Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: de kracht van het verstand

Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15

de kracht van het verstand

salaamoe'alaikom,

Gelukkig beschikt de mens op zijn zoektocht naar een juiste deugdelijk wereldbeeld over een speciale gift of een speciale kracht- dekracht van het verstand en de logica. Natuurlijk moeten we ons realiseren dat deze kracht in zichzelf beperkt is; hij is net als een nauwkeurige weegschaal die u voor het wegen van goud kan gebruiken, maar het zou dom zijn als je die weegschaal zou gebruiken om bergen te wegen. Toch kan het verstand, als het goed gebruikt wordt, een aantal echte antwoorden aanwijzen over onze plaats in deze wereld. De kracht van het verstand kan op z'n minst gebruikt worden om te laten zien, welke theorie of welke wereldbeeld onjuist of neit adequaat is. We moeten proberen het verstand te gebruiken om een antwoord te krijgen op de belangrijkste vraag.
    Deze vraag is: Waar komen wij vandaan

salaamoe'alaikom

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15
    Het verstand stelt ons in staat te oordelen over onze daden, maar brengt de consequentie mee dat we verantwoordelijk zijn voor wat we doen!
    Ik denk niet dat mensen in staat zijn om in één mensenleven te beseffen waar ze vandaan komen, of waarom, ... . Ik denk eerder dat het de zoektocht naar is die onze ziel verrijkt, zodat de puzzelstukjes die we op ons levenspad tegenkomen ons op weg kunnen helpen om het leven te proberen begrijpen.
    alle menschen werden bruder

Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15
    Ooit zei een wijze:"Als je niet weet waar je vandaan komt, hoe kun je dan weten waar je heen gaat (of waar je naar streeft)". De mens moet weten wie zijn Scheppers is en waar hij vandaan komt. Zo kan de mens vooruit kijken. Ik durf te wedden, dat elke mens zich wel afvraagt waar ik vandaan kom?, wie heeft mij gemaakt?, wat is mijn eindbestemming? Het is heel natuurlijk. Kijk maar naar een klein kind, die vraagt tegen z'n moeder "waar komen wij vandaan?".

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15
    welke wijze heeft een doel?
    moest iedereen in het leven zijn doel hebben, wat is dan nog de zin van het leven?
    ik denk dat je dergelijke dingen niet zwart/wit kunt stellen, hoewel die levensvragen essentieel zijn
    alle menschen werden bruder

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Hoofddoekenverbod blijft van kracht
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Buitenland
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 16-09-09, 00:17
  2. Geef mij kracht Allah
    Door abdelhaq in forum Gedichten
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 24-11-07, 23:55
  3. De kracht van kennis
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 0