Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: Elke dag een nieuwe dou3a!!!

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    20
    رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ

Rabbana ghfir lie wa li waalidayya wa lil moe’miniena yawma yaqoemoe l-hisaab.

Mijn Heer, vergeef mij en mijn ouders en de gelovigen op de Dag waarop de afrekening plaatsvindt

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    20
    Meest waardevolle wijze
    ’’O Allah! U bent mijn Heer. Er is geen god behalve U. U hebt mij geschapen en ik ben Uw dienaar. Ik zal mijn best doen om mij aan mijn verbond en belofte met U te houden. Ik zoek mijn toevlucht tot U tegen het kwaad, dat ik heb begaan. Ik erken Uw gunsten jegens mij en ik erken mijn zonde Vergeef mij hierom, want niemand anders dan U kan zonden vergeven.’

‘’Allah zij de Glorie en hij zij gedankt staat gelijk aan het aantal van zijn schepselen, zijn tevredenheid het gewicht van zijn Troon en alle inkt (gebruikt) voor zijn woorden.’’

‘’Er is geen god dan Allah, niets is groter dan Allah en er is geen macht noch kracht buiten Allah.’’

‘’O Allah! Ik ben uw dienaar, de zoon van Uw dienaar en de zoon van Uw dienares, en geheel tot uw dienst. U houdt mij bij de lok van mijn voorhoofd. Uw besluit is wat mij leidt en Uw bevelen aan mij zijn juist. Ik smeek U bij al Uw namen, die, welke U Uzelf toekent of in Uw boek hebt geopenbaard, of aan iemand van Uw schepselen hebt onderwezen, of die, waarvoor U hebt gekozen, dat ze bij U verborgen blijven in het Onzichtbare. Maak dus de edele Kor’an het voorjaar in mijn hart, het licht van mij ogen, het vertrek van mijn verdriet en het verdwijnen van mijn droefheid en zorg.

-Glorie Zij Allah en lofprijzingen
    -Glorie zij Allah, de Allerhoogste

‘’O Allah! Waak over mij met Uw slapeloze Oog. Bescherm mij met Uw bescherming. Vergeef mij met Uw Macht, zodat ik nooit verloren ga, aangezien U mijn hoop bent. O Allah! Mijn dankbaarheid schiet altijd tekort om U te danken voor Uw weldaden en mijn geduld raakt altijd op, als U mij beproeft. O, U hebt mij niet ontriefd (met Uw weldaden) bij het zien van mijn tekortkomingen. U hebt Zich niet van mij afgekeerd bij het zien van mijn ongeduld. U hebt mij niet onbedekt gelaten bij het zien van mijn fouten. O Eeuwig Genadige, Wiens weldaden niet kunnen worden geteld! Ik vraag U om Mohammed en zijn familie te zegenen en ik smeek U tegen alle tirannieke vijanden. O Allah! Help mij bij mijn religie met de middelen van mijn wereld en help mij met betrekking tot mijn volgende Wereld door middel van vroomheid. O Allah! Red mij van hetgeen, waarover ik geen kennis bezit, en laat mij niet aan mijzelf over met hetgeen, wat U verboden hebt. O Gij, Die niet door zonden bent aangetast noch beperkt met vergiffenis! Vergeef mij, want U bent De Goedgunstige en schenk mij snel verlichting, geduld, overvloedig levensonderhoud en dankbaarheid tot aan veiligheid.’’

‘’O Allah, Ik vraag U om leiding door Uw kennis en om capaciteit door Uw macht; en ik vraag U om een gunst door Uw grote Edelmoedigheid. U bent zeker Machtig en ik niet, U bent de Kenner van het onzichtbare. O Allah, als U weet dat dit (het probleem) goed is voor mijn religie, mijn leven op aarde en mijn leven in de volgende wereld, besluit het voor mij en maak het makkelijk, en zegen mij ermee. En als U weet dat het (het probleem)nadelig is voor mijn religie, mijn leven op aarde en mijn leven in de volgende wereld, wend het van mij af, en wend mij ervan af, en besluit voor mij het goede, waar het ook mag zijn en laat mij er tevreden mee zijn.’’

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    20
    In de naam van Allah, die met Zijn naam niets op aarde en niets in de hemel schade berokkent en Hij is de Alhorende, de Alwetende. (Reciteer dit 3x in het Arabisch.) *

'' Bismiellaahie lladzie la yadoerroe ma3a smiehie shay-oen fie l-ardie wa laa fie ssamaa-ie wa hoewa ssamie3oel 3aliem.'' *

* Eenieder die dit 3x elke ochtend reciteert zal niet worden getroffen door enig ellende voor de avond en degene die dit drie keer in de avond reciteert zal niet worden overvallen door enig ellende voor de ochtend.

Aboe Daawoed 4/323, At-Tiermiedzie 5/465, ibn Maadjah 2/332, A'hmád. Zie Sahieh Ibn Maadjah 2/332. De keten van overleveraars is goed gekwalificeerd door de geleerde Ibn baaz in toeh'mad Al-Akhyaar blz. 39

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Heeft iemand deze dou3a in tekst???
    Door OegtNajat in forum Algemene discussies
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-05-10, 12:12
  2. dou3a 3la al yahoud
    Door OegtNajat in forum Dua's
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 15-02-10, 22:35
  3. het zeggen van insha Allaah na een dou3a‏
    Door OegtNajat in forum Dua's
    Reacties: 0