Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 34

Onderwerp: Hoe belangrijk is het voor jou ...

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassan Bekijk Berichten
    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu,

Mijn persoonlijke mening; zolang er wederzijds respect is tussen elkaar is al genoeg en natuurlijk een goede omgang.Verder wil ik jullie graag attenderen dat wij slechts één vader en één moeder hebben.Ook las ik ooit enkele ahadith omtrent deze zaak. [In het Engels]

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "Whoever calls himself by other than his father’s name (or attributes himself to someone other than his father), will be cursed by Allaah, the angels and all the people." (Reported by Ibn Maajah, 2599; see also Saheeh al-Jaami’, 6104).

Al-Bukhaari (3508.) and Muslim (61) narrated from Abu Dharr (may Allaah be pleased with him) that he heard the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) say: “Any man who knowingly attributes himself to someone other than his father is guilty of kufr. Whoever claims to belong to a people when he has nothing to do with them, let him take his place in Hell.”

(Wa Allahu A3lam)

Baraka Allahu fiekum

Ma3a Salama

Dus het is haram? Oke dat wist ik niet...

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Islam_4yaa Bekijk Berichten
    Salaam alykom

Ikzelf vind het wel degelijk belangrijk dat je een goede band hebt met je schoonmoeder, het is immers de moeder van je man. Je kunt wel denken van ik ben met mn man getrouwd en hij is ook degene met wie ik mn leven deel, maar je trouwt naar hem toe je behoort tot zijn van familie dan. Ik vind dat hoe je je moeder behandelt, zo moet je ook je schoonmoeder behandelen. Een goede band met je schoonmoeder vind ik dus zeker belangrijk. Je moet evenwichtig met je schoonfamilie omgaan en niet alleen aan je eigen familie trekken zoals je tegenwoordig vaak ziet. Mijn moeder zegt altijd doe Gheir in je schoonfamilie. Wees goed voor je schoonfamilie/schoonmoeder, want weet ze zullen je herinneren als een goede schoondochter. En als je man zo iets heeft van 'maak niet uit, het is niet nodig', dan zal ik daar niet in mee stemmen. Hoe je wenst of keert zoals gezegd je trouwt naar zijn familie en daarbij zul je veel met ze in contact zijn. Denk er wel over na het is de moeder van je man, hoe wens jijzelf hoe jou moeder zou worden behandelt als je broer trouwt met een vrouw (schoonzus dus).....

Wa asalaam alykom
    Exactly dat is dus wat ik ook denk

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Barak Allahoe fiekoem voor jullie antwoorden/meningen. Ik zal later insha Allah ingaan op jullie reacties.

Shokran lakom zusters en agh Hassan : )

Upwaarts!

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassan Bekijk Berichten
    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu,

Mijn persoonlijke mening; zolang er wederzijds respect is tussen elkaar is al genoeg en natuurlijk een goede omgang.Verder wil ik jullie graag attenderen dat wij slechts één vader en één moeder hebben.Ook las ik ooit enkele ahadith omtrent deze zaak. [In het Engels]

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "Whoever calls himself by other than his father’s name (or attributes himself to someone other than his father), will be cursed by Allaah, the angels and all the people." (Reported by Ibn Maajah, 2599; see also Saheeh al-Jaami’, 6104).

Al-Bukhaari (3508.) and Muslim (61) narrated from Abu Dharr (may Allaah be pleased with him) that he heard the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) say: “Any man who knowingly attributes himself to someone other than his father is guilty of kufr. Whoever claims to belong to a people when he has nothing to do with them, let him take his place in Hell.”

(Wa Allahu A3lam)

Baraka Allahu fiekum

Ma3a Salama
    Assalaam oe'leikoem,

Shokran dat je jouw mening/standpunt deelt met ons. Ik was zeer benieuwd naar hoe een man daar tegenaan kijkt. En uit jouw tekst kan ik halen dat jij dat het wel degelijk belangrijk vindt. Dat vind ik mooi. Zeker wanneer deze wederzijdse respect aanwezig is. Ik denk dat je een hele mooie balans kan opmaken van schoonmoeder en dochter. Fijn om te lezen dat een man dit toch wel van belang vind in zijn relatie met zijn vrouw.

Moge Allah over ons waken en ons in staat doen stellen om onze schoonmoeders (insha Allah) te kunnen behandelen met alle respect. Allahi barek fiek agh Hassan.
    Ik had een vraagje over de 2 ahadith: een vrouw mag de achternaam van haar man niet aannemen, niet? Dat wordt er toch bedoeld met deze ahadtih. Of ben ik nu in de war...

[World OFF, Dream ON]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Islam_4yaa Bekijk Berichten
    Salaam alykom

Ikzelf vind het wel degelijk belangrijk dat je een goede band hebt met je schoonmoeder, het is immers de moeder van je man. Je kunt wel denken van ik ben met mn man getrouwd en hij is ook degene met wie ik mn leven deel, maar je trouwt naar hem toe je behoort tot zijn van familie dan. Ik vind dat hoe je je moeder behandelt, zo moet je ook je schoonmoeder behandelen. Een goede band met je schoonmoeder vind ik dus zeker belangrijk. Je moet evenwichtig met je schoonfamilie omgaan en niet alleen aan je eigen familie trekken zoals je tegenwoordig vaak ziet. Mijn moeder zegt altijd doe Gheir in je schoonfamilie. Wees goed voor je schoonfamilie/schoonmoeder, want weet ze zullen je herinneren als een goede schoondochter. En als je man zo iets heeft van 'maak niet uit, het is niet nodig', dan zal ik daar niet in mee stemmen. Hoe je wenst of keert zoals gezegd je trouwt naar zijn familie en daarbij zul je veel met ze in contact zijn. Denk er wel over na het is de moeder van je man, hoe wens jijzelf hoe jou moeder zou worden behandelt als je broer trouwt met een vrouw (schoonzus dus).....

