Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Nieuwe wonderen uit de KORAN !!

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Nieuwe wonderen uit de KORAN !!

salam alikoem wrhmatoe allhi wbrkteoh;
    graag wil ikdeze met jullie delen..

Een man in Turkije beweert dat hij nieuwe wonderen uit de Koran heeft gevonden. Ik kan nu heel zijn werkniet typen maar ik zal het stuk voor stuk plaatsen. De man beweert dat er verborgen gebeurtenissen uit de Koran zijn voorspeld zo zou er in de koran staan wanneer de mens op de maan zou landen en wanneer DNA uitgevonden zou worden. Hier een voorbeld

فوجدا عبدا من عبادنا ا تيناه رحمة من عندنا وعلمناه من لدنا علما (18:65)

fawajada 3abdan min 3ibadna atajnahoe rahmatan min 3indna wa 3alamnahoe min ladna 3ilmaa..

Nergens anders in de Koran staat het woord DNA drie keer achter elkaar alleen in dit aya. En als we de dubbele puntjes weghalen staat er 1865. En dit is een belangrijk datum voor de ontdekking van de DNA(dit kan iedereen overal opzoeken dit was de vondst van meneer Gregor Mendel ) Gregor Mendel wordt de vader van de genetica genoemd vanwege deze vondst die hij deed in 1865. Ook komt er in dit Soera het wordt DNA 7keer voor en het woord RNA ook.

Nog een voorbeeld: De eerste mens op de maan.

Als we naar soera 54 kijken DE MAAN, en we tellen alle ayas vanaf soera 54 tot aan het einde van de Koran op komen we op een getal uit 1389. En dit is de jaar waarop de eerste mens een stap deed op de maan(volgens islamitische jaartelling 1389 maar als we dat omzetten in de christelijkle jaartelling is dat 1969).
    De Profeet صلى zei: \"De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw\".(Moesliem)
    http://gekkerdiwissntmezirt.spaces.live.com

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15
    Assalaamoe 3alaikoem wa rahmatoellaah,

Beste broeder,

Wat ik mij afvraag is of het wel de bedoeling is dat wij ons hiermee bezighouden. Gaan wij een gradatie hoger in onze geloof wanneer we dit lezen. Is het iets waar de vrome voorgangers zich mee bezighielden. We zijn geen naapers, maar volgelingen van onze geliefde profeet, vrede zij met hem, en degenen die op zijn weg zijn.

Elke boodschapper die naar een volk werd gestuurd nodigde zijn volk uit naar het vereenvoudigen van Allaah in aanbidding. Allaah zegt:

En aanbidt Allaah (alleen) en verricht niets van de aanbidding voor een ander dan Hem(An-Nisaa: 36)

En Allaah heeft ons een leiding gegeven die wij moeten volgen. Wil je dat je geloof in Allaah toeneemt, dan moet je terugkeren naar het boek van Allaah. Allaah zegt:

En tot Zijn Tekenen behoren de nacht en de dag en de zon en de maan. Kniel niet neer (in aanbidding) voor de zon en niet voor de maan, maar kniel neer voor Allaah, Degene Die hen heeft Geschapen, als jullie (werkelijk) alléén Hem aanbidden. (Foessilat: 37)

En Hij zegt:

Voorwaar, in de schepping der hemelen en der aarde en in de wisseling van nacht en dag en in de schepen die de zee bevaren, met datgene wat de mensen tot voordeel strekt; en in het water dat Allah van de hemel nederzendt, waarmede Hij de aarde doet herleven na haar dood en daarop alle soorten dieren verspreidt, en in de verandering der winden, en in de wolken die tussen de hemel en de aarde in dienst zijn gesteld, zijn inderdaad tekenen voor een volk, dat begrijpt. (Albaqara: 164)

Ik hoop dat jullie genoegen zullen nemen met de woorden van Allaah en zijn bevelen.

Ik neem persoonlijk het bovenstaande niet serieus. De nummering was ook niet van de openbaring. Het zijn meestal mensen die zich met dat deel van de Islam houden en de rest achterwege laten.

Moge Allaah ons de waarheid als waarheid laten zien en ons begunstigen om die te volgen. En de dwaling als dwaling laten zien en ons begunstigen die te vermijden. Ameen.

Als ik iets goeds heb gezegd, dan is het van Allaah. En als ik iets slechts heb gezegd dan is het van mij en de duivel. En zoals Sho3ayb, vrede zij met hem, zei: Ik wil alleen, voor zover ik kan, een verbetering aanbrengen. Alleen door Allah ben ik hiertoe in staat. In Hem vertrouw ik en tot Hem wend ik mij. (Hoed: 88 )

Wassalaamoe 3alaikoem.

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    SALAM ALIKOEM WRHMATOE ALLHI WBRAKTEOH.
    ...Hier lees ik inzicht, wijsheid en grote ootmoed, heel mooi!GEZEGD AGI.. :wink:
    De Profeet صلى zei: \"De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw\".(Moesliem)
    http://gekkerdiwissntmezirt.spaces.live.com

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Wetenschappelijke wonderen in de Koran?
    Door hassan in forum De Koran
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 02-04-07, 21:18
  2. Nieuwe hoekjes
    Door Moe'tasima in forum Feedback
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 24-12-06, 15:45
  3. Enkele wonderen van Profeet Mohammed
    Door hassan in forum Zijn boodschappers
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 14-06-06, 14:33
  4. De wonderen van ons profeet mohamed salallah 3alaihi wasalam