Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Ik zweer in Allah's naam

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35

Ik zweer in Allah's naam

Ibn aa‚¬ËœUmar verhaalde dat de Profeet heeft gezegd: aa‚¬Å“Allah heeft verboden dat jullie zullen zweren bij jullie vaders. Als iemand zweert, laat hem zweren bij Allah, of anders zwijgen.aa‚¬Å“ al-Bukhaari; zie al-Fath, 11/530

Ibn aa‚¬ËœUmar verhaalde ook dat de Profeet heeft gezegd: aa‚¬Å“Een ieder die zweert bij iets anders dan Allah is schuldig aan shirk.aa‚¬? Imaam Ahmad, 2/125; zie Saheeh al-Jaamiaa‚¬a„¢, 6204

De Profeet heeft gezegd: aa‚¬Å“Een ieder die zweert bij vertrouwenswaardigheid is niet één van ons.aa‚¬? Abu Dawud 3253; zie ook al-Silsalah al-Saheehah, no. 94

De boete daarvoor is het zeggen van La ilaaha ill-Allaah, zoals staat vermeld in de saheeh hadeeth: aa‚¬Å“Een ieder die zweert aa‚¬ËœBij al-Laataa‚¬a„¢ of aa‚¬ËœBij al-aa‚¬ËœUzzaaa‚¬a„¢, laat hem La-ilaaha ill-Allah zeggen (Er is geen God dan Allah).aa‚¬? Overgeleverd door al-Bukhaari, al-Fath, 11/536

Zweren bij Allah en je belofte niet nakomen
    Het zweren bij Allah dient een persoon zo min mogelijk te gebruiken, maar in het geval dat men door het een en het andere zijn eed niet nakomt dient deze persoon het volgende te doen om zijn zonde (leugen in naam van Allah) te vergelden. Deze vergelding wordt Al kaffaara in het Arabisch genoemd.

Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan:"Allah rekent jullie de onnadenkendheid bij jullie eden niet aan, maar Hij reken aan wat jullie in jullie eden (bewust) vastleggen. (Bij het verbreken van jullie eden) geldt Kaffarah hiervoor: het voeden van tien armen, zoals jullie gemiddeld jullie families voeden; of het hen kleden; of het vrijlaten van een slaaf. En wie dat niet vindt: het vasten van drie dagen. Dat is de Kaffarah voor (het verbreken van) jullie eden die jullie zwoeren. Maar weest jullie eden getrouw. Zo heeft Allah jullie Zijn Tekenen duidelijk gemaakt, hopelijk zullen jullie dankbaar zijn!" (vertaling Soerat Al'maiedah aya 89.)

De kaffara van het niet nakomen van een eed is vastgesteld als volgt, door Allah in bovenstaande aya:
    - Het eten geven aan 10 armen.
    - Het kleden van 10 armen.
    - Het vrijlaten van een slaaf.

Als men niet in staat is om bovenstaande te vervullen dient een persoon drie dagen te vasten.

De Boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Drie categorieën mensen zal Allah niet aanspreken noch zal Hij naar hun kijken op de Dag der Opstanding. En (Hij zal) hen niet verzuiveren en voor hen is er een pijnlijke bestraffing:" (Daarop noemde de Profeet, vrede en zegen zij met hem, de categorieën, tot hij zei "..en een man die zijn spullen koopt alleen door het zweren en zijn spullen verkoopt alleen door het zweren." (Moesliem en Ahmed).

En Allah weet het beste.

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    wejooo :shock:
    De kaffara van het niet nakomen van een eed is vastgesteld als volgt, door Allah in bovenstaande aya:

ik moet echt minder zweren
    Moge aalh mij vergeven als ik mijn woorden niet ben nagekomen Amien!

:djazak: faith :sjans:

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sweet*Lady*";p="11981
    wejooo :shock:

ik moet echt minder zweren
    Moge aalh mij vergeven als ik mijn woorden niet ben nagekomen Amien!

:djazak: faith :sjans:
    :waiyak: Sweets :sjans: & ameen op je du3aa!

في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    18
    De Boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Drie categorieën mensen zal Allah niet aanspreken noch zal Hij naar hun kijken op de Dag der Opstanding. En (Hij zal) hen niet verzuiveren en voor hen is er een pijnlijke bestraffing:" (Daarop noemde de Profeet, vrede en zegen zij met hem, de categorieën, tot hij zei "..en een man die zijn spullen koopt alleen door het zweren en zijn spullen verkoopt alleen door het zweren." (Moesliem en Ahmed).

:assal:

Barak allah ou fiek zuster voor je informatie..
    moge allah je ervoor belonen insha allah.

Mijn vader zei ooit tegen mij "in marokko"; als iemand zweert om zijn spullen te verkopen... (al is het waar wat hij zegt) dan heb ik geen zin meer om het bij hem te kopen, al is het iets moois wat ik graag wil. Degene verpest het zo alleen voor zichzelf..

:wasalam:

ميسسميل
    K.S.M.
    Keep Smiling Missmile

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    16
    Asalaam oe 'alaykoum wa Rahmatoe Allah wa Barakatoe,

Dzjazaka Allahu ghairan voor deze zeer nuttige informatie. Moge Allah (Subhana wa Ta'ala) je er rijkelijk voor belonen. Allahumma amin.

Asalaam oe 'alaykoum wa Rahmatoe Allah wa Barakatoe,
    Moge Allah (Subhana wa Ta'ala) je belonen met Janna al Firdaus,
    Fie Aamanillah

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Reputatie Macht
    0
    Bedankt. Je hoort tegenwoordig iedereen maar zweren met "wallah dit, wallah dat".Terwijl men niet weet wat ze zeggen.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Girly";p="19078
    Bedankt. Je hoort tegenwoordig iedereen maar zweren met "wallah dit, wallah dat".Terwijl men niet weet wat ze zeggen.

Idd

في كل حال ربنا أنت الأمل

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Allah's Forgiveness
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Islam General (English Section)
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 20-11-09, 23:02
  2. "Ik zweer het" [ kijk maar ]
    Door Oem_Nisa in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 10-11-07, 22:00
  3. Allah's swt macht
    Door Sweet*Lady* in forum Hadith
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 23-09-06, 09:32
  4. Wat te doen met papier waar Allah's naam geschreven staat?
    Door hassan in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 24-04-06, 17:07
  5. Allah's swt macht
    Door G.Salem in forum Hadith
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 28-03-06, 20:00

Bladwijzers

Forum Rechten