Pagina 5 van de 5 EersteEerste 12345
Resultaten 41 tot 47 van de 47

Onderwerp: Dit zijn mashaAllah prachtige verhalen over Sheigh Oethamien

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    “Rust ligt in het dienen van de Moslims.”

Over de Imaam, de Shaykh Mohammad ibn Saalih al-‘Oethaymien –moge Allah hem genadig zijn- is overgeleverd door Shaykh Badr ibn Naadir al-Mishaarie:

“Ondanks de slechte gezondheid van de Shaykh, was hij standvastig in het geven van de vrijdagspreek in al-Djaami' al-Kabier Moskee en het leiden van de gebeden en het ontmoeten van de mensen om hun vragen te beantwoorden; dit alles ondanks hetgeen hij zelf doormaakte, zozeer dat er tegen hem werd gezegd:“Geef uzelf rust, o Shaykh,” waarop hij antwoordde:“Rust ligt in het dienen van de Moslims.””

ad-Doerr ath-Thamien fie Tardjamati Faqiehil-Oemmah al-‘Allaamah ibn ‘Oethaymien-
    Blz. 296

Bron: www.fatwa-online.com
    Vertaald door: Ridouane Mallouki
    Genomen van: www.soennah.com

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moge Allah de Sheikh belonen voor zijn inspanningen voor onze Oemmah. Ameen.
    عليك بآثار من سلف و ان رفضك الناس و اياك و آراء الرجال و ان زخرفوا لك القول

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    “Breng de auto (terug) naar de Prins en bedank hem voor zijn nobele gebaar...”

Over de Imaam, de Shaykh Mohammad ibn Saalih al-‘Oethaymien –moge Allah hem genadig zijn- is overgeleverd door zijn zoon , ‘Abdoellah ibn Mohammad ibn Saalih al-‘Oethaymien:

“Prins ‘Abdoel-Ilaah ibn ‘Abdiel-‘Aziez Aal Sa'oed, de gouverneur van Qasiem, stuurde een splinternieuwe auto als een geschenk voor de Shaykh. Toen de Shaykh thuis aankwam, zag hij de auto voor het huis staan en werd erover geïnformeerd. De auto bleef vijf dagen buiten het huis staan zonder gebruikt te worden, toen zei de Shaykh tegen zijn zoon, ‘Abdoellah:

“Breng de auto (terug) naar de Prins en bedank hem voor zijn nobele gebaar, en vertel hem dat ik er geen behoefte aan heb.”

Dus werd de auto teruggebracht naar de Prins, terwijl de Shaykh bij zijn goedkope, oude auto bleef, niet veel belang hechtend aan het uiterlijk van zijn (goedkope en oude) auto; en (zodoende) stierf de Shaykh terwijl hij nog steeds diezelfde (goedkope en) oude auto had.”

Al-Djaami' li-Hayaat al-‘Allaamah Mohammad ibn Saalih al-‘Oethaymien- blz. 23

--------------------------------------------------------

Wat is de waarde van deze dunya?

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15
    Jazaakillaaho khairan. We verwachten inshaa Allaah meer!!!

Wassalaamo alaikoem.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    “...laat ze gewoon naar hun families gaan!”

Over de Imaam, de Shaykh Mohammad ibn Saalih al-‘Oethaymien –moge Allah hem genadig zijn- is overgeleverd door Ihsaan ibn Mohammad al-'Oetaybie:

“Een aantal jongeren reisden (met de auto) vanuit Jordanië voor ‘oemrah en in Khaybar kregen ze een ongeluk waarbij ze een lantaarnpaal raakten. De politie was snel gearriveerd op de plaats van het ongeluk en eiste van de chauffeur om te betalen voor de schade van de lantaarnpaal, die geschat werd op SR 21.000! (ongeveer 5.000 euro)

Noch de chauffeur, noch de jongeren konden het permitteren om zo'n bedrag te betalen! Daarom nam de politie het paspoort van de chauffeur in, totdat zij een betaling konden regelen op hun terugweg van het verrichten van de ‘oemrah .

