Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Moslim geeft schijnhuwelijk toe in tv-programma

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35

Moslim geeft schijnhuwelijk toe in tv-programma

hln.be
    26/01/10 07u00

De stad Gent heropent een onderzoek naar een man die op tv zei dat hij onder een valse naam met een Vlaamse trouwde. In de eerste aflevering van 'In Godsnaam' op Eén bracht Annemie Struyf gisterenavond het verhaal van Vlaamse vrouwen die zich bekeren tot de islam. Een van hen was Linsey Daman uit Sint-Amandsberg die als bekeerlinge onder de naam Safiya door het leven gaat. Ze trouwde met Abdelali Jahoub, een Algerijn die ze leerde kennen via Muslima.com.

Andere naam
    Het huwelijk vond plaats twaalf dagen na hun eerste ontmoeting. Abdelali Jahoub woonde bij het draaien van de reportage al vijf jaar in België. Hij gaf voor de camera toe dat hij problemen had met zijn papieren. Zijn vrouw zei dat hij onder een andere naam heeft gewerkt en dat hij ook had gelogen over zijn geboortestad.

Nieuw dossier
    Na de openhartigheid van het jonge koppel in het programma vindt schepen Segers, die het huwelijk voltrok, dat het tijd is om op te treden. In de Coreliokranten reageert ze: "Ik heb de dienst huwelijken al op de hoogte gebracht. We gaan deze mensen aanschrijven en er komt een nieuw dossier dat naar het parket gaat. Ik wil niet vooruitlopen op de zaak, maar dit komt zo goed als zeker voor de rechtbank." (belga/mvdb/adv)

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Reputatie Macht
    11
    Die programma heb ik gister gezien
    ''Verlaat je moeder niet het paradijs ligt onder haar voeten''

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Reputatie Macht
    0
    Salaam alaikoem

ze konden die informatie beter niet vertellen

Ze hebben geknipt en geplakt ook met dat gedeelte over dat liegen

deze zusters zijn nu woedend ook de vrouw van ali heeft het zwaar en ze is hoog zwanger dit hadden ze niet verwacht

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Reputatie Macht
    11
    ik heb het ook gezien inderdaad, een beetje dom!! ook het stukje dat een zo een zuster zei :S liegen is niet haram het mag wel IK SCHROK ER VAN !!
    [glow=CC6633]
    [align=center]
    ** Wees Waakzaam Over Je Gedachten, Dat Is Het Begin Punt Van Je Daden **
    [/align]
    [/glow]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Jammer ik heb het niet gezien.

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35

Vader van bekeerlinge: "Ze zien elkaar zo graag"

Vader van bekeerlinge: "Ze zien elkaar zo graag"

De tv-reportage in ‘In Godsnaam’ over Vlaamse vrouwen die zich bekeren tot de islam, doet veel stof opwaaien. De stad Gent heropent een onderzoek naar een man die onder een valse naam met een Vlaamse trouwde. De ouders van de Vlaamse bekeerlinge Linsey 'Safiya' Daman uit Zwijndrecht, die trouwde met een Algerijn, zijn ook niet onverdeeld gelukkig met het huwelijk, maar spreken de geruchten over een mogelijk 'schijnhuwelijk' tegen.

Een hoofdpersonage in de documentaire was Linsey ‘Safiya’ Daman (23), die zich tot de islam bekeerde en trouwde met de Algerijn Ali Jahoub. Haar ouders, Ludo en Marleen Daman, waren gisteravond nog aan het bekomen.

“We schrokken toen Ali in de uitzending het verhaal deed over zijn papieren”, vertelt Ludo, die havenarbeider is. De ouders hebben het nog moeilijk met de keuzes van hun - intussen hoogzwangere - dochter, maar ze blijven haar en Ali steunen: ”Die heisa over hun schijnhuwelijk, dat is onzin. Ze zijn meer dan een jaar samen en zien elkaar heel graag. En Ali is een brave jongen, die wil alleen maar werk vinden. Nu maken ze zich doodongerust.”

"Géén schijnhuwelijk"

Annemie Struyf, die de reportage maakte, zegt hetzelfde: “Ik heb deze mensen een jaar gevolgd. Dit is géén schijnhuwelijk. Alstublieft, laat hen gerust!”

Struyf wil wel waarschuwen voor echte schijnhuwelijken in deze kringen: “De meisjes zijn soms jong en kwetsbaar en vol goede bedoelingen... Hier is voor het gerecht nog werk aan de winkel.” Volgens Struyf worden de Vlaamse vrouwen onder meer aangetrokken door de nestwarmte, de sfeer van één grote familie bij de islam.
    “Er waren gisteren tientallen vrouwen die contact zochten met Al Minara nadat ze de uitzending hadden gezien.”

hln.be
    27/10/10 om 10:34

في كل حال ربنا أنت الأمل

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Man geeft feestje voor zijn vijf vrouwen 285 nakomelingen
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Opmerkelijk nieuws
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 09-02-10, 20:40
  2. Marokkaanse Nederlandse geeft scheidingsfeest
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Opmerkelijk nieuws
    Laatste Bericht: 31-08-08, 16:26
  3. 13-jarige steekt broer neer wegens tv-programma
    Door Sweet*Lady* in forum Opmerkelijk nieuws