Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Rechtszaak tegen hoofddoekverbod Don Bosco-College

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    20

Rechtszaak tegen hoofddoekverbod Don Bosco-College

VOLENDAM – De ouders van een islamitische leerlinge van het Don Bosco College in Volendam beginnen een rechtszaak tegen het hoofddoekverbod dat de school sinds kort handhaaft, vertelde de vader van het 14-jarige meisje dinsdagavond in het televisieprogramma Uitgesproken EO.

De katholieke middelbare basisschool besloot dat het jonge meisje niet meer langer welkom zou zijn met een hoofddoek. De school beweert dat de hoofddoek tegenstrijdig zou zijn met de katholieke identiteit van de school. Iets dat tegengesproken wordt door medekatholieken, zo blijkt uit een vraaggesprek van al-yaqeen.com met hoofdredactrice Mariska Orbán van het Katholiek Nieuwsblad.

Maar ook in de Bijbel is een en ander erover te vinden. Zo zegt 1 Korintiërs 11, vers 7: "Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken."

Commissie
    Indien het meisje nog met een hoofddoek naar school zou komen dan maakte ze grote kans op verwijdering. Met tegenzin draagt ze niet langer een hoofddoek zodat ze weer naar school kan gaan.

Begin januari werd de school door de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) al berispt. De commissie vertelde dat het niet geoorloofd is voor een school om islamitische leerlingen te verbieden een hoofddoek te dragen. De oordeel van de CGB laat de school echter koud.

Blijven strijden
    Blijven strijden voor zijn dochter tot het laatste moment, dat is waar de vader van het meisje voor staat, vertelde hij in het programma. "Zolang mijn dochter zegt: ‘Papa ik wil mijn hoofddoek blijven dragen en ik wil naar school in Volendam’, voel ik me verplicht om voor mijn dochter te blijven vechten."
    © Dawah-TV

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    11
    Moge ALLAH haar bijstaan in haar overtuiging, meskiena.

Sawdae
    لاحول ولاقوة الا بالله

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Kraan dicht voor Islamitisch College
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Binnenland
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 03-04-10, 15:10
  2. Veel aanmeldingen omstreden Islamitisch College
    Door OegtNajat in forum Binnenland
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 23-03-10, 20:39
  3. De waarheid achter het hoofddoekverbod
    Door Mohamed_ in forum Nieuws en actualiteiten
    Reacties: 1