De studenten waren overmand door deze zaak en begonnen na te denken over een manier om aan zo'n bedrag te komen. Er was voor hen geen andere oplossing dan de zaak voor te leggen aan sommige van de geleerden. Dus reisde één van hen om Shaykh Ibn ‘Oethaymien te ontmoeten in zijn kamer in al-Masdjid al-Haraam in Mekkah na het ‘asr -gebed.

Nadat de Shaykh op de hoogte werd gebracht van de situatie, zei hij tegen hem:”Kom morgen (terug) en inshaa-Allah komt alles goed!”

De jongeman keerde (de volgende dag) echter niet terug naar de Shaykh, omdat hij wist hoe groot het (geld)bedrag was en hij niet wist of de Shaykh zou assisteren in zulke gevallen.

Dus keerde de jongeman terug naar zijn vrienden (die in Khaybar verbleven), gelovend dat hij hun verzoek had ingewilligd om tenminste gesproken te hebben met de Shaykh.

De jongeren besloten toen terug te keren naar Jordanië, maar zij moesten langs de controlepost in Khaybar om het paspoort van de chauffeur op te halen -hopend dat Allah hun harten had verzacht en dat ze de betalingen van de verrichte schade door de vingers zouden zien.

Toen de jongeren het kantoor binnenkwamen, eiste de inspecteur volle vergoeding (van de schade) of geen reis! Maar als zij echt wensten te reizen, dan konden zij dat, maar zonder de chauffeur!

De jongeren en hun chauffeur raakten ongerust –wat moesten ze doen? Ze keerden zich allen naar de jongeman die Shaykh Ibn ‘Oethaymien had ontmoet en zeiden tegen hem:”Ben je niet geweest om de Shaykh te zien? Wat heeft hij tegen jou gezegd?”

Hij antwoordde:”Kom morgen (terug).”

Zij zeiden:“Ben je (terug)gekeerd naar hem?”

Hij zei:”Nee.”

Zij zeiden:”Bel hem (nu) en misschien zal Allah via zijn handen een weg voor ons openen –we worden hier opgehouden, ver van onze families en we bevinden ons in de laatste dagen van Ramadhaan .”

De jongeren belden de Shaykh op in zijn kamer en hij (de Shaykh) antwoordde. De jongeren legden hun situatie uit.

De Shaykh zei:”Ben jij de Jordaanse jongeman?”

Hij zei:”Ja, o Shaykh!”

De Shaykh zei:”Heb ik je niet gezegd morgen (terug) te komen –waarom ben je niet terug gekomen?”

Hij zei:”Ik werd verlegen.”

De Shaykh zei:”Waarom ben je dan naar me toe gekomen?...Hoe dan ook, het bedrag stond dezelfde dag al klaar!”

De jongeren konden het nieuws niet geloven, ze waren allen opgetogen.

De jongeren zeiden:”Dus hoe gaan we voort, o Shaykh?”

De Shaykh zei:”Ik zal het geld overmaken naar het centrum en zal hen vragen jullie zaken te vergemakkelijken en jullie toe te staan om voor ‘Ied (al-Fitr) terug te keren naar jullie families.”

Dus sprak de Shaykh met de inspecteur en zei:”Ik heb het bedrag, dus geef me het rekeningnummer en ik zal het overmaken naar jullie. Laat de jongeren en hun chauffeur naar hun families gaan.”

De inspecteur antwoordde en zei:”Het spijt me, o Shaykh, maar het is noodzakelijk dat we het geld hier contant hebben, anders mogen zij niet reizen en terugkeren (naar hun families).”

De Shaykh werd boos gemaakt door de inspecteur en zei:”Ik zeg je, het geld is bij me, laat ze gewoon naar hun families gaan!”

Maar de inspecteur weigerde nogmaals.

Toen hing de Shaykh de telefoon op.

Enkele momenten later werd het hele kantoor ondersteboven gekeerd!

De gouverneur van Madienah –Prins ‘Abdoel-Madjied- was aan de telefoon en vroeg naar de inspecteur die het verzoek van de Shaykh had geweigerd en begon hem te bedreigen met disciplinaire actie!

De collega's van de inspecteur deden hun best om hem te dekken.

