Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Zo stimuleren we de kinderen om al-fajr in de moskee te bidden

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Reputatie Macht
    14

Zo stimuleren we de kinderen om al-fajr in de moskee te bidden

Alsalam 3alaikom wara7mat Allah wabarakatoeh,

Masha Allah! Ik las toevallig een mooi verhaal over een manier waarbij we onze moslim-kinderen helpen om salaat al fajr op tijd te bidden in de moskee. Het verhaal gaat als volgt:

"Ik was op een dag onderweg naar kantoor toen ik ergens langs de weg stopte om het middaggebed te verrichten in één van de huizen van Allah. Toen ik de moskee binnentrad merkte ik dat er een huldigingbord met een groot aantal namen van kinderen aan de muur hing. Bovenaan het bord stond ‘namen van kinderen uit de buurt die het gezamenlijke ochtendgebed bijwonen’. Na het gebed stapte ik op de imam af, moge Allah hem belonen, en vroeg hem naar het verhaal achter dit bord.

Hij antwoordde: “Bij Allah, als je het ochtendgebed met ons zou bijwonen dan zou je versteld staan van het aantal kinderen dat het gebed met ons bijwoont. Je zou bijna denken dat het de kinderen van de metgezellen van de Profeet (vrede zij met hem) zijn. Afhankelijk van de donaties die wij krijgen streven wij ernaar om eens of twee keer per jaar de kinderen die het gebed met ons bijwonen in het zonnetje te zetten door een feest voor hen te organiseren.”

Moge Allah de mensen van deze moskee en degenen die donaties geven rijkelijk belonen en ik hoop dat dit soort ideeën door andere moskeeën overgenomen zullen worden. Om zo de kinderen te stimuleren om de verplichte gebeden in de moskee te verrichten en in het bijzonder het ochtendgebed. Dit zal hen ten goede komen wanneer zij volwassen zijn.

Dit soort bewonderenswaardige en eenvoudige initiatieven verdienen het zeker om nagevolgd te worden en het is slechts een kleine moeite om zoiets soortgelijks tenminste thuis toe te passen zodat onze kinderen geprikkeld worden om goede daden te verrichten.

bron: al-yaqeen.com

Walsalam 3alaikom wara7mat Allah wabarakatoeh
    ألابذكرالله تطمئن القلوب

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    24
    Assalaam oe'leikoem,

De kinderen zullen dit als iets heel leuks ervaren. Om een terugblik te werpen aan mijn vroegere jeugd aan de moskee, werden dit soort dingen helemaal niet toegepast. Wel kan ik me herinneren dat wij een mou'alim hadden die echt heel aardig was (los van de moskee). Je houdt er hele leuke herinneringen aan vast.

Het is een heel goed initiatief. Een mooie/leuke herinnering die je ze meegeeft voor later.

Djazaaki Allah voor het plaatsen oeghti al'Azeeza.

Wassalaam oe'leikoem

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Te snel bidden?
    Door OegtNajat in forum Het gebed
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 20-01-10, 17:04
  2. Het meenemen van kleine kinderen naar de moskee
    Door NL-Ismail-Mohammadi in forum Het gezin
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 24-09-09, 23:31
  3. Mag je jonge, spelende kinderen meenemen naar de moskee?
    Door Al-oegt Noer Aicha in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 27-12-08, 11:10
  4. Mag je jonge, spelende kinderen meenemen naar de moskee?
    Door Oem_Nisa in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 27-10-07, 20:43
  5. bidden in de moskee?
    Door Oem_Nisa in forum Vragen mbt de Ramadan
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 05-08-06, 16:45

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten