Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Ik ben moslim maar ik bid niet

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10

Ik ben moslim maar ik bid niet

In de Naam van Allah de barmhartige de Genadevolle

Lezing: Ik ben moslim, maar ik bid nietaa‚¬Â¦

(Spreker: Aboe Ismaïl)

Het gebed is het allerbeste en ik maak mij zorgen om mijn broeders en zusters die het gebed niet verrichten. En ik wil een poging wagen om hun harten in contact te brengen met Allah(swt). En ik vraag daarbij de hulp van Allah(swt), Hij is de enige die dit voor elkaar kan krijgen. Ik vraag Allah om mijn broeders en zusters die niet bidden om hen bij hun hand te nemen en hen te begeleiden naar het rechte pad. En ik wil eerst degene vragen die niet bid, waarom hij Allah haat en verafschuwd. Waarom haat jij Allah(swt)?

En ik weet wat het antwoord is, velen zullen zeggen: "Ik haat Allah niet, ik hou juist van Allah!" Dan zeg ik weer: "Als je van Allah houdt, waarom ben je niet te vinden in Zijn Huis? Waarom kom je niet af op Zijn Oproep? Waarom wil je, je nog steeds niet onderwerpen aan Allah(swt)? Waarom verricht je het gebed niet? Ik wil dat je deze tal van vragen aan jezelf stelt. En ik ben echt benieuwd naar jouw antwoorden. Het kan niet zijn dat jij je te hoogmoedig voelt om het gebed te verrichten. Om je hoofd of je gezicht op de grond te plaatsen voor de Almachtige. Voor degenen die jou heeft geschapen en die de hemelen en de aarde heeft geschapen. Het bestaat niet dat jij zo slecht bent. Of ga je tegen mij zeggen dat het jou qua tijd niet uitkomt en dat je overspoeld wordt door werkzaamheden? In dit geval moet ik je eraan herinneren dat wij enkel en alleen geschapen zijn om Allah(swt) te aanbidden. We zijn zijn woorden toch niet vergeten: Quote:
    "Ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om mij te aanbidden."
    En alles, maar dan ook alles, jij, je bezit, je familie, alles staat in dienst van het geloof en dus van het gebed. En de profeet(vzmh) zegt:" Quote:
    Ellendig is hij die dirham en dinar aanbidt, ellendig is hij die geld aanbidt, ellendig is hij die vrouwen aanbidt, ellendig die zijn werk aanbidt,

want er zijn mensen die denken dat door het verrichten van het gebed, kans hebben om geld mis te lopen. Om de kans te lopen om hun baan kwijt te raken." Als jij er zo over denkt dan behoor jij tot degenen waar Allah(swt) over zegt: Quote:
    "jullie verkiezen het wereldse leven, terwijl het hiernamaals beter is
    ." En als je door het verrichten van het gebed je baan door verliest, wat dan? Al zou je de hele wereld verliezen en je weet je gebed te onderhouden, dan behoor je nog altijd tot degenen die zullen slagen.

"Degene die afgehouden wordt van het vuur, heeft werkelijk gewonnen"
    Dat is onze enige doelstelling dat wij de Hel ontlopen.

En ik word er echt ziek van, iedere keer als ik iemand aanspreek op het gebed. Dat ik iedere keer dezelfde woorden naar me hoofd gegooid krijg.
    Iedere keer krijg ik dezelfde woorden te horen, namelijk: "Werk is ook een aanbidding." Sinds wanneer is werk aanbidding, en durf niet te zeggen dat de Profeet dat heeft gezegd, durf dat niet te zeggen. Want dan kan ik jou vertellen dat jij bezig bent met het verspreiden van leugens over de profeet(vzmh). En hij is degene die heeft gezegd: Quote:
    "En hij die bewust over mij liegt, kan aannemen dat zijn plek reeds gereserveerd is in de Hel."
    En even om je gedachtegang recht te zetten, je gedachtegang te corrigeren, werk wat jou ervan weerhoudt om het gebed voor Allah(swt) te verrichten, is daadwerkelijk aanbidding namelijk eentje voor Shaitan en niet voor Allah(swt). Eentje voor Shaytan. En als het voor iemand toegestaan is om het gebed te verlaten, dan was het wel de strijder tijdens de oorlog. Die constant gevaar loopt, maar zelf hij, van hem wordt verwacht dat hij het gebed verricht, en op tijd en gezamenlijk. En wat te denken van een ziek persoon, hij wordt ook niet gevrijwaard van het gebed. Het is namelijk zo, dat iedere moslim verplicht is het gebed te verrichten, behalve een vrouw die menstrueert, of een vrouw die zich in haar kraamperiode bevindt. Tot welke van de twee behoor jij dan?

