Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Shahada tot Salaf

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Reputatie Macht
    11

Shahada tot Salaf

selaam aleikum rahmatAllaah wa barakatoe

Ik was een jongen die op de verkeerde weg ging maar toch altijd bepaalde vragen had.. waarom zijn we hier ? waarom vliegt de en vogel harder dan de andere ? waarom gaan we dood ? waar gaan we dan heen ?

Mensen om mij heen vonden dat vreemd en zeiden hoe je daar niet mee bezig maar toch bleef het allemaal in mijn achterhoofd.

Tot ik op een dag iemand leerde kennen met een islamitische achtergrond ( de persoon zelf wist totaal niets van de islaam ) maar toch wilde ik weten wat het was. Ik ging op een avond eve op internet zoeken en kwam op de site van ontdekislam en kwam daar in contact met een andere nederlandse moslim ( verbal Mujahideen ) hij was een van admins. Hij nam mij mee en legde me verschillende dingen uit . Antwoorden waar ik jaren naar zocht en ik had een doel. Allaah Aanbidden !!!

Al snel daarna deed ik de shahada en kwam ik in aanraking met een broeder van de Assoennah moskee Den Haag en raakte ik bevriend met Abdul Jabbar van de Ven. Waarna ik daar jaren les volgde voelde ik me toch niet goed ik beging nog steeds bepaalde zondes waar ik spijt van heb.

Na zo 2 jaar door zijn gegaan kwam ik broeders tegen waar ik in masjied Fawaz voor gewaarschuwd werd. Ze zouden roddelen volgens hun. Maar ik raakte goed bevriend met 1 van deeze broeders en hij nam mij mee naar andere salafi broeders en ik merkte dat ze niet roddelde maar gewoon de geleerde volgden. Maar ik zat dus in een strijd wat moet ik doen ? ik bleef bij beide les volgen en bij beide kanten vragen stellen . Zoals ik vaak naar Jamal ( Abu Ismail ) om te praten hier over en had ik vragen zoals :
    - Volgen jullie Sayid Qotb antwoord van hem : Nee
    - Volgen jullie Adnaan Aroor antwoord van hem : Shaykh Adnaan
    - Wie zijn de ulamaa antwoord van hem : Leer eerst arabisch

Ik wist dat hier iets fouts was want al deze antwoorden slaan nergens op.
    Als je Adnaan Aroor volgt volg je automatisch Sayid Qotb want die hebben dezelfde DWALENDE aqeeda. En ze zijn beide weerlegd door verschillende Ulamaa. En het laatste slaat helemaal nergens op want je stopt je kind toch ook niet in een shia school voor arabisch ???!!!

Maar het leuke kwam die zelfde week . Een andere leerkracht iemand die maar een beetje wat roept en grapjes met zusters maakt in de les want dat mag daar allemaal bij Fawaz. Fouad die daar Loematal Itiqaad geeft iig dat schijnt hij te geven want het lijkt nergens op. Prees dezelfde week Sayid Qotb !!! na dit gehoord te hebben heb ik di verspreid waardoor ik door deze mensen van Fawaz bedreigd ben en de moskee niet meer in mocht komen.

Van de voorgaande persoon Abdul Jabbar had ik al eerder afstand genomen broeder met goed akhlaaq maar met een manhaj die nergens op lijkt.

Dus besloot ik bij broeder Bouchta en Abu Zaid lessen te nemen en van de Ulamaa Shaykh Al Albani Shaykh Othaymeen Shaykh Bin Baz Shaykh Rabee a Bin Heedy Madkhaly Shaykh Luhaidaan Shaykh Zaid Madkhaly Shaykh Saalik Fawzaan etc. deze ulamaa weerleggen alle personen die Fawaz Abu Ismail Ahmed Salaam Omar at turky en al die mensen daar volgens. Zoals
    Grote Hizbies als : Mohammed Hassan Sayid Qotb Mohammed Qotb Hassan al banna Adnaan Aroor Youssef Qardawi en Ahmed Salaam en vele andere!

Nou ik deze ulamaa volg ben ik al hamdulilah verder verwijderd van de zondes en voel ik me vele malen beter het voelt goed om op de waarheid te zetten de manhaj van de Salaf

dit is tot nou toe wat ik zon beetje heb gedaan

Hayaak Allaah
    Salafie insha Allaah .. volg de ulamaa broeders en zusters en niet een aantal figuren die leugens verspreiden over de ulamaa.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Salaam 3aleykom warahmatoe Allah wabarakatoe,

Masha-allah om dit te lezen, maar even een vraagje/opmerking

al die stromingen zijn toch verboden.. de profeet (saws) is er altijd op tegen geweest dat er verschillene stromingen zouden ontstaat.. er is maar 1 Islam met een laatste boodschapper en zijn voorbeeld dienen wij op te volgen.

