Sunan van kleding en eten
52. Het zitten bij het drinken:
Er is overgeleverd op gezag van Anas dat de Profeet een man heeft verboden om te staan tijdens het drinken.
[Muslim: 5275]

51. Het prijzen van Allaah na het eten en drinken:
Er is overgeleverd op gezag van Anas bin Malik dat de Boodschapper van Allaah zei: "Waarlijk, Allaah is behaagd met zijn dienaar die voedsel eet en Hem dan daarvoor prijst , of een drank drinkt en Hem dan daarvoor prijst."
[Muslim: 6932]

50. Het zeggen van 'bismillah' bij het beginnen met eten:
Er is overgeleverd op gezag van Abu Salamah: "Ik was in de kamer van de Boodschapper van Allaah en mijn hand vloog over het bord (hij at van elke kant van het bord), dus zei hij vrede zij met hem tegen mij: "O jongeman, zeg de Naam van Allaah, eet met rechts en eet van wat het dichtst bij jou is."
[Bukhari en Muslim: 5376 & 5269]

49. Het beginnen met rechts bij het aandoen van de schoenen:
Er is overgeleverd op gezag van Abu Hurayrah dat de Boodschapper van Allaah zei:" Als één van jullie zijn schoenen aantrekt, laat hem beginnen met rechts. En wanneer hij ze uittrekt, laat hem beginnen met links. En laat hij ze beiden aandoen, of beiden afdoen (dus niet met één schoen rondlopen)."
[Bukhari en Muslim : 5495 & 5855]

48. Het verrichten van smeekbeden bij het aantrekken van nieuwe kleding:
Er is overgeleverd op gezag van Abu Saeed al-Khudri die zei dat wanneer de Boodschapper van Allaah nieuwe kleding aandeed, hij het bij zijn naam zou noemen, qamees of 'imamah (tulband) en dan zou zeggen: "O Allaah alle Lof zij U! U kleedde mij het en ik vraag U het goede ervan, en het goede voor wat het geschapen is. En ik zoek toevlucht bij U tegen het kwade ervan, en het kwade voor wat het geschapen is."
[Abu Dawud: 4020]

Bron