Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Salaat Istigharah

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21

Salaat Istigharah

Wanneer men met een probleem zit of voor een bepaalde keuze staat kan men de zogenaamde salaat Istigharah verrichten. Hierin vraag je Allah om hulp bij jouw probleem/keuze. Lees hieronder hoe dit gebed verricht kan worden.

Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:

"De boodschapper van Allah leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij zei:
    "Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:"
    "Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" {overgeleverd dor Boekharie: 6841.}
    Vertaling:
    "O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Reputatie Macht
    0
    Djazik Allah oe gairen voor het plaatsen ya oegt

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Wa Iyaaki!

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    Shokran voor deze informatie!! Moge Allah (swt) je belonen..

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Risala Member
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Reputatie Macht
    12
    Salaam walikom,

Heb een vraagje m.b.t. dit gebed. Moet je geen specifieke soerats reciteren in dit gebed?

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tazagirl1985 Bekijk Berichten
    Salaam walikom,

Heb een vraagje m.b.t. dit gebed. Moet je geen specifieke soerats reciteren in dit gebed?

Naar mijn weten wel: 2 zelfs: Surah el Kafiroen en surah al ichlaas .... maar ik kan t fout hebben, ik ben nu op mijn werk en kan het niet checken!

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sweet*Lady* Bekijk Berichten
    Shokran voor deze informatie!! Moge Allah (swt) je belonen..
    Shoukran walazjeb:sjans:

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Salaat al-Fadjr
    Door Sayfoudien in forum Islam video's
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 26-11-07, 09:16
  2. Ahadith m.b.t. Salaat
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Hadith
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 02-02-07, 17:47
  3. Salaat at-Tarawieh
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Ramadan
    Reacties: 6