Een eigen leer gaan aanhangen? De Koran verteld ons duidelijk te bidden naar Allah en hem geen metgezellen aan te meten. Excuseer, maar ik kan die stromingen echt niet volgen, maar dat is mijn mening.

Ma3a salama,
    Faith

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Reputatie Macht
    11
    Salaam 3aleykom warahmatoe Allah wabarakatoe,

wa aleikum selaam wa rahmatAllaah wa barakatoe

Masha-allah om dit te lezen, maar even een vraagje/opmerking

BarakAllaah au feek

al die stromingen zijn toch verboden..

Sahih

de profeet (saws) is er altijd op tegen geweest dat er verschillene stromingen zouden ontstaat..

De profeet Mohammed heeft gezegd:

Deze Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen, allen zullen in het Hellevuur zijn behalve één.”
    Zij (de metgezellen) vroegen:
    “Welke (groep) is dit O Boodschapper van Allaah?”
    Hij antwoordde:
    “Zij zijn diegenen die op hetgeen zijn waar ik en mijn metgezellen vandaag de dag op zijn.”

er is maar 1 Islam met een laatste boodschapper en zijn voorbeeld dienen wij op te volgen.

Vandaar dat Selefieyyah een groep van mensen is op de Madhab van de Selef, op hetgeen waar de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) en zijn metgezellen op waren en het is geen groepering van onder de hedendaagse groeperingen.

En daarom is het zeker jammer dat figuren zoals Fawaz en Mohammed Hassan en Abu Ishaaq etc stromingen maken en afwijken van de groep van de salaf zei denken de islaam beter te kunnen begrijpen dan personen zoals Omar RadiAllaahanhoe en Abu Bakr en Otman en ali en alle metgezellen van de profeet Sallalahoe Alayhi wassalam

Een eigen leer gaan aanhangen? De Koran verteld ons duidelijk te bidden naar Allah en hem geen metgezellen aan te meten. Excuseer, maar ik kan die stromingen echt niet volgen, maar dat is mijn mening.

Klopt maar zei voegen dingen toe en laten dingen weg.

Profeet Mohammed Sallalahoe Alayhi Wasalam heeft gezegd:

En pas op voor geïnnoveerde zaken, omdat elke geïnnoveerde zaak Bid’ah is, en elke Bid’ah is een dwaling.”

Overgeleverd door Aboe Dawoed en anderen

( en elke dwaling zoals jullie weten leid naar het vuur )

Iemaam Al-Berbehaarie heeft gezegd : "Wees gewaarschuwd voor de kleine toegevoegde zaken, want kleine bid’ah’s worden groot. Zo is het met elke bid’ah gegaan die tot deze natie is toegevoegd, in het begin was het iets kleins en leek het op de Waarheid waardoor iedereen die er instapte misleid werd. Daarna kon men er niet meer uitkomen en werd het als iets prachtigs gezien en gepraktiseerd (alsof het) van de religie is. Maar (in werkelijkheid) ging het de Rechte Weg tegen (waardoor) het buiten de Islaam trad!"

"Er zal altijd een groep van mijn gemeenschap duidelijk op de waarheid zijn tot dat het uur komt"

Iemaam Ahmed ibn Hanbal zei over deze overlevering: "Als deze geredde groep niet de metgezellen van hadieth (ashaboel-hadieth) zijn, dan weet ik niet wie het anders zou moeten zijn". (silsilat al-ahadieth as-sahiha, volume 1, pagina 541)

Hier onder een link over bidah van Shaykh Saalih Fawzaan
    http://www.ahloelhadieth.com/articles/Bidah.pdf

Hier een stukje uit het boek Al bidah van Shaykh Saalih Fawzaan:

Zeggen we dat innovaties de weg vrij maken naar
    Koefr (Ongeloof).
    Ze houden een toevoeging in de Dien (religie) in, wat niet door Allaah of Zijn Boodschapper is ingesteld.
    De Bid’ah is erger dan een grote zonde, omdat Shaitaan zich meer verheugt op een Bid’ah dan dat hij zich verheugt bij een grote zonde, omdat een zondaar een zonde begaat terwijl hij weet dat het een zonde is, en toont berouw en verlaat het.
    Terwijl een persoon van Bid’ah zijn Bid’ah uitvoert terwijl hij gelooft dat het een deel is van zijn religie waarmee hij toenadering zoekt tot Allaah.
    Dus hij toont geen berouw en laat het dus ook niet achterwege.
    De Bid’ah is aan de andere kant, een vervanging voor de Soennah, en maakt degene die
    het praktiseert afkeer hebben voor de mensen die de Soennah praktiseren en Ahl-as Soennah zijn.
    Terwijl de Bid’ah zelf degene die het praktiseert, doet distantiëren van Allaah, en hij raakt onderworpen aan Zijn Woede en Bestraffing, en het veroorzaakt dwaling en corruptie van het hart.