Toen de Profeet(vzmh) op een dag klaar was met het verrichten van het ochtendgebed, draaide hij zich om en hij zag twee mannen achterin de moskee zitten, helemaal achterin. En hij liet ze bij zich komen, ze liepen bevend naar de Profeet(vzmh) toe, ze wisten niet wat er aan de hand was, ze kwamen bevend bij hem zitten. De profeet(vzmh) zei tegen hun:

"Waarom hebben jullie niet samen met ons gebeden, zijn jullie geen moslimmannen?" Zij antwoordde:
    "We hebben reeds thuis gebeden." Toen zei de profeet(vzmh): "Als jullie, als jullie volgende keer thuis bidden, en jullie komen naar de moskee, waar het gebed gezamenlijk wordt verricht, bidt met hen. Met de intentie van soenna, aanbevolen gebed."

Maar waar het mij omgaat, is de uitspraak van de profeet, namelijk: "Waarom hebben jullie niet samen met ons gebeden, zijn jullie geen moslimmannen?"
    Wat dus kenmerkend is voor het gebed, is dat een moslim het gebed verricht.

Ook al zijn er anderen die tegen jou zeggen, het gaat niet om het gebed, het gaat juist om wat je in je hart draagt. Hoe moeten wij in dit geval antwoorden? Nou, als volgt: "Je zegt tegen deze persoon, hetgeen wat jij in je hart draagt, daar hebben wij geen weet van. Alleen Allah is daarvan op de hoogte. En wil je ons overtuigen van de goedheid van jouw hart, dan zal je met het gebed moeten komen. En je kan wel roepen dat je hart goed is, maar we hebben berichtgeving van de profeet(vzmh). En hij is degene die de waarheid spreekt. Die ons te kennen geeft dat jouw hart verdorven is. Hij zegt namelijk:

De overstap naar kafir en shirk, naar ongeloof en afgoderij, zit hem in het verlaten van het gebed."

Anderen maken het helemaal bont en zeggen: "Het gebed is niet belangrijk!"
    Hoe kan iemand tegen jou zeggen dat het gebed niet belangrijk is? Zulke mensen hebben minachting voor de regels van Allah(swt). Allah zegt:

"Onderhoudt het gebed!"

En die ander zegt het gebed is niet belangrijk, dus de bevelen van Allah zijn niet belangrijk??

Ook zijn er een aantal, en die vind ik altijd, die zijn altijd sluw. Die weten het heel mooi te brengen. Als je tegen hem zegt: "Verricht het gebed!"
    Dan zegt hij tegen jou: "Ik begin vanaf volgende week!" Maar wie geeft jou de garantie dat je volgende week nog leeft? Wie? Dan zegt hij weer tegen
    jou: "Als ik kom te sterven, dan sterf ik met een goede intentie!" Maar wat hij niet weet, is dat er een islamitische spelregel bestaat. Die zegt: "Een goede intentie, praat een slechte daad niet goed!" Het is hetzelfde als iemand die naar vrouwen loopt te kijken en als je hem daarop aanspreekt, dan zegt hij tegen jou: "Wat is er mis mee? Ik bewonder mij over de schoonheid van de schepselen van Allah" Kan dit?

Ook zijn er anderen, die zeggen tegen jou: "Ik kan nog niet beginnen met het verrichten van het gebed, want ik bega nog steeds zonden. En het is niet gepast om te beginnen met het gebed, terwijl ik nog steeds afspreek met meisjes/ jongens, terwijl ik nog steeds steel, terwijl ik nog steeds alcohol drink." Maar juist dan, zou je eigenlijk je toevlucht moeten zoeken tot Allah(swt). Juist dan zou je het gebed moeten verrichten. Zodat hij jou bij de hand kan nemen. Zodat hij jou kan helpen. En bevrijden van de zonden, want denk je dat jij dat alleen kan? Als Allah(swt) jou niet helpt, dan zou je nooit, maar dan ook nooit bevrijdt worden van jouw zonden.

De leukste van allemaal zijn degenen die altijd tegen jou zeggen: "Maar de genade van Allah is alles omvattend. Allah is genadevol, waar maak je, je nou druk over?" Dat is waar, Allah is genadevol, voor degene die Zijn voorschriften navolgen, voor degenen die Allah(swt) gehoorzamen en niet voor degenen die zijn regels verwerpen, degenen die altijd ongehoorzaam zijn tegenover Allah(swt).

Ik denk dat wij zo een aantal van de excuses en verontschuldigingen hebben behandeld, die men altijd gebruikt. En ik wil tegen mijn broeders en zusters zeggen, dat het gebed de mensen reinigt van de zonden. En daarom zegt de Abou Bakr (ra) in een overlevering, dat de profeet (saw) op een winterse dag, toen hij naar buiten ging, terwijl de bladeren uit de bomen vielen. Pakte hij een tak en hij bewoog deze op en neer, waarna de bladeren in veelvoud naar beneden begonnen te komen en hij zei: "Oh Abou Bakr" En toen zei Abou Bakr: "Tot uw dienst, boodschapper van Allah" Hij zei: "Als iemand het gebed verricht, wensen we daarmee het aangezicht van Allah(swt), dan vallen zijn zonden van hem af, zoals de bladeren uit deze boom vallen. En weet ook dat degene die het gebed niet verricht, aan de rand van de afgrond staat, hij kan iedere moment in de kafir en de shirk vallen (ongeloof en afgoderij), iedere moment!"

