Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Salatie Aw Oummi (het gebed of mijn moeder)

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Salatie Aw Oummi (het gebed of mijn moeder)

Vertaald door abdelaziz ezhar

“We openen onze hotmail inbox en lezen berichten die gestuurd zijn door vrienden, maar hoe vaak openen we de quraan om de berichten te lezen die Allaah gestuurd heeft?”

Grappig verhaal van Shaykh AbdulBary Yahya:
    Toen ik in Medinah studeerde hoorde ik een verhaal van een shaykh die vertelde over dat een familie lid voor het eerst een tv had in zijn huis. De tv was nog onbekend in die tijd.
    De hele familie ging tv kijken en was benieuwd wat ze zouden gaan zien.
    Gewoonlijk was het dat de dochters en zijn vrouw Hijaab om hadden als zij buiten waren, maar in huis niet.Omdat ze thuis bij hun mahrams waren.De tv werd aangezet en het eerste wat ze zagen was een man die het nieuws voorlas.
    De vrouw en haar dochters gingen rennend en zoekend naar hun Hijaab omdat ze dachten dat de (niet mahram) man die het nieuws voorlas hun zou zien zonder Hijaab. J
    MashAllaah

Shaykh Yasir Qadhi vertelde over dat toen voor het eerst de telefoon uitkwam in Saoedi-Arabië dat er aan ‘ulemaa gevraagd werd of de telefoon haraam of halaal was.
    En dat er sommige geleerden waren die het haraam verklaarde toen ze hoorde dat een persoon in Mekka direct kan communiceren met een persoon in Medina door middel van deze telefoon.Ze zeiden dan, dit is Sihr. JLater werd deze fatwa weer ingetrokken.
    J

Juraij werd zwaar getest door Allaah toen hij geen gehoor gaf aan zijn moeder!! (zie Sahih muslim Book 032, Number 618
    Hij was in naafil gebed en zei, “salaatie ow ummi (het gebed of mijn moeder), salaatie ow ummi, salaatie ow ummi”
    Hij wist niet wat hij moest doen, het gebed verder voltooien of gehoor geven aan zijn moeder. Hij ging verder met zijn gebed en toen kwam de test.Dit is een les voor ons!! Zijn we ergens mee bezig en mama roept, wees dan gehoorzaam.

Shaykh Ibn Uthaymeen rahimullaah was echt milieu vriendelijk!!
    Hij zei tegen de mensen die in de moskee waren om de airconditioning een half uurtje voor de ‘iqamah aan te zetten. Zodra je mij ziet (om het gebed te leiden) zet het uit. Dit werd gedaan om energie te besparen. Alhoewel hij niets wist van het broeikaseffect.

De lichten van de Masjid gingen uit tenzij er mensen in de Masjid waren. Er waren spotlichten aan de zijkant voor de studenten van kennis die naar de Masjid kwamen om te studeren. Dit allemaal om niet te verspillen.

Hajjaj ibn Yusuf was een tiran. Hij was in Irak en wilde gaan zwemmen. Euphraat en Tigres waren enorme rivieren niet zoals vandaag de dag (door dat er een dam in Syrië en Turkije zijn geplaatst). De rivier stroming was veel te sterk voor hem, Hajjaj begon te verdrinken. Toen was er een visserman die hem redde en bracht hem in veiligheid. Hajjaj was verast dat iemand hem kwam helpen ondanks zijn tirannie. Hajjaj vroeg de visserman of hij wel wist wie hij was. De visserman vertelde hem dat hij wist dat hij Hajjaj de tiran was. Dus Hajjaj vroeg hem: waarom heb je mij dan gered?

De visserman zei: iedereen die overlijdt terwijl hij verdrinkt zal een shaheed zijn, en ik wilde niet dat jij deze gunst zou ontvangen!!

Toen Bilal radiAllahu ‘anha terug kwam van Syrie naar Medinah, lang na het overlijden van de Profeet salallahu ‘alayhi wa sallam, kwam hij aan, net voor het Fajr tijdstip. Zijn Adhaan instinct kwam in hem op en hij klom op de moskee en verrichte de Adhaan. Er is verteld dat alle mensen huilend opstonden door het horen van zijn stem, herinnerend aan de dagen met de Profeet salallahu ‘alayhi wa sallam.
    De Profeet صلى zei: \"De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw\".(Moesliem)
    http://gekkerdiwissntmezirt.spaces.live.com

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24

Re: Salatie Aw Oummi (het gebed of mijn moeder)

Assalaam oe'leikoem,

Ik vond het eerste stukje wel erg grappig om te lezen, het verhaaltje van de familie die voor het eerst een tv hadden. Pas geleden vertelde mijn moeder ook een verhaal die ook zo ongeveer ging. Er was toendertijd een oud-oma in marokko die zich schuilde voor die man die tegen mijn moeder 'aan het praten' was (dat was dus de televisie die ze voor het eerst zag), en zei of ze zich niet schaamdde daarvoor. Vond het wel heel leuk toen ze dat vertelde.
    Het is een soortgelijke verhaal als die hierboven staat : D.

Masha Allah barak Allahoe fiek voor het plaatsen aghi.

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Shaykh Dr. 'Aidh al-Qarni: 'Het gebed! Het gebed!'
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Islam video's
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 22-02-10, 13:32
  2. Hoe kanik voorkomen dat mijn gedachten afdwalen in het gebed
    Door iwiss_n_tmezirt in forum Het gebed
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 27-09-06, 14:26
  3. Een prachtig Flash "mijn moeder"
    Door aimade-dine in forum Flash
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 14-03-06, 18:42
  4. O mijn moeder niet verdrietig zijn!!!!
    Door aimade-dine in forum Anasheed
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 12-03-06, 11:55
  5. Islam is mijn leven en mijn bestaan...
    Door Amanatallah in forum Gedichten
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 29-01-06, 12:06

Bladwijzers

Forum Rechten