Wa asalaam alykom
    Assalaam oe'leikoem,

Ik kan mij helemaal vinden in jouw reactie, Islam_4yaa. Ik kan er eigenlijk niks aan toevoegen.

Er kropt zich een bepaalde angst in mij die ik niet kwijt kan..We kunnen slechts doe'a blijven doen en ons richten tot Allah.

[World OFF, Dream ON]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OegtNajat Bekijk Berichten
    Allahoema Amien...voor jouw geldt het zelfde inshaAllah zuster,

Ja ik dacht laat ik ook maar even reageren,Walajeb zuster geen dank

Ja natuurlijk is mijn moeder anders als mijn schoonmoeder,mijn moeder heeft me opgevoed en alles voor mij gedaan. En het is niet zo dat mijn schoonmoeder mijn echte moeder ze plaats gaat in nemen als ik haar soms mama ga noemen...( je zegt toch ook schoonMOEDER=mama in principe,dus het is voor mij eerlijk gezegd dan geen enkele probleem snapje.) Als mijn schoonmoeder mij anders zou behandelen als verwacht,dus eigenlijk 'slecht' zeg maar...zou ik niet het zelfde doen. Ik ben Alhamdoellilah een heel geduldig iemand...dus ik ga zeker niet in oorlog met mijn schoonmoeder...dus als zij mij niet mag oke..ik doe mijn zaken dan en zij de hare...En ik kan haar dus dan ook niet mama noemen door de gedrag zij naar mij toont...als je begrijpt wat ik bedoel.

Hmm oke Ghair InshaAllah.
    Er is een familielid in Marokko die noemt haar schoonmoeder ook 'yemma ..[naam]'. Ze heeft dan ook een goede band met haar schoonmoeder. En die wederzijdse respect waar Hassan het over had, was ook erg aanwezig. De contacten onderling is niet meer dan respect voor en naar elkaar toe. Elkaar in zijn/haar waarde leggen, al stam je af van een andere volk en spreek je de taal anders dan de andere. Dat vond ik erg mooi om te zien.

Goed van je zuster. Blijf haar behandelen met respect, jouw geduld zal zeker beloond worden. Is het niet hier in deze dounya dan wel in al-Aghiera insha Allah.

[World OFF, Dream ON]

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    14
    Ik vind het heel belangrijk als mijn man en zijn moeder een goede band hebben.
    Wat bedoel ik daarmee?
    Een man mag nooit zijn moeder vergeten. En ik als zijn vrouw zal dat nooit willen/verwachten.
    Een man die geen goeie band heeft met zijn moeder, zal dat ook niet hebben met jou(als zijn vrouw)
    Jij en je schoonmoeder moeten ervoor zorgen dat je man nooit in de situatie komt dat hij moet kiezen.

Je hebt natuurlijk van die gemene schoonmoeders, die je het liefst nooit wilt zien. (Moge allah(swt) de zusters helpen die dat mee maken) Maar toch vind ik dat jij als een vrome vrouw elke dag moet bidden dat je man, schoonmoeder en jij een mooie band krijgen.
    En laten we onze schoonvaders niet buiten sluiten!
    hihihi

Dit is ongeveer kort en krachtig wat ik vind
    There\'s only one god and that\'s Allah

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door **Fatimamoslima** Bekijk Berichten
    Ik vind het heel belangrijk als mijn man en zijn moeder een goede band hebben.
    Wat bedoel ik daarmee?
    Een man mag nooit zijn moeder vergeten. En ik als zijn vrouw zal dat nooit willen/verwachten.
    Een man die geen goeie band heeft met zijn moeder, zal dat ook niet hebben met jou(als zijn vrouw)
    Jij en je schoonmoeder moeten ervoor zorgen dat je man nooit in de situatie komt dat hij moet kiezen.

Je hebt natuurlijk van die gemene schoonmoeders, die je het liefst nooit wilt zien. (Moge allah(swt) de zusters helpen die dat mee maken) Maar toch vind ik dat jij als een vrome vrouw elke dag moet bidden dat je man, schoonmoeder en jij een mooie band krijgen.
    En laten we onze schoonvaders niet buiten sluiten!
    hihihi

Dit is ongeveer kort en krachtig wat ik vind
    MashaAllah heel mooi verwoord zuster!

Dat vind ik ook

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door **Fatimamoslima** Bekijk Berichten
    insha-Allah!

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    14
    Jammer dat onze broeders niet reageren, maar denk ongeveer wel waarom ze dat niet doen ahahahha

Het is namelijk zo dat ieder broeder wenst om een vrome vrouw natuurlijk,maar ook dat het goed klikt met zijn moeder..

Vb:
    Ze hoeven niet elke dag bij zijn ouders te eten a.h.w, maar hij zou het volgens mij geweldig vinden als zijn vrouw eens in de tijd vraagd om bij hun te gaan eten. In plaats van dat hij er steeds maar mee komt.

Wa salaam
    There\'s only one god and that\'s Allah

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. 100 stokslagen voor ongehuwde overspeligen, steniging voor getrouwden
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Opmerkelijk nieuws
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 09-09-09, 22:38
  2. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 03-04-07, 13:33
  3. Zeer belangrijk voor moslims in Nederland
    Door Abdullah124 in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 14-01-07, 20:25
  4. 1/3 voor voedsel, 1/3 voor drinken en 1/3 voor adem