Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Abdullah ibn Masud

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    16

Abdullah ibn Masud

Abdullah ibn Masud

De metgezellen van de Profeet, salla Aallahu alaihi wa salaam, waren op een dag samen in Mekka. Ze waren nog steeds in geringe aantal, zwak en onderdrukt. Ze zeiden, "De Quraysh heeft de Qoraan nog steeds niet in het openbaar en luid horen reciteren. Wie is de man die het voor hen kan reciteren?"

"Ik zal het voor hen reciteren," bood Abdullah ibn Masud aan. "Maar we zijn bang voor je," zeiden ze..., "We willen alleen iemand die familie heeft, die hem kan beschermen tegen hun kwaad."

"Laat mij," dringde Abdullah ibn Masud aan, "Aallah zal mij beschermen en mij weg houden van hun kwaad." Hij verliet toen de moskee totdat hij Maqam Ibrahim bereikte (enkele meters van de Kabah). Het was dageraad en de Quraysh waren aan het zitten rond de Kabah. Abdullah stopte bij de Maqam en begon te reciteren: "Bismillahir Rahmanir Rahim. Ar-Rahman. Allama-l Quran. Khalaqal insan. Allamahul bayan." [Surah Ar-Rahman: 1-4]

Hij bleef door reciteren. De Quraysh keken strak naar hem en sommigen van hen vroegen: "Wat is Ibn Umm Abd aan het zeggen?" "Vervloekt is hij! Hij is aan het reciteren wat Mohammed heeft gebracht!" realiseerden zij.

Ze gingen naar hem toe en begonnen hem in het gezicht te slaan, terwijl hij bleef reciteren. Wanneer hij terug keerde naar zijn metgezellen en het bloed voort vloeide van zijn gezicht, zeiden zij, "Dit is wat wij vreesden voor jou."
    "Bij God," antwoordde Abdullah, "de vijanden van God zijn niet meer welgesteld dan ik op dit moment. Als jullie wensen, zal ik morgen opnieuw gaan en hetzelfde doen." "Je hebt genoeg gedaan," zeiden zij. "Je hebt hen doen horen waar zij een hekel aan hebben."

http://www.witness-pioneer.org/vil/A..._ibn_masud.htm

Alhamdulilah hassan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    20
    Asalaamu 3alaikum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

Masha Allah,

Radia Allahu 3anhum.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. 'Abdullah bin Huzafa as-Sahmi (ra)
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Islam video's
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 21-04-09, 09:01
  2. Recitatie & Du3a [Sh.Abdullah Basfar]
    Door hassan in forum Islam video's
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 23-08-07, 23:11
  3. Djuz Tabaraak [Sh. Abdullah Al-Djuhani]
    Door hassan in forum Koran recitaties
    Reacties: 1