Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Mijn verhaal

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    0

Mijn verhaal

Selaam aleikom wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ook ik zou graag een poging willen wagen om mijn verhaal aan jullie te vertellen, hoe ik moslima ben geworden, alhamdolillah!

Ondanks mijn achtergrond(mixje van Turks,Marokkaans en Nederlands) ben ik niet echt opgegroeid met de islam of een andere godsdienst. De islam was er wel maar dan op de achtergrond bij familie,maar ook die zijn niet echt praktiserend.
    Toen ik 14 /15 jaar was en op de middelbare school zat kwam ik in aanraking met zusters die hijaab droegen,Ik vond dat zo prachtig om te zien. Ook zette me dat heel erg aan het denken. Thuis begon ik steeds meer vragen te stellen over de islam aan mijn moeder. Mijn moeder probeerde mijn vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Ook ging veel boeken lezen en ik liet me informeren door zusters en broeders die ik kende van school .Die mij natuurlijk maar al te graag wilden helpen Ik voelde mij zo verbonden, dit is wie ik ben en dit is wat ik wil dacht ik.

Mijn moeder vond het prachtig dat ik al die kennis aan het opdoen was en ze hielp me hier heel erg bij. Thuis voor de spiegel oefende ik vaak hoe ik een hijaab moest opdoen en dragen,ook hierin help mijn moeder me. Mijn vader daar in tegen begon steeds meer afstandelijker tegen me doen toen hij merkte dat ik me aan het verdiepen was.

Op mijn 16e wist ik het echt zeker en heb ik officieel de Shahada gedaan. Vanaf die dag ben ik ook hijaab gaan dragen. Mijn moeder vond het prachtig maar ook raar,ze moest er heel erg aan wennen dat ik hijaab droeg. Mijn vader reageerde heel bot en het kwam er op neer dat hij geen contact meer met me wou door de keuze die ik gemaakt heb. Dit deed me heel er pijn en tot op de dag van vandaag heb ik het daar nog heel moeilijk mee. Ondanks mijn pogingen om het contact en de band te herstellen blijft hij afstand houden .Maar gair insha allah komt het goed en draait hij bij.

Ik weet nog lang niet alles over de Islam en heb nog heel veel te leren maar elke dag bedank ik Allah dat hij mij de juiste weg heeft gewezen. En hoe meer ik weet over de Islam des te meer besef ik voor mijzelf dat ik de goede keuze heb gemaakt.

Dit is in het kort mijn bekeringsverhaal.

Insha allah moge Allah swt ons allemaal leiden en beschermen. Amien.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Salaam 3aleykom zuster,

Masha-Allah dat je je verhaal hier hebt verteld. Het doet me ontzettend goed. Ik ben blij kennis met je te mogen maken.

Jammer dat je vader zo reageert, maar geef het tijd om jouw ingeslagen weg te accepteren en misschien ziet hij ook op een dag dat de Islam hèt pad is, sirat elmostaqiem. Insha-Allah!

In je laatste alinea meldt je dat je nog niet alles weet over de islam. Ik antwoord: Join the club, daarom zijn we hier op dit forum. Wellicht dat we van jou kunnen leren en jij van ons.

Ik wil je hartelijk welkom op het forum. Ik dank Allah Ta'ala met zo'n mooie zuster in de Islam. Masha-Allah!

Ma3a salama,
    Faith

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    3alaikom Salaam Warahmatoe Allahoe WaBarakatoe,

MashaAllah zuster dat je bekeerdt bent! Moge Allah Subhana Wata3ala je belonen met Djanat Al-Firdaws! Amien.

Het is mooi zoals jij bent teruggekeerdt naar de weg van Allah. Wat betreft jouw vader is het wel een beetje te begrijpen. Jij bent ten slotte zijn dochter en als hij dit niet van je gewendt is,komt het als een hele verandering bij hem over. En het komt allemaal wel weer goed inshaAllah,heb veel geduld met je vader. En leg hem alles goed en rustig uit,zodat hij je ook gaat begrijpen.

Ik ken veel bekeerde zusters Alhamdoellilah waar het soms wel eens erger aan toe is gegaan als bij jouw, en het is Alhamdoellilah met de wil van Allah allemaal weer goed gekomen. Zusters dragen ghimaar en lopen gewoon met hun moeder of vader over straat,terwijl hun er heel anders uit zien vergeleken met hun dochter bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal en ik wens inshaAllah nog veel kennis en goeds toe in onze dien Al-islaam.

