Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Al'aqiedah (de geloofsleer)

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Reputatie Macht
    0

Al'aqiedah (de geloofsleer)

Asselemoe 'elaykoum wa rahmatoellaahi ta'aalaa wa barakaatoehoe broeders en zusters in het geloof.

Ik ga in dit topic stap voor stap uitspraken plaatsen van de vier grote Islamitische rechtsgeleerden (Imaam Aboe Hanifa, Imaam Maalik ibn Anas, Imaam Shafi`i, Imaam Ahmad ibn Hanbal) wat betreft de eigenschappen van Allah (verheven is Hij).

Ik wil eenieder vriendelijk verzoeken om geen artikelen te plaatsen van welke geleerde dan ook, aangezien ik dit topic overzichtelijk wil houden en aangezien ik enkel en alleen gebruik wil maken van de uitspraken van de vier grote Islamitische rechtsgeleerden.
    Wat genoeg is voor hen, zal ook genoeg zijn voor ons. De 'aqiedah (geloofsleer) blijft dezelfde 'aqiedah als voor de eerste drie generaties (sahabaa's; metgezellen, taabie'ien; volgers, taabi' attaabi'ien; volgers van de volgers).

En deze vier grote rechtsgeleerden behoren tot de eerste drie generaties.

Voor de rest mag eenieder zijn/haar mening zeggen in dit topic of vragen stellen als die er zijn.

Wa selemoe 'elaykoum wa rahmatoellaahi ta'aalaa wa barakaatoehoe
    De Qor-aan is waarlijk de onfeilbare en perfecte woord van Allah (verheven is Hij)

J\'aime ma religion et la science

Dienie: al-Islaam ; ahloe soennah wa aldjamaa\'ah

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Reputatie Macht
    0

Re: Al'aqiedah (de geloofsleer)

Asselemoe 'elaykoum

Wij beginnen bij het begin.

Ik heb mijn best gedaan om de vertalingen zo dicht mogelijk bij het Arabisch te houden, maar anderzijds moest ik er ook voor zorgen dat de Nederlandse zinnen zouden kloppen (dat het dus geen illigaal Nederlands zou worden). Want veel Arabische uitdrukkingen kunnen niet letterlijk vertaald worden, aangezien men in het Nederlands hiervoor andere uitdrukkingen gebruikt. Maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

Wa Allahoe al'aalim (en Allah is de Alwetende)

Wa selemoe 'elaykoum
    De Qor-aan is waarlijk de onfeilbare en perfecte woord van Allah (verheven is Hij)

J\'aime ma religion et la science

Dienie: al-Islaam ; ahloe soennah wa aldjamaa\'ah

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 33
    Laatste Bericht: 10-01-09, 11:43
  2. Het belang van de juiste geloofsleer!
    Door Umar in forum Islam video's
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 07-05-08, 23:25
  3. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 07-05-08, 23:20
  4. Reacties: 3
    Laatste Bericht: 20-01-07, 20:33
  5. Kleine kinderen en hen geloofsleer...
    Door Ridouan in forum Islam video's
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 13-09-06, 21:12

Bladwijzers

Forum Rechten