Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Koop jij al Halalvlees bij AlbertHeijn?

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    18

Koop jij al Halalvlees bij AlbertHeijn?

Salamou3alaikoum warahmatullah wabarakatuh,

Beste zusters/broeders,

Op mijn werk worden er vaak producten besteld van AlbertHeijn,
    laatst zag ik dat ze ook halalproducten verkopen zoals dit hieronder.
    Heeft iemand dit al eens eerder gezien en weet iemand hier iets meer over?
    Ik koop daar namelijk nooit vlees alléén bij een islamitische slagerij, maar ben echt benieuwd
    naar jullie reactie.

Ik merk het wel.

Barak allahou fiekoum,

Wa3alaikoum salam warahmatullah wabarakatuh.

ميسسميل
    K.S.M.
    Keep Smiling Missmile

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24

Re: Koop jij al Halalvlees bij AlbertHeijn?

Wa'leikoem assalaam wa Rahmatoe Allahi wa Barakatoe Missmile,

Ik had het ook eens eerder gelezen in de krant over het Halal-vlees van de Albert-Heijn. Om eerlijk te zijn neem ik liever het vlees van een Islamtische Slagerij/Supermarkt dan het product dat verkocht wordt in de Albert-Heijn. Niet dat ik het vlees in huis haal, dat doet mijn vader. Maar ik zou het toch liever houden op zo'n Islamitsche Slagerij (ik denk ook niet dat daar verandering in komt).
    Je hebt dan toch die zekerheid, wa Allahoe a'lem.

Aboe Abdallah an-Noman, de zoon van Basjier (Allahs welbehagen zij met vader en zoon) heeft gezegd: Ik hoorde de boodsdchapper van Allah (Allahs vrede en zegen zij met hem) zeggen:

"Het is duidelijk wat Halaal en Haraam is; daartussen bestaan twijfelachtige zaken..."
    Overgeleverd door Boecharie en Moeslim. Zie de volledige versie van deze hadith in de al-Arba'iena an-Nawawiya. nr. 6.

Ik weet niet in hoeverre deze hadith betrekking heeft op dit onderwerp, Allahoe al'lem. Wel is het voor mij duidelijk genoeg wat mijn keus is, in dit geval.

Wa'leikoem assalaam,
    Moe'tasima (niet wetend of je dit nog wel leest)

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door missmile Bekijk Berichten
    Salamou3alaikoum warahmatullah wabarakatuh,

Beste zusters/broeders,

Op mijn werk worden er vaak producten besteld van AlbertHeijn,
    laatst zag ik dat ze ook halalproducten verkopen zoals dit hieronder.
    Heeft iemand dit al eens eerder gezien en weet iemand hier iets meer over?
    Ik koop daar namelijk nooit vlees alléén bij een islamitische slagerij, maar ben echt benieuwd
    naar jullie reactie.

Ik merk het wel.

Barak allahou fiekoum,

Wa3alaikoum salam warahmatullah wabarakatuh.
    Hallo lieve zuster,

Als er letterlijk Halal staat dan mag je het halen, want diegene die deze producten maakt krijgt dnoub(straf van Allah) als die gelogen heeft over dat het Halal is terwijl het haram is.

Zelfs als je bijvoorbeeld een shoarmatent komt en je vraagt is het Halal en de verkoper zegt ja. Dan vraag je het nog eens twee keer voor de zekerheid, en als hij echt zegt van jaaa het is Halal dan koop je het en zeg je bismill'Allah als je gaat eten. Als het toch niet Halal was dan neemt die verkoper dnoub omdat je meerdere malen hebt gevraagd of het halal is en hij/zij heeft het bevestigd.

ps: Bij ons verkopen ze geen halal vlees bij de AH. We hebben alleen Halal (mekkafood en kip) bij de Jumbo.

Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    salaam,

he broeders en zusters, ik denk dat voorkomen beter is dan genezen !! je looptp niet zomaar een shorma tent binnen , en gaat er dan eten! omdat je ook verstand hebt die kan bepalen of iets halal of haram is. trouwens elke tenthouder zal wel zeggen dat het eten er halal zijn, dit bevorderd zijn omzet, en hij geeft er niet om om wie het eet !! moslim of niet moslim. by the way = het beste om te doen is zelf er op uit gaan , om te slachten met eigen handen en anders neem je er de tijd voor om samen met een broeder/s die wel kunnen slachten. zo heb je zekerheid dat het vlees halal is en goed te eten is. het komt door de consumptiemaatscappij dat wij alles snel ,snel en nog eens snel willen doen, terwijl de besten daarvoor de tijd en geduld nemen. En de onrechtvaardigen en ongelovigen willen ons het gemakzucht geven, en daarbij dus niet denkend , maar gewoon kopen en eten !!!! ze willen ons islamitisch denken om ver werpen !! door ons een sticker voor te schotelen waarbij HALAL VLEES op staat, zo denkt menigeen moslim , wat je ziet dat neem je !! ze willen dat wij , moslims weinig tot geen tijd nemen om zelf op onderzoek uit te gaan, als het gaat om islamitische zaken die ons allen aangaan, en dan bedoel ik ook alle zaken qua leven, dus broeders en zusters laten er voor waken om in alle zaken uit te gaan van de koran en soenna !!! dus ons allen wordt gevraagd om onderzoek te doen , in wat voor situatie je je ook mag bevinden, kortom het is VERPLICHT INZICHT IN ZAKEN waarbij etische zaken in voor komen, onderzoek te doen, omtrent jurisprudentie en achtergronden in soenna en koran............. wees allen op jullie hoeden , en ga niet zomaar eten buitenshuis eten, ten eerste geldverspilling, als het ook thuis kan. ten tweede je kan op twijfel stuiten, als je niet weet of iets halal of haram is . Als je echt honger hebt eet dan VIS gerechten , ook lekker , en voor diegenen die geen vis eten , moeten zeker zijn van hun zaak , als ze iets ondernemen of gaan eten ...................

salaam
    diegene zal nooit sterven wiens hart lief heeft?

Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    salaam,

En IN DE NAAM VAN ALLAAH DE VERHEVENE... opnoemen , en dan etenswaar nuttigen .......

even vergeten op te noemen................HEEL BELANGRIJK, als je het vergeet zeg dan bismillah fi awallih wa agirih...............

wa salaam wa rahmatu allah........
    diegene zal nooit sterven wiens hart lief heeft?

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door issaoui Bekijk Berichten
    salaam,

he broeders en zusters, ik denk dat voorkomen beter is dan genezen !! je looptp niet zomaar een shorma tent binnen , en gaat er dan eten! omdat je ook verstand hebt die kan bepalen of iets halal of haram is. trouwens elke tenthouder zal wel zeggen dat het eten er halal zijn, dit bevorderd zijn omzet, en hij geeft er niet om om wie het eet !! moslim of niet moslim. by the way = het beste om te doen is zelf er op uit gaan , om te slachten met eigen handen en anders neem je er de tijd voor om samen met een broeder/s die wel kunnen slachten. zo heb je zekerheid dat het vlees halal is en goed te eten is. het komt door de consumptiemaatscappij dat wij alles snel ,snel en nog eens snel willen doen, terwijl de besten daarvoor de tijd en geduld nemen. En de onrechtvaardigen en ongelovigen willen ons het gemakzucht geven, en daarbij dus niet denkend , maar gewoon kopen en eten !!!! ze willen ons islamitisch denken om ver werpen !! door ons een sticker voor te schotelen waarbij HALAL VLEES op staat, zo denkt menigeen moslim , wat je ziet dat neem je !! ze willen dat wij , moslims weinig tot geen tijd nemen om zelf op onderzoek uit te gaan, als het gaat om islamitische zaken die ons allen aangaan, en dan bedoel ik ook alle zaken qua leven, dus broeders en zusters laten er voor waken om in alle zaken uit te gaan van de koran en soenna !!! dus ons allen wordt gevraagd om onderzoek te doen , in wat voor situatie je je ook mag bevinden, kortom het is VERPLICHT INZICHT IN ZAKEN waarbij etische zaken in voor komen, onderzoek te doen, omtrent jurisprudentie en achtergronden in soenna en koran............. wees allen op jullie hoeden , en ga niet zomaar eten buitenshuis eten, ten eerste geldverspilling, als het ook thuis kan. ten tweede je kan op twijfel stuiten, als je niet weet of iets halal of haram is . Als je echt honger hebt eet dan VIS gerechten , ook lekker , en voor diegenen die geen vis eten , moeten zeker zijn van hun zaak , als ze iets ondernemen of gaan eten ...................