Einde Citaat

U kunt ook de dingen bekijken die ik geplaatst heb bij Bidah op dit forum dan word je duidelijk wat voor smerige praktijken deze mensen hebben.

Moge Allaah ons beschermen en moge Allaah ons leiden op het rechte pad het pad waar de sahaba zich ook op bevonden.

Hayaak Allaah
    Salafie insha Allaah .. volg de ulamaa broeders en zusters en niet een aantal figuren die leugens verspreiden over de ulamaa.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    11
    als je ziet hoeveel groeperingen er wel zijn... dat maakt me eigenlijk wel bang... waarom kan ik gewoon niet een moslima zijn die het goeie pad volgt .. waarom moet ik nog een naam hebben van een groepering ofsoo iiets...
    BiiSsmiiLahii Rahmanii Rahiiem

Every Moslim has 5 apoitments whit there God make it usefull and give it more time...

Wij staan met ons verdriet nooit alleen,
    De schepper staat altijd om ons heen,
    We hoeven Allah maar aan te roepen,
    En we kunnen ons altijd op Hem beroepen

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Reputatie Macht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diienaresjeuh_x Bekijk Berichten
    als je ziet hoeveel groeperingen er wel zijn... dat maakt me eigenlijk wel bang... waarom kan ik gewoon niet een moslima zijn die het goeie pad volgt .. waarom moet ik nog een naam hebben van een groepering ofsoo iiets...

selaam aleikum rahmatAllaah wa barakatoe zuster

na3am dat maakt iedereen bang.

Volg daarom als je het niet weet zoals Allaah in de qoran zegt:
    Vraag de mensen met kennis als je het niet weet. Ongeveer in deze context.

Wie zijn de mensen met kennis:

Is dat een mannetje dat fitnah veroorzaakt bij masjied Soennah? ( btw ooit afgevraagd waarom hij hier zit en niet in saudie of in zijn eigen land Syrie daar ? ) omdat shaykh Bin Baz rahimAllaah vriendjes van hem op heeft laten pakken zoals hun grote "shaykh" Hassan al Banna deze hassan al banna is een grote Moebtadah.

Of zijn de mensen met kennis :

Sheikh Saalih Fawzaan ( dus niet de ABDELAZIEZ FAWZAAN DIE BIJ FAWAZ KWAM ) je sneaky zijn ze wel met namen.

Sheikh Rabee a Madkhaly

Sheikh Mohsien Abbaad

Sheikh Zaid Madkhaly

Sheikh Al Albaani

Sheikh Bin Baz en nog vele andere..

Maar zuster lees onder bidah het kopje Fawaz + weerlegging schriftelijk en kijk egt vooral dat adviseer ik iedereen Fawaz vs Al Albaan Bin Baz en de grote ulamaa.

Deze heb ik allemaal onder het kopje Bida geplaatst.

Volg de ulamaa dan hoef je niet bang te zijn.

Als u meer informatie wilt over deze zaak zal ik het plaatsen onder bidah.

Hayaak Allaah

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    11
    djazaka lah oe gaiiran Agii
    BiiSsmiiLahii Rahmanii Rahiiem

Every Moslim has 5 apoitments whit there God make it usefull and give it more time...

Wij staan met ons verdriet nooit alleen,
    De schepper staat altijd om ons heen,
    We hoeven Allah maar aan te roepen,
    En we kunnen ons altijd op Hem beroepen

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Yebgha ash-Shahada
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Anasheed
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 29-04-07, 09:41
  2. Lees hoe zwaar de Shahada weegt op de Weegschaal
    Door Moe'tasima in forum Hadith
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 11-09-06, 19:23
  3. De Salaf & Ramadaan
    Door hassan in forum Ramadan
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 01-06-06, 18:52
  4. Shahada / Geloofsgetuigenis
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Sahada (Geloofsgetuigenis)
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 26-05-06, 21:43
  5. Yebgha ash-Shahada
    Door youssef_nl in forum Anasheed
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 22-01-06, 12:11

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten