Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Al hamdulillah, ik ben moslima

Risala lid
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Reputatie Macht
    0

Al hamdulillah, ik ben moslima

Salaam 'alaikum broeders en zusters die dit lezen!

Marsha Allah wat een mooie verhalen allemaal. Ook ik ben een bekeerling en wil hier graag wat vertellen.

Toen ik 16 was kwam ik voor het eerst in aanraking met de Islam door een Marokkaan die ik leerde kennen op vakantie. Op mijn negentiende trouwde ik met hem en ging ik Arabisch studeren aan de unieversiteit van Leiden. Helaas liep het huwelijk stuk toen ik 24 was. Kort daarna leerde ik mijn huidige man kennen. Hij is Nederlands en ook bekeerd tot de Islam. Samen hebben we twee kinderen, een meisje avn 4 en een jongetje van één. Nederlandse moslim kinderen dus! We doen ons best zo goed mogelijk naar Allah's geboden te leven en zijn heel gelukkig. Tegenover buitenstaanders zeg ik altijd dat wij moslims met hutspot zijn (wat we trouwens allebei niet lusten!) En iedereen vind het interessant, twee nederlanders die bekeerd zijn. Wel moet ik zaggen dat ik haast geen Nederlandse vriendinnen meer heb. Ik ga eigenlijk alleenmaar o met Moslima's. Ik heb vaak het gevoel dat zij mij beter begrijpen en dat ik bij hun beter mijn verhaal kan doen. Ik heb samen met een paar zusters een groepje opgezet, en we komen iedere woensdag bij elkaar om te praten over het geloof en al wat ons bezig houdt. Ik krijg hierdoor veel inspiratie en het zet mij aan mog beter mijn best te doen.
    Ik ben Allah zo dankbaar voor al het goeds dat Hij mij gegeven heeft. Ik kan hem op geen enkele manier genoeg daarvoor bedanken.

Salaam 'alaikum

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35

Re: Al hamdulillah, ik ben moslima

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ummzohra";p="17219
    Salaam 'alaikum broeders en zusters die dit lezen!

Marsha Allah wat een mooie verhalen allemaal. Ook ik ben een bekeerling en wil hier graag wat vertellen.

Toen ik 16 was kwam ik voor het eerst in aanraking met de Islam door een Marokkaan die ik leerde kennen op vakantie. Op mijn negentiende trouwde ik met hem en ging ik Arabisch studeren aan de unieversiteit van Leiden. Helaas liep het huwelijk stuk toen ik 24 was. Kort daarna leerde ik mijn huidige man kennen. Hij is Nederlands en ook bekeerd tot de Islam. Samen hebben we twee kinderen, een meisje avn 4 en een jongetje van één. Nederlandse moslim kinderen dus! We doen ons best zo goed mogelijk naar Allah's geboden te leven en zijn heel gelukkig. Tegenover buitenstaanders zeg ik altijd dat wij moslims met hutspot zijn (wat we trouwens allebei niet lusten!) En iedereen vind het interessant, twee nederlanders die bekeerd zijn. Wel moet ik zaggen dat ik haast geen Nederlandse vriendinnen meer heb. Ik ga eigenlijk alleenmaar o met Moslima's. Ik heb vaak het gevoel dat zij mij beter begrijpen en dat ik bij hun beter mijn verhaal kan doen. Ik heb samen met een paar zusters een groepje opgezet, en we komen iedere woensdag bij elkaar om te praten over het geloof en al wat ons bezig houdt. Ik krijg hierdoor veel inspiratie en het zet mij aan mog beter mijn best te doen.
    Ik ben Allah zo dankbaar voor al het goeds dat Hij mij gegeven heeft. Ik kan hem op geen enkele manier genoeg daarvoor bedanken.

Salaam 'alaikum
    Salaam 3aleikom zuster

mag ik je hierbij van harte welkom heten tot ons masha-Allah geloof De Islam en forum. Ik kreeg tranen in mijn ogen van je verhaal (deeply touched ops: wallah)

Moge Allah subhan wata'ala jou (en je gezin) belonen Incha-Allah met Jannah el Firdaus ameen Yarab el3alameen

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    18
    Wa3alaikoum salam warahmatullah wabarakatuh,

Beste zuster,
    Als eerst wil ik je verwelkomen op dit leerzame forum en ik hoop
    echt dat je kennis op zal doen en wij insha allah van jou.
    (we zijn er om van elkaar te leren).

Verder ben ik erg blij voor je (elhamdoulillah) dat je de ware moslimman
    alsnog gevonden hebt. En ik wens je echt het beste met jou gezinnetje.
    Moge allah je hetgeen geven je graag wenst en al je goede daden
    accepteren en je zonden vergeven (en die van je hele gezinnetje).

Subhana allah ik vind het zo mooi om te horen dat er uit een kafir een
    moslim bloeit. Vind het zo mooi en vooral omdat jullie beide NL-ers zijn.
    Masha allah..!

Nou, ik hoop dat je het hier fijn zult vinden
    nogmaals van harte welkom zuster

Wa3alaikoum salam warahmatullah wabarkatuh.

ميسسميل
    K.S.M.
    Keep Smiling Missmile

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    Allahoe Akbar wallah heb echt kippenvel gekregen bij het lezen van je verhaal
    Macha'allah meid Moge allah (swt) jou en je man helpen !!ik hoop dat je hier ook veel zal leren omtrent de islam!!

Moge allah je geven wat je wilt en je belonen met al het goede dat je doet Allahoema Amien!

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Reputatie Macht
    0
    Salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu oughti!!

Jij ook hier !! Ik las eerst een reactie van je op een bericht van een andere zuster en toen dacht ik al dat jij het was!! maar toen ik jou berichtje las, wist ik zeker dat jij het was!! Ik heb afgelopen woensdag helaas de lezing moeten missen.. En vanaf volgende week op de nieuwe plek he insha'allah! Dan kan ik er helaas niet meer zo vaak bij zijn :cry: maar goed ghair insha'allah.. Tot Gauw!!

Ma'salama en liefs van Sanne

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15
    Wa alaikoem salaam wa rahmatoellaah.

Tabaaraka Allaah. Moge Allaah u en uw man veel standvastigheid geven en jullie harten verlichten met de Islam. En moge Hij jullie kinderen zegenen. Ameen.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. ya moslima
    Door OegtNajat in forum Anasheed
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 12-04-10, 18:34
  2. Een moslima light in Toscane
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Algemene discussies
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 29-08-06, 19:21
  3. 10 Adviezen Aan de moslima Vrouw
    Door iwiss_n_tmezirt in forum De vrouw in de Islam
    Reacties: 0