salaam
    Beste broeder,

Een paar puntjes:
    - Allah(swt) heeft gezegd eet geen niet halal vlees/producten. Maar als jij vraagt aan een verkoper IS DIT HALAL? en hij zegt JA en je herhaald het nog 2/3 keer. Dan mag je het eten, tenslotte ookal is het niet halal diegene die het verkoopt neemt de siy'at(slechte punten). Dit geldt dus ook voor deze sticker als het niet klopt. Want als je ergens anders bent, in een andere stad kun je niet zomaar vlees g aan slachten en meteen opeten. Dan moet/kan je bijvoorbeeld bij een shoarmatent eten. Dit doe ik en de andere moslims die ik ken.
    - Er zijn mensen die in het ziekenhuis liggen, deze mensen krijgen bijvoorbeeld kip voorgeschoten. In zo'n situatie moet je gewoon bismil'Allah zeggen en eten. Want er is geen andere oplossing, het liefs als het kan eet je het niet maar als het moet en je geen keus hebt dan mag dat. Dan maakt Allah het halal voor je. Maar dit is niet bij varkensvlees het geval.

Verkomen is beter dan genezen, dat geef ik toe. Maar als je bewijs hebt dat het halal is dan moet je het niet moeilijker gaan maken.

Subhanallah

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Reputatie Macht
    10
    Sorry maar met sommigen uitspraken vind ik wel dat er erg gemakkelijk wordt over gedaan..

Kip eten als je in het ziekenhuis ligt? Hoezo zou je kip moeten eten als je in het ziekenhuis ligt. Dit is haram dus mag niet punt. In het ziekenhuis heb je ook ander eten, groenten, vla, brood etc. Dus het gaat hier niet om een kwestie van leven en dood.

Bovendien is het zo.. dat we wel kunnen vragen aan mensen is het halal? En zij zeggen mss wel 100 keer ja... maar als je zelf een twijfel gevoel hebt dan moet je het alsnog niet doen. Bovendien is er ook een groot verschil tussen wie zegt dat het halal is of niet.. een ongelovige die zegt dat iets halal is, of iemand die vrees heeft voor de Toorn van Allah..

Weet je.. er wordt tegenwoordig heel makkelijk geroepen dat vlees halal is.. maar ga maar eens op onderzoek uit.. Halal lijkt dezer tijd een andere betekenis te hebben gekregen... Vlees dat halal is heeft een aantal criteria dat aan moet voldoen.. Dat het dier niet mishandeld is, een goed leven heeft gehad, niet gelijd heeft en ook dat er geen bedwelmende zaken zijn toegediend..

Er bestaat zoiets als een halal certificaat, maar blijkbaar mag je volgens dat certificaat wel verdoving toedienen...

Dus als we het over halal of haram hebben, moeten we terugkijken naar de islam.. en niet wat men zelf tegenwoordig haram of halal noemt.

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Go sister!! Helemaal gelijk MashaAllah!

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Reputatie Macht
    9
    "Laat datgene waar je over twijfelt, voor datgene waar je zeker van bent "

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Een citaat met duidelijke waarheid! BarkaAllahoe feek.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. 'Koop geen Israëlische dadels voor Ramadan'
    Door Reiziger in forum Ramadan
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 01-07-10, 16:09

Bladwijzers

Forum Rechten