BarkaAllahoe Feek voor het delen van je verhaal.
    Ma3a salama :sjans:

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OegtNajat Bekijk Berichten
    3alaikom Salaam Warahmatoe Allahoe WaBarakatoe,

MashaAllah zuster dat je bekeerdt bent! Moge Allah Subhana Wata3ala je belonen met Djanat Al-Firdaws! Amien.

Het is mooi zoals jij bent teruggekeerdt naar de weg van Allah. Wat betreft jouw vader is het wel een beetje te begrijpen. Jij bent ten slotte zijn dochter en als hij dit niet van je gewendt is,komt het als een hele verandering bij hem over. En het komt allemaal wel weer goed inshaAllah,heb veel geduld met je vader. En leg hem alles goed en rustig uit,zodat hij je ook gaat begrijpen.

Ik ken veel bekeerde zusters Alhamdoellilah waar het soms wel eens erger aan toe is gegaan als bij jouw, en het is Alhamdoellilah met de wil van Allah allemaal weer goed gekomen. Zusters dragen ghimaar en lopen gewoon met hun moeder of vader over straat,terwijl hun er heel anders uit zien vergeleken met hun dochter bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal en ik wens inshaAllah nog veel kennis en goeds toe in onze dien Al-islaam.

BarkaAllahoe Feek voor het delen van je verhaal.
    Ma3a salama :sjans:

kijk tuurlijk heb je er gelijk in dat andere zusters nog veel erger hebben moeten meemaken.maar ik heb ook nog niet alles in mijn verhaal vertelt hoor wat betreft mijn vader er zijn gewoon heeeeeel veel dingen gebeurt ,teveel om zo 123 even op te schrijven.

Het is nu al weer 7 jaar geleden dat ik officieel ben bekeerd Al hamdoillah en helaas is de sitiuatie nog steeds zo dat mijn vader geen contact met mij wil.Maar nog steeds doe ik mijn best om toch contact met hem te krijgen, stuur hem vaak brieven .

Maar ghair insha allah komt het goed..

wa selaam

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maryam-86 Bekijk Berichten

kijk tuurlijk heb je er gelijk in dat andere zusters nog veel erger hebben moeten meemaken.maar ik heb ook nog niet alles in mijn verhaal vertelt hoor wat betreft mijn vader er zijn gewoon heeeeeel veel dingen gebeurt ,teveel om zo 123 even op te schrijven.

Het is nu al weer 7 jaar geleden dat ik officieel ben bekeerd Al hamdoillah en helaas is de sitiuatie nog steeds zo dat mijn vader geen contact met mij wil.Maar nog steeds doe ik mijn best om toch contact met hem te krijgen, stuur hem vaak brieven .

Maar ghair insha allah komt het goed..

wa selaam

Ja ik begrijp je zuster, volgens mij ben ik ook iets anders overgekomen bij jouw als mijn bedoeling was/is. En ik weet natuurlijk jouw hele verhaal niet, maar ik hoop toch bi idhni Allah dat alles goed komt. Want er is niks zo mooi als een goede relatie met je vader te hebben. Geef de moed nooit op en blijf het proberen inshaAllah. Hoop echt dat het weer goed komt:sjans:

MashaAllah 7jaar geleden. Blijf het proberen zuster en heb veel sbar

InshaAllah.

Oegtnajat

Alhamdulilah hassan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    20
    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu,

Ik wou je graag bedanken voor het meedelen van jouw
    prachtige verhaal.Waarlijk ik kom nauwelijks uit mijn woorden
    behalve dat ik Allah wil prijzen en danken voor de leiding en de
    vele gunsten.O Allah alle lof en dank behoort U toe U leidde onze
    zuster Maryam door middel van Uwe Barmhartigheid en liefde.
    Allahumma wees met haar en sta haar bij en maak haar eindbestemming
    Al-Firdaus,opent de poorten der kennis voor haar.Allahumma leid haar
    vader opdat de familiebanden weer versterkt worden.En dit voor iedere
    broeder en zuster.

Wa Salaam

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Allahuma Ameen Yarabie 3alamien.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. verhaal van een bekeerde
    Door islamisvrede in forum Verhalen van bekeerde moslims
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 29-10-09, 10:01
  2. Afmaak verhaal.....
    Door missmile in forum Verhalen
    Reacties: 147
    Laatste Bericht: 25-11-07, 20:15
  3. Het verhaal van Elyas
    Door Afra in forum Biografieën
    Reacties: 0