Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: De glimlach.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23

De glimlach.

Bismillaahi ar-Rahmaani ar-Rahiem

Hoe mooi is het stralende en glimlachende gezicht en hoe lelijk is het verwrongen gezicht! De oprechte glimlach van de echtgenote voor haar echtgenoot is een bewijs van haar liefde voor hem.

De vrouw die zicht afvraagt: "Hoe kan ik mijn man met een glimlach verwelkomen terwijl hij vaak thuiskomt op momenten dat ik overspoeld wordt door huishoudelijke en andere taken? ", antwoorden wij:

- Je moet je tijdsgebruik indelen in functie van hem en jezelf vertrouwd maken met de uren waarop hij thuiskomt.
    - Je moet jezelf op voorhand voorbereiden op zijn thuiskomst opdat je hem kan verwelkomen met een stralende glimlach.

De echtgenoot komt vaak moe en uitgeput thuis, maar het volstaat voor hem dat zijn echtgenote hem goed verwelkomt met een glimlachende gezicht om die vermoeidheid en die uitputting te doen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Dankzij deze houding krijgt de echtgenote daarnaast ook een sublieme beloning van Allah, en waarom niet, aangezien de Boodschapper [hub:] de glimlach van een moslim voor zijn broeder als een aalmoes beschouwt*. Als dat het gevals is, wat valt er dan te zeggen van de glimlach van de echtgenote voor haar echtgenoot?
    'Abd-Allah b. al-Haarith overlevert: "Ik heb nooit iemand gezien die meer glimachte dan Mohammed hub:." **

----------
    * De boodschapper van Allah hub: heeft gezegd: "Als je glimlacht naar je moslimbroeder, telt dat als een aalmoes." Deze hadith werdt overgeleverd door ibn Hibban in zijn saahih, at-Tirmidhi kwalificeert zijn gezag als betrouwbaar. Al-Boukhari in "al-adabu-l mufrad" kwalificeert hem als authentiek. Al-Bayhaqi in "shu'abu-l imaan" en at-Tabaarani in "al-mu'jamu-l awsat".

** Hadith overgeleverd door at-Tabaarani die hem als betrouwbaar kwalificeert. Hij wordt ook overgeleverd door Ahmed in zijn musnad.

Uit het boek: "Ik hou van mijn man". 57 manieren om de liefde voor je man te versterken.

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    16
    MashaAllah! Ja idd een glimlach maakt altijd (of meestal toch) alles goed.

Moge Allah van elk vrouw een goede echtgenote maken, want dat maakt ook de ummah sterk! Want de vrouw is degene die de volgende generatie moslims zal opvoeden, het begint allemaal vanaf als ze baby zijn..

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *laila* Bekijk Berichten
    MashaAllah! Ja idd een glimlach maakt altijd (of meestal toch) alles goed.

Moge Allah van elk vrouw een goede echtgenote maken, want dat maakt ook de ummah sterk! Want de vrouw is degene die de volgende generatie moslims zal opvoeden, het begint allemaal vanaf als ze baby zijn..
    Allahoema Amien op je mooie doe'a, Umm Amina. Dat wij in staan mogen zijn deze eigenschappen ons eigen te maken.
    Niets is mooier dan een oprechte glimlach naar een ander. En voor je echtgenoot het mooist.

[World OFF, Dream ON]

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Reputatie Macht
    10
    als ik dit zo lees ... soubhan allah krijg ik kippenvel en begin ik helemaal verhaaltjes en scenes in mijn hoofd te creeren over hoe ik zal doen als mijn man later inshallah moe thuis komt van werk hahahaa

djazaakie allahoe khairan lieve zuster (K)
    [glow=CC6633]
    [align=center]
    ** Wees Waakzaam Over Je Gedachten, Dat Is Het Begin Punt Van Je Daden **
    [/align]
    [/glow]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Allahsdienares-m Bekijk Berichten
    als ik dit zo lees ... soubhan allah krijg ik kippenvel en begin ik helemaal verhaaltjes en scenes in mijn hoofd te creeren over hoe ik zal doen als mijn man later inshallah moe thuis komt van werk hahahaa

djazaakie allahoe khairan lieve zuster (K)
    Haha wat zal het zijn...hmm een kussen naar z'n hoofd smijten omdat hij gewoon veel te laat binnenkomt!
    [7rapje natuurlijk :P]
    Wa iyaaki lieve zuster :sjans:

[World OFF, Dream ON]

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Reputatie Macht
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moe'tasima Bekijk Berichten
    Haha wat zal het zijn...hmm een kussen naar z'n hoofd smijten omdat hij gewoon veel te laat binnenkomt!
    [7rapje natuurlijk :P]
    Wa iyaaki lieve zuster :sjans:

hahahahahahaahhaaha t zou zommaarr kunnen!!! meskien de man die mij zal huwen :
    (nee zal een lieve vrouw zijn :twisted

:arab: = mijn man hahahahaaha
    [glow=CC6633]
    [align=center]
    [/align]
    [/glow]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Allahsdienares-m Bekijk Berichten
    hahahahahahaahhaaha t zou zommaarr kunnen!!! meskien de man die mij zal huwen :
    (nee zal een lieve vrouw zijn :twisted

:arab: = mijn man hahahahaaha
    Hahah gekkie! :twisted:, die ogen matchen niet met dé glimlach oeghty...werk hier aan :hadj:!

Insha Allah, ik gun het je ten zeerste :sjans:

[World OFF, Dream ON]

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Reputatie Macht
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moe'tasima Bekijk Berichten
    Hahah gekkie! :twisted:, die ogen matchen niet met dé glimlach oeghty...werk hier aan :hadj:!

Insha Allah, ik gun het je ten zeerste :sjans:
    hahaha jaa k doe mn best :$

amienn ... ik gun al mijn broeders en zusters precies t zelfde :sjans:
    [glow=CC6633]
    [align=center]
    [/align]
    [/glow]

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    16
    Haha, voor een geduldige vrouw zal het denk ik niet zo moeilijk zijn, omdat geduld een heel goede zaak isf.. Wij vrouwen moeten weten dat WIJ de volgende generatie Moslims opvoeden, dus als we al goed zijn voor onze echtgenoot, is dat al een heel goede stap.. Moge Allah elk Moslimgezin beschermen tegen slechte zaken, Moge Allah ons (vrouwen) heel veel geduld schenken voor elk geval dan ook, Moge Allah ons helpen met alles inshaAllah!

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Reputatie Macht
    0
    Ik zal constant naar mijn man glimlachen als hij maar net als de Profeet Vrede Zijn Met hem mij komt helpen in de keuken en kleren voor mij maakt en noem maar op, vrouwen hebben ook aandacht nodig en compliment.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten