Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: het verhaal van Ellen!!

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31

het verhaal van Ellen!!

Mijn naam is Alaa (vroeger Ellen) en ben nu al elhamdoelileh 7 jaar Moslima.

Dit is het beste wat mij ooit is overkomen, ik ben Allah voor veel dingen dankbaar, maar dat hij mij een tweede kans heeft gegeven nog wel het meeste. Ik ben denk ik net als vele Nederlandse moslims in aanraking gekomen met islam door mijn huidige man. Hij heeft mij de schoonheid van islam leren kennen. Moge Allah hem daar voor belonen. Toen ik net moslim was durfde ik geen hoofddoek te dragen, omdat niet iedereen wist dat ik moslim was en zat nog op school. Toen ik afgestudeerd was ben ik steeds meer de hoofddoek gaan dragen als ik hem droeg was ik heel trots, maar was toch altijd bang voor de reacties. Toen iedereen wist dat ik moslim was geworden (ik heb mijn familie niet meteen verteld dat ik moslim was geworden pas na 1,5 jaar) was voor de stap om de hoofddoek te dragen niet meer zo groot en ben hem toen met liefde gaan dragen. Mijn man heeft mij daar nooit in gedwongen, want hij vond dat elke stap die ik neem in Islaam niet voor hem moest doen maar voor Allah.

Ik was altijd van mening dat de hoofddoek genoeg was en dat de niqaab Soennah was, ik had mij ook altijd voorgenomen om nooit niqaab te dragen, maar ja zegt nooit nooit! Tot ik een zuster uit Utrecht leerde kennen (Moge Allah haar het paradijs schenken) die mij zo ontroerde en die mij de ECHTE uitleg van de vers in de Qor-aan over Hijaab uitlegde en net als jullie mij zoveel voorbeelden vertelde over dat niqaab verplicht is voor vrouwen, dat ik hem meteen ben gaan dragen ELHAMDOELILEH!!! en dat is nu 5 jaar geleden.

Het was zeker moeilijk in het begin, ik kon niet zomaar de stad in of naar de supermarkt, mijn familie die het overbodig vonden waren bang dat ik een extremistische moslim was geworden, maar dit alles heeft mij niet weerhouden om hem te blijven dragen.

Ik weet in Nederland is het zeker moeilijk om de niqaab te dragen maar dat moet je niet weerhouden, denk dat Allah jou daar meer zegeningen voor geeft . Hoe meer jij op offert voor Allah hoe groter jouw beloning.

Maar ik woon nu sinds 3 jaar in Egypte en daar is het veel makkelijker om niqaab te dragen. Iedereen respecteert je en laat jou in je waarde. Sommige zijn zo onder de indruk van je dat ze zelf ook niqaab zijn gaan dragen. Maar ik ben niet naar Egypte gegaan voor mezelf omdat ik het te moeilijk vond, maar voor mijn kinderen, want het leven voor moslimkinderen in Nederland is te moeilijk en er heerst te veel fitna.

Maar ik zeg tegen alle moslimzusters die in Nederland wonen en niet de mogelijkheid hebben net als ik om naar een islamitisch land te verhuizen, vecht voor je geloof wees er trots op en trek je niets aan wat de buitenwereld van je denkt, maar zorg er voor dat Allah tevreden over is.

Ik hoop dat Allah alle moslim mag leiden en de hele wereld en dat Allah ons allemaal het paradijs mag schenken. Amien.

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    18

Re: het verhaall van ellen !!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sweet*Lady*";p="1153

Maar ik zeg tegen alle moslimzusters die in Nederland wonen en niet de mogelijkheid hebben net als ik om naar een islamitisch land te verhuizen, vecht voor je geloof wees er trots op en trek je niets aan wat de buitenwereld van je denkt, maar zorg er voor dat Allah tevreden over is.

Ik hoop dat Allah alle moslim mag leiden en de hele wereld en dat Allah ons allemaal het paradijs mag schenken. Amien.
    Masha allah dit vind ik echt een mooi stukje...

amien ya rabbi el3alamien...

ميسسميل
    K.S.M.
    Keep Smiling Missmile

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    ja amien !!!

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Reputatie Macht
    0
    massha allah

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. zielig verhaal
    Door subhanallah in forum Verhalen
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 26-12-09, 14:32
  2. Mijn verhaal
    Door maryam-86 in forum Verhalen van bekeerde moslims
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 14-11-09, 20:07
  3. verhaal met moraal......
    Door iwiss_n_tmezirt in forum Verhalen
    Reacties: 23