De jongeren stonden daar (en staarden naar hen), en merkten op hoe hun toon was veranderd van oneerbiedigheid naar die van respect!

De Prins beval hen de jongeren en hun chauffeur onmiddelijk vrij te laten en de lantaarnpaal te laten repareren op de kosten van de overheid.

Niemand kon zich de omvang van het geluk van de jongeren voorstellen bij zulk nieuws. Zij bedankten de Shaykh voor zijn inspanningen en zijn standpunt tegenover hen , hun stemmen verheffend met doe'aa voor de Shaykh en hun dank voor de Prins voor zijn respect voor de geleerden en waardering voor hun rang en positie –dit alles in een situatie die geen van hen zal vergeten zolang ze leven!”

Safahaat Moeshriqah min Hayaat al-Imaam Mohammad ibn Saalih al-‘Oethaymien- blz. 75
    __________________________________________________ _______________

Voetnoot van de vertaler: inshaa-Allah = met de Wil van Allah.
    Voetnoot van de vertaler: ‘Ied al-Fitr = feest ter beëindiging van de vastenmaand Ramadhaan

Alhamdulilah hassan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    20
    Masha Allah

Alhamdulilah hassan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    20
    [CENTER:c43e67bdaa]aa‚¬Å“...de Shaykh bleef hier geduldig onder, totdat...aa‚¬? [/CENTER:c43e67bdaa]

Over de Imaam, de Shaykh Mohammad ibn Saalih al-aa‚¬ËœOethaymien aa‚¬“moge Allah hem genadig zijn- is overgeleverd door Shaykh Hamad ibn aa‚¬ËœAbdiellah al-Djoetaylie:

aa‚¬Å“Ik heb vele herinneringen aan de Shaykh, aangezien ik langer dan dertig jaar bij hem studeerde in de (studie)kringen in al-Djaami' al-Kabier Moskee in aa‚¬ËœOenayzah; zelfs wanneer alleen ik en een andere (student) in deze (studie)kringen zaten, bleef de Shaykh hier geduldig onder, totdat zijn (studie)kringen (groeiden en later) werden bijgewoond door honderden.aa‚¬?

Safahaat Moeshriqah min Hayaat al-Imaam Mohammad ibn Saalih al-aa‚¬ËœOethaymien- blz. 80

Genomen uit www.soennah.com

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    SobhanaAllah. die woorden moeten we echt nooit vergeten...
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------

Woorden die het waard zijn om in goud geschreven te worden.

Over de Imaam, de Shaykh Mohammad ibn Saalih al-‘Oethaymien –moge Allah hem genadig zijn- is overgeleverd door Shaykh Badr ibn Naadir al-Mishaarie:

“Toen hij terugkeerde uit Amerika na een (medische) behandeling, werd hij gevraagd over zijn gezondheid en toestand. Dus zei de Shaykh enkele woorden die het waard zijn om in goud geschreven te worden:

“Weet dat zowel ziekte als goede gezondheid niet voor of na hun (voorbeschikte) tijd komen. Voorzeker, mijn tijd is geschreven en jouw tijd is geschreven (zelfs) voordat Allah de hemelen en de aarde schiep. Geloof hier dus in, want waarlijk, ik heb hierin geloofd.””

Safahaat Moeshriqah min Hayaat al-Imaam Mohammad ibn Saalih al-‘Oethaymien- blz. 111

Ref: Audio cassette getiteld: “Ahabba Liqaa-a Rabbih”

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. De Profeten en hun verhalen!
    Door Madeinmaroc_ in forum Zijn boodschappers
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 28-08-11, 01:45
  2. Ik zoek verhalen van profeten
    Door Soundous_girl in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 21-10-07, 17:53
  3. Het prachtige geduld
    Door iwiss_n_tmezirt in forum Algemene informatie over islam
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 21-01-07, 19:18
  4. Mashaa'Allah, een prachtige flash
    Door Nordin in forum Flash
    Laatste Bericht: 27-12-06, 21:22
  5. Adhan outside Masjid al haram (mashaAllah)
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Islam video's
    Laatste Bericht: 11-11-06, 14:31

Bladwijzers

Forum Rechten