De profeet(vzmh) zegt in een overlevering:
    "Het verbond wat wij met ze zijn aangegaan, is het gebed. Als zij dit verlaten, dan hebben zij ongeloof begaan."

En ook zegt Oemar (moge Allah tevreden met hem zijn) in een overlevering:

"Hij die het gebed niet verricht, kan niet rekenen op een aandeel in de Islam." En Abdoelloeh zegt dat Abou Harairah heeft gezegd: "Dat de metgezellen van de profeet(vzmh), het verlaten van geen van de daden als ongeloof beschouwden, behalve het verlaten van het gebed."

En Abdoellah ibn Massaoud die zei altijd:
    "Degene die het gebed verlaat heeft geen geloof."

En Ibraham Nachaj, die zei altijd:

"Degene die het gebed niet verricht, heeft ongeloof begaan."
    En weet ook dat het niet verrichten van het gebed, de persoon in de hel doet verdrinken. En daarom, als de mensen van de hel worden gevraagd: "Wat is de reden waarom jullie eigenlijk in de hel terecht zijn gekomen?" Het antwoord is: dat zij niet behoren tot degenen die het gebed verrichten.

En Allah(swt) zegt ook dat:

"Na hen, zijn er mensen gekomen die het gebed hebben verwaarloosd en hun begeerten hebben gevolgd."

En in die tijd, daar leven wij nu in. Hoeveel mensen hebben het gebed niet verlaten? En hebben hun begeerten gevolgd? Hoeveel? Wat is hun beloning? Ze zullen Raya tegemoet komen en Raya is een rivier in Djennah, die op hun staat te wachten. En daarom zeg ik tegen mijn broeders en zusters die nog steeds niet bidden, verricht het gebed. Het allereerste waar je eigenlijk rekenschap voor moet afleggen op de dag des oordeels is het gebed. En laatste advies van de profeet(vzmh), op zijn sterfbed, is: "Het gebed, het gebed!"

En ook, hoe denk je dat de profeet ons zal herkennen op de dag des oordeels?
    Op de dag des oordeels, hoe denk je? Zoveel mensen, zo een drukte, hoe denk je dat de profeet zijn mensen, de mensen van zijn gemeenschap zal herkennen?
    Hij zei:
    Hij zal ze herkennen doordat de ledematen die zij wassen tijdens el woedoe zullen eigenlijk oplichten, er zal licht vanaf stralen. Witte gezichten, witte handen, witte voeten en zo zal de profeet hen herkennen.

Dus ik vraag jou, hoe kan de profeet jou dan herkennen? Jij die niet bidt, hoe? Dus maak jezelf herkenbaar voor de profeet en begin met het verrichten van het gebed voor Allah(swt), begin daarmee. En geen uitstel meer, want voordat je het weet wordt je overmand door de dood en dan is het te laat!

Als laatste zeg ik je, en ik vraag jullie als broeder, verricht het gebed, want ik maak me zorgen om jullie. Ik wil niet zien dat op de dag des oordeels dat de godvrezende en de godsvruchtige afstreven op de hemel, op het paradijs, en dat jullie dan naar de hel gaan. Dus alstublieft verricht het gebed! aa‚¬a„¢

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    18
    barak allah ou fiek broeder.

ik had een lezing hiervan....maar jammer genoeg heb ik die niet meer

ميسسميل
    K.S.M.
    Keep Smiling Missmile

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    MashaAllah, een mooie duw vooruit voor degenen die het nodig hebben. En natuurlijk ook degenen die het gebed al verrichten, maar beter onderhouden kan altijd!

Djazak Allahoe ghairan voor het plaatsen.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 2
    Laatste Bericht: 16-09-11, 11:38
  2. Ik ben Moslim, maar ik bid niet. - Aboe Ismail
    Door Little_Muslima in forum Audio lezingen
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 22-01-10, 17:39
  3. Vluchtelingen sterven niet meer op zee, maar in Sahara
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Buitenland
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 18-01-10, 09:20
  4. Ik heb een boek maar het is niet van mij.
    Door mOslima_Samira in forum Vraag & antwoord
    Laatste Bericht: 11-04-07, 23:39
  5. Trouwen met niet-moslim
    Door Sweet*Lady* in forum De vrouw in de Islam
    Laatste Bericht: 02-01-06, 21:17

Bladwijzers

Forum Rechten