradijs schenken.

O allah ik vraag u om deze broeder te behoeden van de kwellingen in het graf.

Amien amien ya rab al3alamien

Wa3alaikoum asalaam

Jamal
    Allah swt heeft de vrouw speciaal gemaakt; HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen; zachte armen, om comfort te bieden; kracht, om bevallingen te doorstaan; doorzettingsvermogen, om voor vrienden en familie te kunnen zorgen; gevoel, zodat zij haar kinderen lief zal hebben. HIJ schiep haar uit een rib van de man, om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar ook een traan; die is van haar; zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Du3a voor wensen!
    Door Vlindertje_ in forum Dua's
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 12-12-10, 10:07
  2. Du3a voor als je gaat leren
    Door subhanallah in forum Dua's
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 08-12-09, 21:26
  3. Du3a voor het betreden van een markt
    Door hassan in forum Islam video's
    Reacties: 0