Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Prachtige Dhikr Lijst! (Gedenken van Allah, Subhanahoe Ta3la)

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Reputatie Macht
    9

Prachtige Dhikr Lijst! (Gedenken van Allah, Subhanahoe Ta3la)

Salaam wa3laikom

Broeders en zusters in de islam,

Omdat niet iedereen de waarde of de dua'a's kent die uitgesproken worden, is er een handige lijst op de volgende site, die ik iedereen aanraadt op te volgen opdat we insh'Allah rijkelijk beloond zullen worden, als we voor Allah, Verheve is Hij, komen te staan.

het gaat om de volgende lijst:

http://www.duakracht.nl/dhikr-schema.pdf

Ik wil jullie op het hart drukken, de schema uit te printen, op te schrijven voor jezelf om het altijd bij je te hebben mocht je de dua's willen uitspreken!

Doe er jullie voordeel mee en maak er een gewoonte van om Allah dagelijks te gedenken, zoveel je kan!

Barak'Allahoe fiekoem!

Wasalaam wa3laikom

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Inderdaad een site vol dou3a's MashaAllah. Persoonlijk heb ik ook altijd een kleine dou3a boekje bij, die kun je bijna overal halen.
    Laatst gewijzigd door OegtNajat; 16-09-11 om 20:32.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Reputatie Macht
    9
    Ik weet het, het is voor iedereen bedoelt, maar voornamelijk voor degene die geen dua boekj hebben.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Reputatie Macht
    9
    al hamdoelilah

Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Reputatie Macht
    0
    Dhikr mag je dit elke dag doen ?mag dit alleen thuis of
    ook op straat zitten er regels Aan verbonden ?
    Dank je voor het delen met ons elhamdoelillah
    Laatst gewijzigd door mustafa1971; 22-09-11 om 16:00.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Reputatie Macht
    9
    Salaam wa3laikom agg,

Dhikr kan je elke dag doen, 24/7. Verder kan je overal Allah, Verheven is Hij, gedenken. Dit kan thuis als je alleen bent of zelfs Allah, Geprezen is Hij, gedenken als er iemand langs is of in grote groepen, het kan allemaal, het is zelfs heel goed als je Allah, ta3ala, vaak op een dag gedenkt.

De Profeet zegt:

"Gedenk Allah bij elke boom en elke steen."

Wat aan te raden is:

dat je vanuit de dhikr lijst die in de eerste topic staat, te kijken welke voor jou goed te doen zijn! en een apart lijstje voor jezelf opmaakt of onthoudt, opdat je die dagelijks kunt opzeggen op een bepaald tijdstip (bijvoorbeeld: Na het dhor gebed doe ik subhan'Allah 100x zeggen)

Tevens moet je ook realistisch blijven! dit is heel belangrijk. de kunst is namelijk niet een jaar elke dag dezelfde lijst van dhikr op te zeggen, maar je hele leven, vergis je daar niet in. Doe wat je kan, natuurlijk is meer altijd beter, maar realistisch zijn is ook important. Maak het jezelf niet te moeilijk!

kijk voor meer informatie eens op de volgende link, misschien dat je er wat wijzer van wordt, dan mijn uitleg:

http://www.risallah.com/archief/arti...p?artikelnr=39

Insh'Allah, zal je 1 van de moslims zijn die Allah, Ta3ala veelvuldig gedenkt! Allahoema amien

Wallahu A3lam

En Allah weet het beter.

Wasalaam wa3laikom
    Laatst gewijzigd door Broederrr; 23-09-11 om 16:23.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten